• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-02-23 12:59:29 följande:
    Hade nog randen till naveln bara, men klumpig med tjocka ben, check!

Jag var inte så iaf lugn, inga utbrott hade jag, men var ju så otroligt stressad ändå så svårt att avgöra. Ca 2månader innan BF visste jag fortfarande inte i vilket land jag skulle föda?!, och fram till dagen efter bf var jag heller inte säker på om jag skulle ha någon far till barnet alls, eller om han skulle vara med på fl...crazy times..Flört

Denna gången är bara sååå annorlunda på alla sätt och är sååå glad att jag kommer få göra "den här grejen på riktigt, som det ska vara" Solig

Igår märkte jag att nu "vet" jag att det blir barn i oktober, osäkerheten är liksom borta och märker att jag tar för givet, precis som jag gjorde inför ivfn, att det skulle funka första gången (ja, sedan när det väl var igång hann jag ju tvivla och oroa mig flera vändor om, men när vi skulle börja, så bara visste jag ju..)

Jag "vet" också nu att det är 2 därinnne...Flört

Jenkis, hur har det gått med dina blödningar?
    Mina blödningar har ett mönster (hittills i alla fall):

På tisdagar byter jag vecka.
    På onsdagar blöder jag.
    Torsdagar färgade flytningar.
    Fredagar färgade flytningar.
    Lördag-tisdag, vita Lutinusflytningar.

Förra grav bytte jag också vecka på tisdagar och blödde mest hela tiden, men alltid mycket på onsdagar... Mina barn kanske växer så det knakar i början av sin nya vecka också lugnar de ner sig mot slutet
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-02-23 14:08:24 följande:
    Spelar ju mindre roll och innan året är slut så KOMMER vi ju få veta!! Cool Ska inte kolla kön på UL..

Hörrö Jenkis förresten, har ju glömt kommentera, men kommer du ihåg vem det var som blev full i skratt när jag utropade gammeltråden till TurTråden! FörvånadTungan ute
    F...n! Jag skrev ett långt svar på detta och så fick jag upp att ett fel hade uppstått på ett scpript...
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2014-02-23 15:00:45 följande:
    F...n! Jag skrev ett långt svar på detta och så fick jag upp att ett fel hade uppstått på ett scpript...
    Hur som helst så har jag aldrig varit med om att så många plussat samtidigt! Överhuvudtaget i de tre-fyra trådar jag hängde i. Måste ha varit precis rätt tid på året med stjärnor och planeter o.s.v. för att bli gravid
  • Moolie

Fick mig en kyss av den sedvanliga FamiljeLivs-mobben. :) Har kvar min användare någon dag till sen ses vi ett annat liv! :)

Hoppas det går bra för alla och att 2014 är ert år!

Kram!

• johjen
    Moolie skrev 2014-02-23 16:07:51 följande:
    Fick mig en kyss av den sedvanliga FamiljeLivs-mobben. :) Har kvar min användare någon dag till sen ses vi ett annat liv! :)

Kram!

Vad har hänt?
  • hean123
    Moolie skrev 2014-02-23 16:07:51 följande:

Kram!

Men nej, som sagt vad händer?

Många kramar till dig!!!
  • tusa
    Jenkis skrev 2014-02-23 15:02:16 följande:
    Hur som helst så har jag aldrig varit med om att så många plussat samtidigt! Överhuvudtaget i de tre-fyra trådar jag hängde i. Måste ha varit precis rätt tid på året med stjärnor och planeter o.s.v. för att bli gravid
    Visst var vi många? Har bara varit med i en tråd tidigare och där plussade alla utom jag (det gjorde jag ju, näst sist, men det var ju mitt sista X..)och en till på ca 5-6månader, det var när vi fortfarande trodde vi kunde själva. Har inte varit med i nån ivftråd tidigare, så har inget att jämföra med, men det kändes ju som mycket mer än 1/3-del. Vissa kom ju och försvann sedan, men ändå Cool
  • Pluttemor

Moolie: hopps att inget tråkigt har hänt, men det har det ju uppenbarligen i och med att du ska lämna hoppas att det reder ut dig och att du vill vara kvar i den här supertråden. Kramar

• tusa

Jenkis, vad skönt med ett så tydligt mönster! Då känns det väl tryggt, liksom tydligt att allt är "som det ska"?

Moolie stanna nu...skit i svammelfolket!! Skrikandes

• Pluttemor

Imorse vaknade jag vid 7 tiden och jag kunde inte sluta tänka på bönan/bönorna i mig . Jag bara tänkte o tänkte och kunde knappt somna om. Tänk om dom e två, tänk om det är en, tänk om det är ingen? Tänk tänk tänk. Åhh vilken väntan. Hur gör ni för att fördriva tiden. 4/3 är lång tid! Vet inte hur tiden ska röra på sig?! Har ni tips på att fördriva tiden?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015