• soni

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Jag tog precis premiärdosen puregon! 50 IE ska jag ta nu första veckan och på tisdag ska jag in på första VUL.
    Har innan detta testat pergotime utan resultat. Hoppas nu på att sprutorna ska hjälpa. 

Kul att följa hur det går för er andra!

• soni

Jag har precis börjat ta provera igen för att få mens efter att vi avbrutit puregonsprutandet pga. För många mogna äggblåsor :( *suck* bara att börja om från början igen.

• soni

Jag är nu inne på mitt andra försök med puregon. Första försöket gav alldeles för många mogna foliklar samtidigt=Avbrutet.

Nu har jag sprutat sen 8/1 och ska på första kontrollen den 15/1.

Någon mer som håller på med puregonbehandling för eget försök utan IVF.

Vi tänkte försöka en gång till om inte denna ger resultat sen går vi över på våra 3 landaringsförsök IVF.

• soni

Uppdatering; jag är inne på andra försöker med puregon. Två ägg är redo och igår tog jag ovitrelle-sprutan. Vi har haft sex de två senaste dagarna och ikväll samt imorgon har vi "planerat in det" haha väldigt romantiskt.

Jag skulle iväg och ta något blodprov en vecka efter sprutan... Fattade inte riktigt varför?

Räknar man sprutdagen ovitrelle som ruvardag 1? Eller från beräknad ägglossning?

Och när tar man gravtest?

• soni

Alltså finns det några tecken på att man har ägglossat? Jag har i te känt av någon äl vad jag vet... Kanske är jag en av dom som inte känner något eller så har jag inte haft någon alls...

• soni
    Vattenliljan skrev 2015-02-01 00:40:25 följande:

Jag har bara känt av en av mina ägglossningar (den senaste). Tidigare har jag aldrig känt av något. Så var inte orolig för det! :)

Tack! Skönt att höra.. Då är det bara att vänta och hoppas dessa långa dagar fram till bim...
  • soni
    attlangta01 skrev 2015-02-04 07:49:03 följande:

Jag har troligen ägglossningen typ nu. Vi kan inte få till det på morgonen, går absolut inte. Sex på morgonen var vår grej innan vi fick barn, men efter det ALDRIG. Inget sug och ingen ork och inte minst har vi ju en tvååring som är morgonpigg så det kan vi bara glömma. Men vi fick till det igår kväll och kvällen innan det, samma kväll som ägglossningssprutan. 
    Vi brukar aldrig ha svårigheter att få till sex. Men den här gången har det inte varit kul. Jag har fått tjatat på min sambo, han har verkligen inte varit sugen. Blä så trist detta är... Man ska ju ha sex för att man vill det. På det här sätter blir det ju inte roligt för någon.....
    Skulle vilja få till det ikväll också, men vet i f-n hur det ska gå till. Två kvällar i rad har min sambo sagt nej för att han är för trött... känns trist att tjata igen.... 

Snövit: Hur har det gått för dig? Gick VUL bra i måndags?

Soni: Är du en vecka efter ägglossning nu? Känner du ngt?

Vattenliljan: Hur mår du?

Ja jag borde ha haft äl i torsdags... Har inte känt någonting, inte ett dugg. magkänslan säger att det inte tog sig den här gången heller.

När kan jag testa första gången ? tog ovitrellesprutan förra tosdagen.
  • soni
    attlangta01 skrev 2015-02-04 10:11:18 följande:
    Jag antar att du menar att du tog sprutan förra tisdagen. Isåfall är tidigast lördag du kan testa. Sprutan kan ju sitta kvar i 10dagar och ge falskt positivt utslag. Lördag blir elfte dagen.

Lycka till :)
    Tack :)
  • soni
    soni skrev 2015-02-06 10:08:53 följande:

Och där kom mensen... :(

Ursäkta att jag är tjatig men jag funderar på om det inte är för tidigt för mens... det har ju bara gått 8 dagar sedan beräknad äl (kände inte ev den). 
    Det är dessutom ingen riktig mens utan mer flytning med lite bruna blodstrimmor. 
    Nidblödning? Fästblödning?  
    Jag har lite molande mensvärk och väldigt ömma bröst+ styva bröstvårtor, ont i ryggslutet. 
    Tog ett gravtest i morse (innan blodet upptäcktes) som visade neg. 
    Får vänta och se hur det utvecklar sig under dagen. 
    Vet inte vad jag ska tro. känns inte speciellt positivt just nu.
    Någon som har liknande erfarenheter?
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?