• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Pluttemor
    Jenkis skrev 2014-02-24 10:29:02 följande:
    Det blir du, jag och Tusa sen då
    hihi... jaa

Idag var jag på inskrivningssamtal, det gick väldigt bra och allting känns så verkligt bara när man får prata om vad man känner och hur man mår. Nu är nästa steg VUL, 9 dagar kvar om man räknar med idag! kan knappt vänta!!! Skrikandes
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Lyckostjärna

När ska man skriva in sig på MVC? Jag funderar på efter vul nästa vecka så man sett att någon/några bor där inne? Jag mår så fruktansvärt illa idag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag är ju vegeterian och ska äta tomatsoppa nu ber till gudarna att inte illamående blir värre! Då undrar nog min kollegor på riktigt vad jag håller på med!!

• Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-24 12:02:54 följande:
    När ska man skriva in sig på MVC? Jag funderar på efter vul nästa vecka så man sett att någon/några bor där inne? Jag mår så fruktansvärt illa idag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag är ju vegeterian och ska äta tomatsoppa nu ber till gudarna att inte illamående blir värre! Då undrar nog min kollegor på riktigt vad jag håller på med!!
    Gå förbi apoteket på lunchen och köp Postafen annars. Om du jobbar nära ett apotek d.v.s....
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-24 12:02:54 följande:
    Där jag bor vill de att man ringer så fort man fått plus, så de kan boka in ett första möte runt v. 8. Själva inskrivningen är v.12
  • johjen

Jag väntade med att ringa MVC till efter vul då jag ville se att det fanns ngt där först. Men det gör man som man vill förstås! Har fått en tid på vårt lokala MVC nästa tisdag och kommer då vara i v 9. När BM fick höra att jag hade gjort ivf och hur gammal jag var sa hon att hon antog att jag var påläst och visste vad jag inte fick äta mm.. Dessutom sa hon, skämtsamt, att jag skulle sluta googla och ringa dem istället om jag var orolig!

• Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-24 11:42:41 följande:
    hihi... jaa

Idag var jag på inskrivningssamtal, det gick väldigt bra och allting känns så verkligt bara när man får prata om vad man känner och hur man mår. Nu är nästa steg VUL, 9 dagar kvar om man räknar med idag! kan knappt vänta!!! Skrikandes
    Skönt!

Ja, du skall ju göra dagen efter mig. VUL alltså. Första sållningen i tråden... Hoppas det går bra för alla!
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-02-24 09:59:39 följande:
    Just nu är jag så förbaskat trött!!! Var inte såhär trött förra gången, så min hjärna är inte vaken och klarar inte av att registrera hur många dagar det är kvar till VUL

Man skall ju inte klaga, men jag är helt klart så trött att jag blir nedstämd. Skulle vilja ha något annat än äta, sova jobba under kroppens protester. Göra något kul, mer stimulerande. Det både flyttar fokus från grav. och gör en piggare och gladare. Men jag orkar INTE ens tänka ut vad det skulle vara! Önskar att sambon kunde släpa iväg mig på något, men det har aldrig varit hans starka sida, trots påminnelser...

Kanske skulle försöka hitta något på tv att kolla på. Ungefär det jag orkar engagera mig i. Sen tvingar jag ut mig på en promenad varje dag.

Peppar, peppar. J...la tur att jag inte har ett sjukligt illamående uppepå denna trötthet. Då hade jag kastat in handduken
    Teveserietips: Orange is the new black på Netflix!
  • Pluttemor

Ja verkligen. Jag hoppas verkligen att det går bra för alla på vul. Vi e så många som har samtidigt

• Linblå

Hejsan
    Jag vill vara med här! Gick igenom IVF Nov/Dec och lyckades bli gravid på första frysförsöket. BF 24/10. Första gången som gravid och har svårt att smälta att det finns nytt liv på insidan. Två veckor kvar till undersökning på kliniken. Känner inga symptom direkt. Kanske lite yr. Därför är det så härligt att få vara med i gemenskapen här och dela erfarenheter.

• Pluttemor
    Linblå skrev 2014-02-24 13:00:16 följande:
    Hejsan
    Jag vill vara med här! Gick igenom IVF Nov/Dec och lyckades bli gravid på första frysförsöket. BF 24/10. Första gången som gravid och har svårt att smälta att det finns nytt liv på insidan. Två veckor kvar till undersökning på kliniken. Känner inga symptom direkt. Kanske lite yr. Därför är det så härligt att få vara med i gemenskapen här och dela erfarenheter.
    Välkommen hit och stort Grattis  

Här kan du dela med dig av allt! 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015