• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • louisep87

Det mittersta är från igår. Så jag antar att det var igår jag hade ägglossning?
  • Ashurst Klara
    louisep87 skrev 2015-03-19 11:46:19 följande:
    Så nu är det bara vänta i två veckor då?
    Underbart! För mig gav varken trippeldos eller fyrdubbel dos någon effekt, så får nog testa andra hormoner när jag väl får en kallelse till Sahlgrenska dit jag har blivit remitterad...

Tror att strecket är som starkast dagen innan ÄL, men de rekommenderar väl att man ska roa sig varannan dag den veckan som ÄL inträffar. Så kör hårt!
  • Vattenliljan

Hur går det för er tjejer? Här står det stilla. Fick ju tre stora äggblåsor och sexförbud i mars. Efter någon vecka började jag blöda och det visade sig att jag inte ens fått någon ÄL, kroppen hade gett upp helt. Nu har de tre äggblåsorna blivit cystor, som läkarna vill ska försvinna av sig själva. Suuuck! Jävla cystor! Idag är en sån där dag då jag är helt genomledsen. Jag skule varit mer än halvvägs igenom min graviditet nu! :( Känner mig fortfarande så tom efter missfallet.

• soni
    Vattenliljan skrev 2015-04-05 17:59:07 följande:

Hur går det för er tjejer? Här står det stilla. Fick ju tre stora äggblåsor och sexförbud i mars. Efter någon vecka började jag blöda och det visade sig att jag inte ens fått någon ÄL, kroppen hade gett upp helt. Nu har de tre äggblåsorna blivit cystor, som läkarna vill ska försvinna av sig själva. Suuuck! Jävla cystor! Idag är en sån där dag då jag är helt genomledsen. Jag skule varit mer än halvvägs igenom min graviditet nu! :( Känner mig fortfarande så tom efter missfallet.

Förstår din förtvivlan. Det är verkligen det jobbigaste (känslomässigt) som jag någonsin gått igenom detta. Svävar mellan hopp och förtvivlan hela tiden.

Jag väntar och väntar på att något ska hänga med mina äggblåsor. Det har stått stilla trots 3 doshöjningar med menopur. Men nu i fredags hade de växt liite i alla fall. Ska dit nästa fredag igen och hoppas då på att det hänt mkt mer och att ovitrellesprutan närmar sig.

Jag har egentligen inga förhoppningar på detta försök utan siktet är redan inställt på IVF försök nr 1 som är nästa steg. Huga är lovad att vi ska hinna med ett försök innan sommaren.
  • Vattenliljan

Åh ja det är så jobbigt när inget händer! För mig var de tvungna att höja dosen sist, men då blev det ju tre stora äggblåsor istället... Suck. Kroppen vill itne samarbeta! Jag hoppas på EN stor fin äggblåsa för dig på fredag! Men skönt i alla fall att du har IVF inom en snar framtid att "se fram emot". Jag förstår om det känns läskigt och det är ju alltid jobbigt att behöva ge upp och inse att man måste gå vidare till något mer avancerat. Men jag har varit där med (körde hormonsprutor och tabletter i två år innan vi gjorde IVF - och blev gravida på första försöket, kan jag tillägga) och jag avundas dig faktiskt att du är där nu! Om du visste hur mycket jag önskar att jag kunde göra IVF igen! Men det finns tyvärr inga pengar alls till det. Oavsett om det blir IVF nu eller om det tar sig innan dess så håller jag alla tummar för att det går bra för dig!

• soni

Jag är väldigt öppen med vad jag går igenom för de flesta i min omgivning. På jobbet speciellt eftersom jag jobbar på en röntgenavdelning. Hur gör ni andra? Vilka berättar ni för?

• attlangta01
    KissemissLinn skrev 2015-04-10 13:09:23 följande:

Är det någon här som haft blödning under behandling med Menopur???

Jag har haft det.
    I något fall innebar det att det inte gick och vi fick avbryta. I ett annat fall att det var för låg dos så att de fick höja dosen. I tredje fallet var det bara för att jag hade väldigt tjock slemhinna, så det blödde bort lite sen försvann blödningen. 
  • KissemissLinn
    attlangta01 skrev 2015-04-10 13:28:53 följande:

Jag har haft det.

I något fall innebar det att det inte gick och vi fick avbryta. I ett annat fall att det var för låg dos så att de fick höja dosen. I tredje fallet var det bara för att jag hade väldigt tjock slemhinna, så det blödde bort lite sen försvann blödningen. 

Tack för svar!! Hade du någon gång mensvärks liknande värk? Och typ ont i äggstockarna? Bak i ryggen?
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?