• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-02-23 16:48:46 följande:
    Jenkis, vad skönt med ett så tydligt mönster! Då känns det väl tryggt, liksom tydligt att allt är "som det ska"?

Moolie stanna nu...skit i svammelfolket!! Skrikandes
    Har ju inte så många veckor att gå på, men hittills har det varit samma mönster.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-23 17:19:36 följande:
    Imorse vaknade jag vid 7 tiden och jag kunde inte sluta tänka på bönan/bönorna i mig . Jag bara tänkte o tänkte och kunde knappt somna om. Tänk om dom e två, tänk om det är en, tänk om det är ingen? Tänk tänk tänk. Åhh vilken väntan. Hur gör ni för att fördriva tiden. 4/3 är lång tid! Vet inte hur tiden ska röra på sig?! Har ni tips på att fördriva tiden?
    Just nu är jag så förbaskat trött!!! Var inte såhär trött förra gången, så min hjärna är inte vaken och klarar inte av att registrera hur många dagar det är kvar till VUL

Man skall ju inte klaga, men jag är helt klart så trött att jag blir nedstämd. Skulle vilja ha något annat än äta, sova jobba under kroppens protester. Göra något kul, mer stimulerande. Det både flyttar fokus från grav. och gör en piggare och gladare. Men jag orkar INTE ens tänka ut vad det skulle vara! Önskar att sambon kunde släpa iväg mig på något, men det har aldrig varit hans starka sida, trots påminnelser...

Kanske skulle försöka hitta något på tv att kolla på. Ungefär det jag orkar engagera mig i. Sen tvingar jag ut mig på en promenad varje dag.

Peppar, peppar. J...la tur att jag inte har ett sjukligt illamående uppepå denna trötthet. Då hade jag kastat in handduken
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-23 18:51:51 följande:
    Hoppfulla Fia: i regel tar man bara progesteron under ruvtiden, vissa kan få det ordinerat en längre tid beroende på vad man har kommit överens om med läkarna. Jag ska fortsätta med det fram till vecka 12,

Tusa och hoppfulla Fia, tack för era tips. Ska nog oxå ta och titta på en bra serie
    Jag skall ta Lutinus till v.12. Har inte gjort något äggplock och har ingen gulkropp som producerar progesteron. Alltså min kropp har inget eget.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-23 21:44:33 följande:
    Vi bor lite överallt i Sverige med andra ord imorgon ska jag jobba efter en vecka hemma! Känns väldigt bra att komma tillbaka till jobbet!
    Bor ca 8 mil från Örebro...
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-02-23 22:15:57 följande:
    Jag är nyfiken på hur gamla ni och er partner är jag är 28 blir 29 i augusti, min sambo är 1 år yngre
    Vi till hör den gamla stammen 38 resp 41 i år. Jag är yngst i alla fall.... Så kan det gå om man håller på i många år. Men man blir ju aldrig äldre än 25 så... Tungan ute
  • Pluttemor

Nu ska jag på inskrivningssamtal på MVC En viktig milstolpe det med

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Jenkis
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-24 09:46:20 följande:
    Jag är 36 och min kille är 42. Ska börja jobba om ett par timmar och är så himla trött och ynklig. Har ingen lust att möta världen idag alls :(
    Jag ä ledig idag som tur är... Den här veckan jobbar jag inte så mycket, men nästa blir tuff. Får hoppas på at tröttheten lättat lite till dess... Annars får man ju sjukskriva sig. Är man närmare 40 så är man inte så rädd för tjafs eller utredning av arbetsgivaren/FK för mycket sjukfrånvaro Jag har jobbat konstant i 16 år och gett allt till mina arbetsgivare. Nu är det pay back time
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-24 10:26:41 följande:
    Vad roligt jennkis att du bor nära Örebro
    Det blir du, jag och Tusa sen då
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015