• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • attlangta01

Hej alla

Kul med lite aktivitet här, även om det innebär tråkigheter. 
    Jag fick självklart negativt på grav test idag.... Ja vad säger man, det var väll väntat även om man hoppats. 

Snövit: Förstår din tomhet, man går och väntar och ser fram emot något och så går det så.... Hur mår du nu? Ska ni ta en paus?

Vattenlilja: Vad skönt att du är "på benen igen" och har fått tillbaka hoppet och kämparglöden!

Lillajagmedpco: Min kropp går inte heller att förutse på ngt sätt. Det är så j-vla tråkigt....

Mandelmassa: JAg har haft två blåsor en gång. Fick inte mer symtom, men jag var ju inte gravid heller. Så kan ju betyda bra för dig!

Louise87: Det kan absolut hända saker ännu! 

Kram på er alla kämpande!

• snövit

attlangta01 : åh, neej vad tråkigt. nu är det eran tur.. IVF :)
    Jag bröt ihop, nu har det gått över en vecka och jag har börjat fundera om vi inte ska ge puregon ett försök igen.. velar fram och tillbaka..känns som att jag sakta men säkert börjar resa mig upp igen!!

vattenlilja : Ja, verkligen. Nu hoppas jag verkligen att detta blir vårat år, ser så mycket fram emot en graviditet och ett litet syskon till våran son <3 längtan är såå stor! och jag missunnar ingen annan att bli gravid men jag blir så ledsen när vänner blir gravid, många som inte ens velat ha täta barn har hunnit bli gravid och få barn, en kompis barn r nu 6 månader och jag har hållt på med hormoner sedan innan hon ens hade tanken på att skaffa en till, så himla frustrerande!
    Hoppas verkligen att det går vägen för alla er där ute!! :)

• Tesen83

Hej på er alla, 

det var längesedan jag var här inne och er att jag har mycket att läsa igen. Själv har jag haft ett långt uppehåll sen senaste behandlingen. Nu är det dags igen att försöka få till nr 2. Ringde RMC igår och nu väntar jag bara på recepten. Försöker se det med spänning, som något roligt, trots att det inte är så roligt att spruta sig. 

Jag tror att 2015 kommer att bli ett bra år.

• Vattenliljan

Välkommen tillbaka Tesen, och 2015 SKA bli ett bra år! :) Min kompis fick reda på häromdagen att hon är gravid. Jag har sagt innan att hon är nog den enda personen som kan bli gravid utan att jag skulle må dåligt över det. Hon och hennes sambo har gjort IVF i flera år (de började innan jag ens var gravid med min son) och har inga barn, endast ett missfall i bagaget. Hon älskar barn (är förskollärare) och hon förtjänar verkligen det här! Hon get mig hopp och jag håller alla tummar att det går hela vägen den här gången. Det är så befriande att faktiskt kunna vara GLAD åt nån annans graviditet. Normalt sett blir jag ledsen för min egen skull, vilket leder till skuldkänslor för att jag inte kan vara glad för kompisen och bla bla bla, ja ni vet ju.

Själv börjar jag med Puregon imorgon. Känns härligt att komma igång igen. Tänk om man kunde få vara gravid/föräldraledig samtidigt som kompisen... :)

• Dakine
    Hej, 

Jag har tagit min första pergotimekur. På CD 11, den 9/2 var jag på VUL. Han kunde se en äggblåsa på 17 mm, som han trodde skulle lossna i slutet på den veckan. 

Torsdag den 12/2 fick jag positivt äl-test (glad gubbe på CB) och även fredag den 13/2. Äl skedde alltså på fredagen. 

Torsdagen den 19/2, veckan efter tog jag ett blodprov för att mäta progesteronvärdet. Jag fick nu tillbaka det och de sa att det inte skett någon "säker ägglossning". Värdet var på 21, och de sa att man bör ha ett värde på minst 30 för att säkerställa ägglossning. 

Är det någon som har erfarenhet av detta? 
    Jag som redan hade börjat misstänka en graviditet, och ska testa mig på Fredag då jag har BIM. Men nu känner jag mig bara uppgiven istället! 
  • attlangta01

Hej 

VI har ju många pco:are här. Vad har ni för förhållande till socker? Det är ju vanligt, som jag förstått, att man kan vara sockerberoende när man har PCO. Ngn här som är det?

