• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • attlangta01
    snövit skrev 2015-02-05 18:20:23 följande:

attlangta010 : Ja vet, olidligt spännande :)
    Jag har PCO och ingen egen ägglossning eller mens så därför fick jag provera för att starta en blödning, sedan äter jag femanest från mensdag 1 (för att tjocka slemhinnan) .. efter 12 dagar gjorde jag ett VUL för att dom skulle se så att slemhinnan växt bra och nu har jag börjat med lutinus som jag ska ta 3ggr/dag till ja har gjort gravtest, är det positivt så ska jag fortsätta med lutinus till grav v7 sa IVF-kliniken :)
    Detta kallas alltså FET i obehandld cykel.. jag har alltså ingen egen ägglossning utan dom "lurar" kroppen att tro att den haft ägglossning..

med tanke på att vi gjorde IVF 2012 i maj och bara fick ett ägg till mig och ett till frysen så ska vi ha TUR om det överlever upptining och leder till graviditet.. men vi lever på hoppet, tack för peppande ord :)

Vart är du i din behandling nu? :) hopas det tar sig så att ni slipper den berömda IVF karusellen..

Åh så spännande, du måste uppdatera efter tisdag :)

Jag tog ägglossningsspruta i måndags och hade då ÄL i onsdags, så nu är det bara till att vänta och vänta. 
    Jag förstår ju innerst inne att chanserna inte är så goda, då vi inte lyckats innan. Men självklart kommer man bli ledsen om det ändå inte tar sig.... Man hoppas väl någonstans långt där inne ändå....
  • soni

Här verkar det inte bättre än att mensen är här... Bättre lycka nästa omgång?

• snövit

attlangta01: absolut, då skiljer det ganska precis en vecka i testdag :).. om mitt ägg överlever förstås.. känns som sagt otroligt, dessutom har vi 3 timmars körtid till IVF kliniken så överlever inte ägget så har vi hunnit köra halvvägs typ!
    Jag håller verkligen tummarna för dig att det tar sig denna gång .. :)

• attlangta01
    snövit skrev 2015-02-09 11:31:35 följande:

attlangta01: absolut, då skiljer det ganska precis en vecka i testdag :).. om mitt ägg överlever förstås.. känns som sagt otroligt, dessutom har vi 3 timmars körtid till IVF kliniken så överlever inte ägget så har vi hunnit köra halvvägs typ!
    Jag håller verkligen tummarna för dig att det tar sig denna gång .. :)

Jag tänker på dig idag, hoppas det går bra!
    Börjar känna att mitt hopp för denna behandling dalar nu. Tror inte jag slipper undan IVF...: (
  • snövit

attlangta01 : Hej.. När vi kört 10 av 30 mil så började hoppet att stiga tills Dolt nummer ringde på telefonen och jag insåg att det va kört.. IVF kliniken berättade att embryot inte överlevt upptining så det va bara att vända om :( vilken uppgivenhet och förtvivlan som infann sig.. det brände under ögonlocken av tårarna och gråten.. dessutom öppnade jag facebook på vägen hem och det första jag läser är att en kompis väntar tvillingar!! :( håller fortfarande tummarna för dig <3

• attlangta01
    snövit skrev 2015-02-10 16:31:20 följande:

attlangta01 : Hej.. När vi kört 10 av 30 mil så började hoppet att stiga tills Dolt nummer ringde på telefonen och jag insåg att det va kört.. IVF kliniken berättade att embryot inte överlevt upptining så det va bara att vända om :( vilken uppgivenhet och förtvivlan som infann sig.. det brände under ögonlocken av tårarna och gråten.. dessutom öppnade jag facebook på vägen hem och det första jag läser är att en kompis väntar tvillingar!! :( håller fortfarande tummarna för dig <3

Nej vad ledsen jag blir för din/er skull. Hur mår du?
    Vad händer nu för er? Behöver ni betala något nu? Kommer ni går på IVF, eller hur gör ni?
  • attlangta01
    snövit skrev 2015-02-10 16:31:20 följande:

Nej vad ledsen jag blir för din/er skull. Hur mår du?
    Vad händer nu för er? Behöver ni betala något nu? Kommer ni går på IVF, eller hur gör ni?
  • snövit

Attlanga01 : Jag känner mig helt tom. noll ställd på något sätt?! Igår va jag så lessen hela dagen.. va som i en annan värld och idag känns det som att allt bara va en dröm!! :(
    Dessutom pluggar jag nu 100% komvux, är inte riktigt "klar i knoppen2 för att plugga idag känner jag, kan inte koncentrera mig...
    Jag vet inte hur vi ska göra, eftersom att embryot inte överlevde upptining så behöver vi inte betala för det i sig, men ultraljudet förra veckan kostade 1300 kr, till ingenting :(
    Vet inte om jag orkar med en IVF för tillfället. antingen puregon sprutor eller ett uppehåll känns det som!!

Hur mår du? :) en vecka kvar till test dagen :)

• soni

Snövit: jag är ledsen för din skull! ???? jobbigt med motgång på motgång.

Här börjar vi med tredje omgången puregon.. Tredje gången gillt?

• snövit

soni : tack för all medkänsla! att det ska vara så svårt att bli gravid?! det som är typ det mest naturliga känns det som..

Håller tummarna för er, puregon funkar för mig, men svårt att få in rätt dos för att få 1-2 ägg.. kanske att vi kör på puregon igen när jag/vi orkar :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?