• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Decibel84

en fundering:

läste i en annan tråd att en tjej gjort en spolning av äggledarna och fått höra att"hon hade ett fint ägg"

varför pratar man ens om fina ägg när dom iaf ska spolas bort?
    jag fick inte höra något om några ägg??

• frucgsvensson

Jenmark: kan det vara så knepigt att du inte fick någon ägglossning denna månad? Har inte hängt med i allas historier, men använder du ovitrelle? Känns ju som att det är mest sannolikt att en ägglossning uteblev, varför skulle mensen annars inte komma om du inte heller är gravid?! Man blir bra brydd på sin kropp alltså! Jag förstår din frustration. Hoppas du får något vettigt svar av ett VUL.

• frucgsvensson

Åh, står inför ett jäkla dilemma nu! Jag har testat flera gånger med äl-test idag för jag har känt att det är på G. Nu ikväll fick jag utslag! Och kliniken vill egentligen att jag ska ta ovitrellen på morgonen. Alltså förmodar jag att dom tycker att man ska ta ältest på morgonen och när jag får glad gubbe så tar jag ovitrellen då. Men nu fick jag ju ingen glad gubbe imorse. Ska jag ta ovitrellen imorgonbitti eller ska jag ta den nu?!

• Tjockisbullen2012

Frucgsvensson: jag skulle ha tagit ovitrelle nu på kvällen om det är det som passar er bäst sexmässigt. Jag brukar få välja själv när jag vill ta sprutan under dagen när ägget är klart. Det som passar bäst i sexsyfte. De är bra om man hinner få till de två gånger! Skulle du vänta till morgonen så är det nog ok de med.

Idag var jag på sophia hemmet. Hade ett ägg som var redo och en fin slemhinna på 12 mm. Tog ovitrelle ikväll, så på fredag blir det insemination. Spännande! :)

• attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-11-26 22:54:27 följande:

Frucgsvensson: jag skulle ha tagit ovitrelle nu på kvällen om det är det som passar er bäst sexmässigt. Jag brukar få välja själv när jag vill ta sprutan under dagen när ägget är klart. Det som passar bäst i sexsyfte. De är bra om man hinner få till de två gånger! Skulle du vänta till morgonen så är det nog ok de med.

Idag var jag på sophia hemmet. Hade ett ägg som var redo och en fin slemhinna på 12 mm. Tog ovitrelle ikväll, så på fredag blir det insemination. Spännande! :)

Åh då kommer vi ligga nära varandra. Jag gör min insemination idag. 
    Vilken tid tog du ägglossningsspruta och vilken tid blir inseminationen för dig?

Jag tog sprutan 21 i tisdags och ska göra insemination kl 13 idag. För mig känns det försent. Det har ju gått långt efter 36h då. Har förvisso frågat läkarna och det är så de gör, och de borde ju ha koll på läget. Men jag får sånt kontrollbehov av detta. Vill att allt ska gå perfekt till....
  • EnBoll

Har ingen aning vad ivf skulle kostat, hade nog dragit mig för att göra det även om vi inte skulle ha betalat själva!

Tjockisbullen2012 och attlangta01, vad roligt! Hoppas det går vägen :)

frucgsvensson, hur gjorde du med ovitrellen?

Dom ggr jag tagit ovitrellen har jag tagit den på kvällen och därför haft äl på morgonen. Nu denna gång tänker jag testa att ta den på morgon för att få äl på kvällen istället. Första sprutdagen idag, räknar med ungefär 13 sprutor som behövts föregående omgångar, bim strax efter jul..

• Tjockisbullen2012

Attlangta: vad skönt att du skriver de där för jag har gått och känt likadant! Jag tog ovitrelle igår 20.30 och ska insemineras imorgon typ halv 2. Och då har de ju gått mer än 36 h så det känns inte alls bra, men Cleas sa att allt är noggrant uträknat så de är bara att lita på de. Har vi båda liknande tillvägagång sätt så går vi nog tro att det är rätt. Känns ändå som om man borde ha tömt ett lass igår i fall att. När hade ni sex innan i förhållande till inseminationen? Är de andra inseminationen ni gör nu?

• Jasmin Karlsson

Jag har ju nu tagit min första kur Pergotime. VUL igår på dag 15 var inte så uppmuntrande, små äggblåsor ca 8 mm. Gynekologen sa att det är inte helt omöjligt att det blir något denna månaden, men chansen är ju liten. Jag ska ta dubbeldos nästa gång.

• frucgsvensson

Jag tog aldrig ovitrellen igårkväll, däremot fick vi till det inatt (har en man som har en tendens till att vakna mitt i natten och vara sugen, haha). Så tog ovitrellen nu på morgonen som jag brukar göra, eller ja, vid lunchtid idag. Får se hur det blir nudå :)

• attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-11-27 13:06:32 följande:

Attlangta: vad skönt att du skriver de där för jag har gått och känt likadant! Jag tog ovitrelle igår 20.30 och ska insemineras imorgon typ halv 2. Och då har de ju gått mer än 36 h så det känns inte alls bra, men Cleas sa att allt är noggrant uträknat så de är bara att lita på de. Har vi båda liknande tillvägagång sätt så går vi nog tro att det är rätt. Känns ändå som om man borde ha tömt ett lass igår i fall att. När hade ni sex innan i förhållande till inseminationen? Är de andra inseminationen ni gör nu?

Jag pratade med Claes nu när jag var inne och han sa precis som du skriver att allt var noga planerat. I vanliga fall får man ägglossning först runt 40h efter. När de gör IVF så plockar de ut äggen ca 36h efter. Så jag känner mig betydligt lugnare nu. Claes får alltid mig att lugna ner mig. Han är klart bäst på Sophiahemmet!

Denna gång hade vi sex samma kväll som jag tog ägglossningssprutan, alltså tisdags kväll. Alla har sagt olika till mig på SH. Men det verkade inte ha förstört provet, det var bra idag. 
    Det här är min tredje! : ( Så känns som det är en hel det som hänger på denna. Arthur (på SH) vill att vi går vidare till IVF sen....: /
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?