• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Pluttemor

Tror inte att du behöver vara orolig över testet. Olika test visar olika starka streck.

• lisodan
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-25 12:45:14 följande:
    Har köpt nya billiga test från nätet. Har haft fina starka plus i helgen med CB och när jag testade med de nya i morse vart det endast ett svagt streck. Lite lätt panik igen. Såg att det var någon annan som hade samma typ av test. Små små stickor med rosa/lila streck. Känns det igen? Blir era plusstreck också mycket svagare än kontrollstrecket? Eller håller mitt hcg på att sjunka? :(
    Tror inte du behöver oroa dig. Jag hade svaga streck länge med de billiga testerna. Långsamt blev de starkare. Nu är strecket starkare än teststrecket. Men det började det bli först en vecka efter testdag kanske. Min klinik avrådde mig faktiskt från att köpa CB. Visar stickorna gravid så är man gravid, så onödiga pengar att betala. Vill man dubbelkolla igen med stickorna kan man testa 2-3 dagar senare för att se att det blir starkare av ökad HCG nivå. Sen om man vill köpa CB ska man såklart det också.
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-24 09:38:46 följande:
    Kram Moolie, din dramadrottning! Flört...kommer saaakna dig och din energi {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Nog ställer jag till med lite drama... Men drama förtjänar ju inte riktigt skit tillbaka... (inte av dig förstås. Men du förstår vad jag menar.)
    Jenkis skrev 2014-02-24 09:50:44 följande:
    Låter som du kommer tillbaka med annat nick när du har energi för det helt enkelt

Visst händer det att man lägger lite väl mycket av sin vakna tid här under perioder... Att man kanske är i en FL-bubbla och kollar uppdateringar i trådar lite väl ofta... Men det finns även perioder när jag inte varit här alls. Oftast då mellan behandlingar.

Jag vet inte om jag kommer avregistrera mig längre... Som jag skrivit innan tar det tid att bearbeta upp andra medlemmars förtroende för en... Så jag kommer bara logga in mer sällan....

Jo, det är lätt att hamna i den bubblan... Men jag hänger otroligt mycket på forum i övrigt med. Kan väl säga att det är min fritidssysselsättning. Men det är väl dags att "skaffa sig ett liv" nu då. :)

Kram på er! 

• Linblå
    Moolie skrev 2014-02-25 15:01:40 följande:

Kram på er! 

Eller en trädgård! Vet inte riktigt vad jag ska göra med min... Kram tillbaka
  • tusa
    Moolie skrev 2014-02-25 15:01:40 följande:
    Nog ställer jag till med lite drama... Men drama förtjänar ju inte riktigt skit tillbaka... (inte av dig förstås. Men du förstår vad jag menar.)

Jag vet inte om jag kommer avregistrera mig längre... Som jag skrivit innan tar det tid att bearbeta upp andra medlemmars förtroende för en... Så jag kommer bara logga in mer sällan....

Jo, det är lätt att hamna i den bubblan... Men jag hänger otroligt mycket på forum i övrigt med. Kan väl säga att det är min fritidssysselsättning. Men det är väl dags att "skaffa sig ett liv" nu då. :)

Kram på er! 

Nä, jag vet att tonen i vissa trådar är mycket oförlåtande och hård.. Jag tog åt mig i början, men nu skiter jag i det och lämnar bara tråden utan ett ord. BRA att du inte avreggar dig!! Solig
  • tusa
    Linblå skrev 2014-02-25 15:26:04 följande:
    Eller en trädgård! Vet inte riktigt vad jag ska göra med min... Kram tillbaka
    Åh, en trädgård vill jag ha... Fixade pallkragebänk förra året med div. sallad. Potatisland blir det iår och min dröm är ett växthus!! Ligger fullt med gamla fönster nere i ena bodan så bara att börja snickra...Cool

Jaha, då vara det bara att går och lägga sig då! Jag fick nattjobb inatt och resten av veckan. Varit ledig nu sedan jul, så var väl dax att börja dra in lite kulor igen Obestämd Ska stå och svetsa kofångare till 06 imorgon...man kan kanske ha roligare, men det är nytt för mig och pengar så klart!
  • Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-25 13:03:46 följande:
    Tror inte att du behöver vara orolig över testet. Olika test visar olika starka streck.

lisodan skrev 2014-02-25 14:08:38 följande:
    Tror inte du behöver oroa dig. Jag hade svaga streck länge med de billiga testerna. Långsamt blev de starkare. Nu är strecket starkare än teststrecket. Men det började det bli först en vecka efter testdag kanske. Min klinik avrådde mig faktiskt från att köpa CB. Visar stickorna gravid så är man gravid, så onödiga pengar att betala. Vill man dubbelkolla igen med stickorna kan man testa 2-3 dagar senare för att se att det blir starkare av ökad HCG nivå. Sen om man vill köpa CB ska man såklart det också.

Tack! Då känns det lite bättre. Är ju faktiskt bara på TD+2 (vecka 4+6) så det är kanske normalt att inte ha så höga hcgnivåer än. Kram på er allihopa. Det är så skönt att bara få skicka ut paniken när den kommer å få en massa lugnande ord tillbaks!!!
  • Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-02-25 13:03:14 följande:
    Hoppfulla Fia: tabole e gott och spiskummin och citron men inte färsbiffar inte just nu alla fall

Men lax till är jättegott!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015