Jag är sockerbereode. Jag har svårt att hålla uppe en enda dag, oftast äter jag någon typ av godis eller kakor varje dag Men nu har det börjat följas av en otrolig ångest, då jag läst att det kan påverka chanserna att bli gravid. Mitt beroende är så starkt att jag inte kan stå emot, men så fort jag ätit några bitar, blir min ångest så stark att den inte släpper på flera timmar. När det väl släppt klarar jag mig kanske till kvällen innan jag kan tänka mig att äta ngt igen.
    Hur tänker ni andra som lider av samma sak som mig? Vill egentligen bara ha lite uppmuntran, råd eller dela erfarenheten av detta hemska beroende.....: ( 

Dakine: jag har ingen erfarenhet. Men däremot har jag läst att det kan hända att man inte har ägglossning, trots positivt test på ägglossningstest. Men inget jag vet by fact. 

• Dakine
    attlangta01 skrev 2015-02-25 13:35:05 följande:

Hej 

VI har ju många pco:are här. Vad har ni för förhållande till socker? Det är ju vanligt, som jag förstått, att man kan vara sockerberoende när man har PCO. Ngn här som är det?

Jag är sockerbereode. Jag har svårt att hålla uppe en enda dag, oftast äter jag någon typ av godis eller kakor varje dag Men nu har det börjat följas av en otrolig ångest, då jag läst att det kan påverka chanserna att bli gravid. Mitt beroende är så starkt att jag inte kan stå emot, men så fort jag ätit några bitar, blir min ångest så stark att den inte släpper på flera timmar. När det väl släppt klarar jag mig kanske till kvällen innan jag kan tänka mig att äta ngt igen.
    Hur tänker ni andra som lider av samma sak som mig? Vill egentligen bara ha lite uppmuntran, råd eller dela erfarenheten av detta hemska beroende.....: ( 

Dakine: jag har ingen erfarenhet. Men däremot har jag läst att det kan hända att man inte har ägglossning, trots positivt test på ägglossningstest. Men inget jag vet by fact. 

Jag skulle nog inte säga att jag har något sockerberoende egentligen, för när jag väl bestämt mig för att avstå så går det. Även om det kan vara jobbigt, för kakor är ju gott :) 

Nu har jag bestämt mig att hålla mig från godis fram tills vi ska till Cypern (vilket är i aug). Men att jag får fika ibland, vid speciella tillfällen, i måttlig mängd. 

Tycker det är lättare att hitta motivation, om man har en anledning. Vilket jag har. Vill inte vara överviktig, och jag vill bli gravid nu. 

Från kliniken sa det nu att " Jag har nu pratat med dr om ditt progesteron och  ditt omslag på ÄL-testet. Hon säger att progesteronet inte visar på en ägglossning men du kan ändå ha haft en ägglossning eftersom ÄL-testet var positivt. Anledningen till det lite låga progesteronet kan vara att provet inte togs när ditt progesteron var som högst efter ägglossningen. Antingen kan provet ha tagits för tidigt eller för sent, det är svårt att säga vilket. Dessutom finns det individuella variationer för när progesteronet är som högst som gör att det ibland kan vara svårt att fånga ett högre värde. Så med andra ord är hoppet inte ute!" 

Så är bara vänta och se. 
  • soni

Jag blir så besviken... Det verkar inte som att det kommer gå vägen denna gången heller. Fick inga positiva vibbar idag på VUL. Äggblåsan har börjat stannat av i sin tillväxt vilket kan innebära att kvalitén inte är bra på ägget.

Sista hoppet på fredag annars blir det vänta på mensen igen :(

Hopplöst är känslan just nu.

• EnBoll

Hej alla! jag var med i denna grupp men sen blev det strul med datorn och har inte kommit in via telefonen.

jag e nu inne i 6 behandlingen gonal-f. har varit enkel att stimulera men det blir ingen graviditet, sambon har dessutom inte bra spermier. tog iaf ovitrellen i sondags och antagligen agglossning i tisdags. efter sahar manga omgangar har man kanske inte sa mycket tro kvar men skam den som ger sig!!

• soni

Välkommen tillbaka EnBoll! :)

Jag tog förresten ovitrellesprutan nyss. Hoppas hoppas på att 4:e omgången ger oss ett +

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?