• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Vattenliljan

Har inte varit aktiv här på ett tag, men nu är vi tillbaka på banan efter missfallet i januari! Var på UL i tisdags och allt såg bra ut. Eftersom jag bara har mens en eller två gånger per år naturligt så har jag nu börjat en Proverakur för att sätta igång mensen. 2015 är året jag ska bli gravid (OCH få behålla det)! :)

Snövit: Usch vad jobbigt! Jag vet precis hur den där tomheten känns. Vi hade tre frysta embryon som vi körde på förra våren. Det första blev ett missfall. Andra blev ingenting. Tredje blev precis som för dig - de ringde på morgonen och berättade att det inte klarat upptiningen. Det känns så himla orättvist när det händer! Men jag hoppas att ni kan köra igång med Puregon snart och att ni slipper kämpa så länge till. Håller helt med dig att det känns sjukt att det ska vara så jäkla svårt att bli gravid. "Alla" andra blir ju med barn till höger och vänster omkring en!

• soni

Jag hoppas på att alla vi som kämpar blir gravida nu under 2015!! Heja oss! :)

• Lillajagmedpco

Nu behöver jag era råd!

Har försökt få barn i 2år, PCO, hållit på med pergotime och puregon i 14månader. Tror det är mitt nionde försök med Puregon. Har oftast fått till en eller två äggblåsor,

Har precis varit på VUL och nu har jag en på 15,14,13 och flera på 12mm. Ska ev göra insemination (för första gången) på måndag OM jag inte har för många stora ägg. Läkaren trodde att jag ev skulle ägglossa i helgen, utan ovitrellen som jag annars alltid tar.

Hur hade ni gjort...sexat i helgen? Trots att man inte får...

• Mandelmassa

Jag hade tänkt en extra gång på de låga oddsen fler än två embryon skulle ha, tänkt att det ändå inte skulle hända för jag har ju inte blivit gravid hittills, legat i trots allt och sen förmodligen varit lite orolig... ;)

Har inte varit här på ett tag men är nu på ÄL+5 efter tredje omgången puregon ovitrelle. Hade 2 mogna blåsor för första gången. Nu har jag haft molvärk från ÄL+1-4, idag ömma bröst och extremt svullen mage. Så trött på alla symtom alltid. Ni som haft två blåsor, blev symtomen mellan ÄL och bim värre än vanligt?

• Lillajagmedpco

Jävla skit! Varför ska det börja strula! Har ju fått till klockrena äggblåsor sen mars förra året. Helt plötsligt går det jätte trögt! I torsdags hade jag alldeles för många på gång, 15,14,13 och flera på 12mm. Läkaren trodde att ägglossningen skulle ske i helgen, och ev insemination (första försöket) imorgon. OM det inte är för många stora äggblåsor.

Har testat med ägglossningstest i helgen, men ingen stegring.

Så med största sannolikhet har inget lossnat än, och flera har vuxit till sig till imorgon. Och då får vi avbryta allt...

• Vattenliljan

Nej, vad tråkigt! Vet hur det känns när det plötsligt kommer såna där bakslag. Så jävligt av kroppen! Men jag håller ändå tummarna för att du får göra en insemination!

Själv tar jag Provera. Hoppas på att mensen kommer den här veckan. Sen blir det förhoppningsvis Puregonstart. Känns bitterljuvt.

• Lillajagmedpco
    Lillajagmedpco skrev 2015-02-15 19:09:07 följande:

Jävla skit! Varför ska det börja strula! Har ju fått till klockrena äggblåsor sen mars förra året. Helt plötsligt går det jätte trögt! I torsdags hade jag alldeles för många på gång, 15,14,13 och flera på 12mm. Läkaren trodde att ägglossningen skulle ske i helgen, och ev insemination (första försöket) imorgon. OM det inte är för många stora äggblåsor.

Har testat med ägglossningstest i helgen, men ingen stegring.

Så med största sannolikhet har inget lossnat än, och flera har vuxit till sig till imorgon. Och då får vi avbryta allt...

Skitkropp! Just nu hatar jag att min kropp inte fungerar normalt, som en frisk kropp utan PCO. VUL visade precis som vi trott, alldeles för många äggblåsor. En på 19mm, och sen 3-4st på 14mm. Bröt ihop, och frågade om det verkligen inte fanns något vi kunde göra. Vi gör en sista sista ansträngning till att försöka få till ett försök. Inget Puregon ikväll eller morgon, i hopp om att några ska tillbakabildas och att den på 19mm stannar kvar/växer. Tillbaka på VUL på onsdag...men läkaren sa att jag inte skulle hoppas för mycket!
  • louisep87

Var in på vul igår. Dag 16 äggblåsa på 10,6 slemhinnan låg på 7Mm. Letrozol körde jag med. Dubbeldos. Ska tillbaka på vul på fredag. Finns det någon chans att jag kan nå en ägglossning ändå? Kram och tack alla ni för allt stöd

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?