• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • soni
    Tesen83 skrev 2015-03-15 20:09:04 följande:

God kväll, 

Nu är jag inne på dag två med gonal-f. Har tagit det tidigare och det har funkat bra. Men inte nu! Har helt galna mardrömmar så fort jag sover. Undrar om någon annan har haft det under gonal-f behandlingar. Egentligen började det hela för några dagar sedan då jag åt primolut-nor, men det har bara blivit värre för varje dag nu. 

Hittar inget om mardrömmar som biverkan. Vill bara hitta anledningen till det. 

Ha det gott! 

Jag fick också hemska mardrömmar! (Av puregon)
  • Vattenliljan

Det blev inget försök för oss den här gången. För många äggblåsor växte på sig (hade tre stycken blåsor på 15-16 mm på VUL i lördags) så jag fick ingen ägglossningsspruta, och självklart sexförbud. Suck. Hoppas ändå på att vårt sex i fredags natt gjort att det ligger lite spermier och väntar. :P Man kan ju drömma. xD

• louisep87

Äntligen äntligen äntligen.. Var på vul idag och har två äggblåsor på 15,6 mm i äggstockarna! Härligt! Hon sa förmodligen på torsdag eller fredag kommer du att ha ägglossning. Hoppas den blir ensidig bara hoppas att det tar sig på första försöket nu då. Har inte haft egen ägglossning på över ett år.

• Dakine
    CD 18. Äntligen glad gubbe med CB :D Ägglossningen förra gången skedde på dag 14. Så hade nästan gett upp hoppet, men nu verkar det iaf vara något! :D 
  • Dakine
    Vattenliljan skrev 2015-03-16 16:36:56 följande:

Det blev inget försök för oss den här gången. För många äggblåsor växte på sig (hade tre stycken blåsor på 15-16 mm på VUL i lördags) så jag fick ingen ägglossningsspruta, och självklart sexförbud. Suck. Hoppas ändå på att vårt sex i fredags natt gjort att det ligger lite spermier och väntar. :P Man kan ju drömma. xD

Så typiskt! Jag hade kört på ändå , trots förbud ! ;) 
  • soni

Alltså... Jag grät mig till sömns igår kväll. Min bästa kompis ringde och berättade att hon hade plussat. Självklart är jag ju jätteglad för hennes skull men ändå blir jag så förkrossad. Jag känner mig hemsk som inte kan vara genuint jätteglad över beskedet men det var liksom droppen som fick bägaren att rinna över för mig. Det är så jävla tufft att gå igenom allt detta som vi allihop här gör. Det känns liksom inte rättvist. Vissa slutar med P-piller och plussar på första försöket och så finns det såna som vi... *suck*

Nu befinner jag mig nere på botten... Hoppas att lyckan når mig inom kort.

• Dakine
    soni skrev 2015-03-19 06:54:09 följande:

Alltså... Jag grät mig till sömns igår kväll. Min bästa kompis ringde och berättade att hon hade plussat. Självklart är jag ju jätteglad för hennes skull men ändå blir jag så förkrossad. Jag känner mig hemsk som inte kan vara genuint jätteglad över beskedet men det var liksom droppen som fick bägaren att rinna över för mig. Det är så jävla tufft att gå igenom allt detta som vi allihop här gör. Det känns liksom inte rättvist. Vissa slutar med P-piller och plussar på första försöket och så finns det såna som vi... *suck*

Nu befinner jag mig nere på botten... Hoppas att lyckan når mig inom kort.

Usch, så jobbigt. Har förståelse för hur du känner, kan inte förstå hur just du känner men det du beskriver känner jag också varje dag! När min bästa vän berättade att hon var gravid hade vi redan försökt länge ( så även hon, 4 år) , på något konstigt vis hade jag alltid föreställt mig att vi skulle vara gravida samtidigt. Efter att hon berättat kom alla andra och berättade på löpande band. Den här månaden har min svägerska bf med deras 3e barn. När de väntade deras 2a hade vi börjat försöka. Min andra svägerska ska ha i sommar, deras 3e. Min bror ska ha nu i vår, och även andra vänner. En annan nära väns andra barn fyller 1 år och när hon väntade henne hade vi försökt i 1 år! Det är så frustrerande. Snart har två år gått & ingenting har hänt. Jag skyller bara på mig själv hela tiden.

Nu har vi ett barn sedan innan redan, så man finner väl lite styrka i honom. Men trodde aldrig det skulle ta så här länge... Allt känns som mitt fel.
  • louisep87

Wihooo äl smärta! Lite fel tråd dock. Men har värk som bara den idag. Alltså jag vet inte hur ni beter er när ni har smärtan. Men sex är ju nästan uteslutet för min del. Men det är bara att knipa igen så går det ändå frågan är om jag har äl redan då jag var in igår och då var blåsorna på 15,6 mm?! Någon med erfarenhet?

• Ashurst Klara
    louisep87 skrev 2015-03-17 10:54:56 följande:

Äntligen äntligen äntligen.. Var på vul idag och har två äggblåsor på 15,6 mm i äggstockarna! Härligt! Hon sa förmodligen på torsdag eller fredag kommer du att ha ägglossning. Hoppas den blir ensidig bara hoppas att det tar sig på första försöket nu då. Har inte haft egen ägglossning på över ett år.

Härligt! Måste vara en stor lättnad att känna att det faktiskt GÅR att få en ägglossning. Man blir ju lätt uppgiven när det inte vill funka. Hoppas att det stämmer som hon säger, att ägget lossnar idag eller imorgon. Oavsett om det tar sig den här gången eller inte, så har du ju kommit halvvägs genom att få veta att det ägglossningen funkar =)
  • louisep87
    Ashurst Klara skrev 2015-03-19 11:32:24 följande:

Härligt! Måste vara en stor lättnad att känna att det faktiskt GÅR att få en ägglossning. Man blir ju lätt uppgiven när det inte vill funka. Hoppas att det stämmer som hon säger, att ägget lossnar idag eller imorgon. Oavsett om det tar sig den här gången eller inte, så har du ju kommit halvvägs genom att få veta att det ägglossningen funkar =)

Ja verkligen. Blev helt extas av att se de där mörka fläckarna på skärmen. tårarna var inte långt ifrån. Hon Gynläkaren sa- Ojj blir du sådär glad av att se en follikel på 15-16 mm vänta bara tills du får se ett pickande hjärta på skärmen ja det har ju känts meningslöst att försöka när jag inte har haft ägglossning tidigare. Har ju provat med letrozol tidigare utan effekt. Så trippelkur med pergotime gjorde susen. Så nu är det bara vänta i två veckor då?innan mensen kommer eller om det är plus på stickan :-P
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?