-
Tack för ditt svar! :) vi får se hur det utvecklar sig.attlangta01 skrev 2015-02-06 12:56:05 följande:Jo jag tycker det låter väldigt tidigt med mens endast 8 dagar efter ÄL. Nu är ju inte jag någon expert på något sätt Men jag skulle tro att du antingen inte hade någon ägglossning eller att det faktiskt är någon slags nidblödning eller fästblödning, som du själv skriver. Om det inte kommer mer blod så skulle jag absolut ha humöret uppe. Lycka till
-
Här verkar det inte bättre än att mensen är här... Bättre lycka nästa omgång?
-
Snövit: jag är ledsen för din skull! ???? jobbigt med motgång på motgång.
Här börjar vi med tredje omgången puregon.. Tredje gången gillt? -
Jag hoppas på att alla vi som kämpar blir gravida nu under 2015!! Heja oss! :)
-
Jag blir så besviken... Det verkar inte som att det kommer gå vägen denna gången heller. Fick inga positiva vibbar idag på VUL. Äggblåsan har börjat stannat av i sin tillväxt vilket kan innebära att kvalitén inte är bra på ägget.
Sista hoppet på fredag annars blir det vänta på mensen igen :(
Hopplöst är känslan just nu. -
Välkommen tillbaka EnBoll! :)
Jag tog förresten ovitrellesprutan nyss. Hoppas hoppas på att 4:e omgången ger oss ett + -
Jag har en fråga. Är det någon av er som har använt både puregon och menopur-sprutor? Märkte ni någon skillnad mellan dessa två?
Jag har nu övergått till menopur och ska göra ett försök innan det är dags för IVF i Örebro. -
Jag fick också hemska mardrömmar! (Av puregon)Tesen83 skrev 2015-03-15 20:09:04 följande:
God kväll,
Nu är jag inne på dag två med gonal-f. Har tagit det tidigare och det har funkat bra. Men inte nu! Har helt galna mardrömmar så fort jag sover. Undrar om någon annan har haft det under gonal-f behandlingar. Egentligen började det hela för några dagar sedan då jag åt primolut-nor, men det har bara blivit värre för varje dag nu.
Hittar inget om mardrömmar som biverkan. Vill bara hitta anledningen till det.
Ha det gott!
-
Alltså... Jag grät mig till sömns igår kväll. Min bästa kompis ringde och berättade att hon hade plussat. Självklart är jag ju jätteglad för hennes skull men ändå blir jag så förkrossad. Jag känner mig hemsk som inte kan vara genuint jätteglad över beskedet men det var liksom droppen som fick bägaren att rinna över för mig. Det är så jävla tufft att gå igenom allt detta som vi allihop här gör. Det känns liksom inte rättvist. Vissa slutar med P-piller och plussar på första försöket och så finns det såna som vi... *suck*
Nu befinner jag mig nere på botten... Hoppas att lyckan når mig inom kort. -
Förstår din förtvivlan. Det är verkligen det jobbigaste (känslomässigt) som jag någonsin gått igenom detta. Svävar mellan hopp och förtvivlan hela tiden.Vattenliljan skrev 2015-04-05 17:59:07 följande:
Hur går det för er tjejer? Här står det stilla. Fick ju tre stora äggblåsor och sexförbud i mars. Efter någon vecka började jag blöda och det visade sig att jag inte ens fått någon ÄL, kroppen hade gett upp helt. Nu har de tre äggblåsorna blivit cystor, som läkarna vill ska försvinna av sig själva. Suuuck! Jävla cystor! Idag är en sån där dag då jag är helt genomledsen. Jag skule varit mer än halvvägs igenom min graviditet nu! :( Känner mig fortfarande så tom efter missfallet.
Jag väntar och väntar på att något ska hänga med mina äggblåsor. Det har stått stilla trots 3 doshöjningar med menopur. Men nu i fredags hade de växt liite i alla fall. Ska dit nästa fredag igen och hoppas då på att det hänt mkt mer och att ovitrellesprutan närmar sig.
Jag har egentligen inga förhoppningar på detta försök utan siktet är redan inställt på IVF försök nr 1 som är nästa steg. Huga är lovad att vi ska hinna med ett försök innan sommaren. -
Jag är väldigt öppen med vad jag går igenom för de flesta i min omgivning. På jobbet speciellt eftersom jag jobbar på en röntgenavdelning. Hur gör ni andra? Vilka berättar ni för?
-
Idag ovitrelle+6 så har jag lite mensvärkliknande känningar och mina bröst är märkbart större! Själv tror jag på att mensen är på G.. Vad tror ni?
drommaromenliten.blogg.se/ -
Blev så glad idag så jag måste dela med mig :)
Jag var och tog progesteronprov idag. 7 dagar efter ovitrellesprutan.
Några timmar senare ringer min läkare och säger att provsvaret var så bra som det bara kunde bli och jag har haft en jättebra äl!! :D för första gången i mitt liv troligtvis!
Hoppas hoppas att mensen håller sig borta.
Sedan igår har jag haft lite svagt molande värk (ungefär som mensvärk).. Hoppas att det inte är mensen utan ägget som fäster.
Håll tummarna för oss nu! -
Kan det vara möjligt att jag på något vis är på väg att få en egen ägglossning?! Jag väntar just nu på att få komma på IVF info. Mensen kom för 9 dagar sedan kan en äl redan vara på G?? Jag är helt förvirrad!? HJÄLP!