• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • soni
    attlangta01 skrev 2015-02-04 07:49:03 följande:

Jag har troligen ägglossningen typ nu. Vi kan inte få till det på morgonen, går absolut inte. Sex på morgonen var vår grej innan vi fick barn, men efter det ALDRIG. Inget sug och ingen ork och inte minst har vi ju en tvååring som är morgonpigg så det kan vi bara glömma. Men vi fick till det igår kväll och kvällen innan det, samma kväll som ägglossningssprutan. 
    Vi brukar aldrig ha svårigheter att få till sex. Men den här gången har det inte varit kul. Jag har fått tjatat på min sambo, han har verkligen inte varit sugen. Blä så trist detta är... Man ska ju ha sex för att man vill det. På det här sätter blir det ju inte roligt för någon.....
    Skulle vilja få till det ikväll också, men vet i f-n hur det ska gå till. Två kvällar i rad har min sambo sagt nej för att han är för trött... känns trist att tjata igen.... 

Snövit: Hur har det gått för dig? Gick VUL bra i måndags?

Soni: Är du en vecka efter ägglossning nu? Känner du ngt?

Vattenliljan: Hur mår du?

Ja jag borde ha haft äl i torsdags... Har inte känt någonting, inte ett dugg. magkänslan säger att det inte tog sig den här gången heller.

När kan jag testa första gången ? tog ovitrellesprutan förra tosdagen.
  • attlangta01
    soni skrev 2015-02-04 09:22:37 följande:
    Ja jag borde ha haft äl i torsdags... Har inte känt någonting, inte ett dugg. magkänslan säger att det inte tog sig den här gången heller.

När kan jag testa första gången ? tog ovitrellesprutan förra tosdagen.
    Jag antar att du menar att du tog sprutan förra tisdagen. Isåfall är tidigast lördag du kan testa. Sprutan kan ju sitta kvar i 10dagar och ge falskt positivt utslag. Lördag blir elfte dagen.

Lycka till :)
  • snövit

attlangta01 : jag förstår, ett sex-schema är inte så upphetsande ;)
    VUL gick super. treskiktad slemhinna som va 7,8 mm, på tisdag blir det FET :)
    dock har jag inte höga förväntningar, känns som att det är för otroligt att det ENDA frysta ägget sedan 2012 ska överleva upptining, fästa och stanna kvar!..
    men vi lever ju på hoppet så därför kämpar vi vidare :)

Nu håller jag tummarna att det tar sig för dig så att du slipper IVF :)

• soni
    attlangta01 skrev 2015-02-04 10:11:18 följande:
    Jag antar att du menar att du tog sprutan förra tisdagen. Isåfall är tidigast lördag du kan testa. Sprutan kan ju sitta kvar i 10dagar och ge falskt positivt utslag. Lördag blir elfte dagen.

Lycka till :)
    Tack :)
  • attlangta01
    snövit skrev 2015-02-04 15:08:45 följande:

attlangta01 : jag förstår, ett sex-schema är inte så upphetsande ;)
    VUL gick super. treskiktad slemhinna som va 7,8 mm, på tisdag blir det FET :)
    dock har jag inte höga förväntningar, känns som att det är för otroligt att det ENDA frysta ägget sedan 2012 ska överleva upptining, fästa och stanna kvar!..
    men vi lever ju på hoppet så därför kämpar vi vidare :)

Nu håller jag tummarna att det tar sig för dig så att du slipper IVF :)

Åh vad spännande, då är det snart dax och sen kommer den eviga väntan... Hur går det till när man gör FET? Tar du några sprutor eller gör du det i naturlig cykel? Måste du ägglossa först, eller hur går det till?

Jag känner till de som lyckats vid första FET, med frysta ägg. Om det klarar tiningen så känns det som att ni har MYCKET mycket goda chanser att lyckas, då måste det vara ett toppen ägg! :) Håller tummarna!
  • snövit

attlangta010 : Ja vet, olidligt spännande :)
    Jag har PCO och ingen egen ägglossning eller mens så därför fick jag provera för att starta en blödning, sedan äter jag femanest från mensdag 1 (för att tjocka slemhinnan) .. efter 12 dagar gjorde jag ett VUL för att dom skulle se så att slemhinnan växt bra och nu har jag börjat med lutinus som jag ska ta 3ggr/dag till ja har gjort gravtest, är det positivt så ska jag fortsätta med lutinus till grav v7 sa IVF-kliniken :)
    Detta kallas alltså FET i obehandld cykel.. jag har alltså ingen egen ägglossning utan dom "lurar" kroppen att tro att den haft ägglossning..

med tanke på att vi gjorde IVF 2012 i maj och bara fick ett ägg till mig och ett till frysen så ska vi ha TUR om det överlever upptining och leder till graviditet.. men vi lever på hoppet, tack för peppande ord :)

Vart är du i din behandling nu? :) hopas det tar sig så att ni slipper den berömda IVF karusellen..

• soni
    soni skrev 2015-02-06 10:08:53 följande:

Och där kom mensen... :(

Ursäkta att jag är tjatig men jag funderar på om det inte är för tidigt för mens... det har ju bara gått 8 dagar sedan beräknad äl (kände inte ev den). 
    Det är dessutom ingen riktig mens utan mer flytning med lite bruna blodstrimmor. 
    Nidblödning? Fästblödning?  
    Jag har lite molande mensvärk och väldigt ömma bröst+ styva bröstvårtor, ont i ryggslutet. 
    Tog ett gravtest i morse (innan blodet upptäcktes) som visade neg. 
    Får vänta och se hur det utvecklar sig under dagen. 
    Vet inte vad jag ska tro. känns inte speciellt positivt just nu.
    Någon som har liknande erfarenheter?
  • attlangta01
    soni skrev 2015-02-06 12:06:44 följande:
    Ursäkta att jag är tjatig men jag funderar på om det inte är för tidigt för mens... det har ju bara gått 8 dagar sedan beräknad äl (kände inte ev den). 
    Det är dessutom ingen riktig mens utan mer flytning med lite bruna blodstrimmor. 
    Nidblödning? Fästblödning?  
    Jag har lite molande mensvärk och väldigt ömma bröst+ styva bröstvårtor, ont i ryggslutet. 
    Tog ett gravtest i morse (innan blodet upptäcktes) som visade neg. 
    Får vänta och se hur det utvecklar sig under dagen. 
    Vet inte vad jag ska tro. känns inte speciellt positivt just nu.
    Någon som har liknande erfarenheter?
    Jo jag tycker det låter väldigt tidigt med mens endast 8 dagar efter ÄL. Nu är ju inte jag någon expert på något sätt Men jag skulle tro att du antingen inte hade någon ägglossning eller att det faktiskt är någon slags nidblödning eller fästblödning, som du själv skriver. Om det inte kommer mer blod så skulle jag absolut ha humöret uppe. Lycka till  
  • soni
    attlangta01 skrev 2015-02-06 12:56:05 följande:
    Jo jag tycker det låter väldigt tidigt med mens endast 8 dagar efter ÄL. Nu är ju inte jag någon expert på något sätt Men jag skulle tro att du antingen inte hade någon ägglossning eller att det faktiskt är någon slags nidblödning eller fästblödning, som du själv skriver. Om det inte kommer mer blod så skulle jag absolut ha humöret uppe. Lycka till  
    Tack för ditt svar! :) vi får se hur det utvecklar sig.
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?