• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-21 14:33:51 följande:
    Vilken solskenshistoria Pluttemor <3
    Vilken vändning..

Blodet har minskat ännu mer och är blandat med lutinuset, men har molande mensvärk i vågor =(
    BM tyckte jag skulle vara lugn (lätt för henne och säga)
    Om jag blödde mkt och det var klumpar så var det missfall, men så lite som jag beskrev det så skulle det vara lugnt. För hon frågade om jag blödde som vid mens eller mer och jag svarade mindre.
    VUL var ingen mening för det är förtidigt  (är i vecka 6 (5+3)) man skulle bara se en slemhinna och antydan till något men ett foster med ett tickande hjärta kunde man inte se nu. Så jag ska dit min vanliga tid den 6 mars på VUL.

Åh, så skönt ändå! Det har vänt lite då väl?

Boka in ett ultraljud/inskrivningssamtal så fort du kan! Ultraljudet kan man göra tidigast 7+0 tror jag det var! Vi fick veta att vårt ultraljud skulle ske tidigast den 7e mars. Men vi fick den 12e mars som första ultraljud. Men landstinget verkade inte ha någon förståelse alls för att vi ville ha ultraljudet den 7e mars. SÅ glad att vi gått på en privat klinik i övrigt!

All kärlek till Nordic IVF!! 

• Pluttemor

Storken. Håller fortfarande tummarna man har rätt sköra slemhinnor när man e gravid. Kan vara något sånt.

• Pluttemor

Alltså det här med symtom e så olika olika dagar! Vissa dagar känner jag mig supergravid. Igår kunde jag bara äta kokt potatis med citron idag e jag å andra sidan mottaglig för mycket annat idag har jag oxå känt en massa molande värk i magen och träningsvärk i låren.

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-21 16:41:54 följande:
    Alltså det här med symtom e så olika olika dagar! Vissa dagar känner jag mig supergravid. Igår kunde jag bara äta kokt potatis med citron idag e jag å andra sidan mottaglig för mycket annat idag har jag oxå känt en massa molande värk i magen och träningsvärk i låren.
    Oooohhh... ICA's cheese taco-chips är min dille nu. Sedan vi började med hormonerna har det varit glass! Piggelin eller päronsplit. Flört
  • Lyckostjärna

Ja piggelin är en klassiker här med och mycket frukt och bär! Har ätit mycket hallon och jordgubbar denna vecka mums! Träningsvärk i låren känner jag också av även vid ljumskar!! Måste vara bra tecken då får vi hoppas!!

• Pluttemor

Lyckostjärna: ja då spikar vi att träningsverk i låren och ljumskar, att det är ett gott tecken

• Pluttemor

Moolie, chips i alla former e gott

Men det som jag ändå tycker e konstigt är att man kan ha så olika mycket illamående varje dag. Igår mådde jag väldigt mycket illa. Men idag nästan ingenting :-O

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-21 17:47:43 följande:

Moolie, chips i alla former e gott smile2.gif

Men det som jag ändå tycker e konstigt är att man kan ha så olika mycket illamående varje dag. Igår mådde jag väldigt mycket illa. Men idag nästan ingenting :-O

Jätte konstigt här med!! :O Nu ser jag ut att ha gått halvvägs! Ungarna sa att jag har en kebab-bebis i magen! Tur att de inte vet att där är en "icke-kebab-bebis" som bakas! ;)
  • Moolie
    Lyckostjärna skrev 2014-02-21 17:25:27 följande:

Ja piggelin är en klassiker här med och mycket frukt och bär! Har ätit mycket hallon och jordgubbar denna vecka mums! Träningsvärk i låren känner jag också av även vid ljumskar!! Måste vara bra tecken då får vi hoppas!!

Ljumskarna är ett bra tecken! :D Känner det till och från under dagen! :))
  • tusa

Storken: Skönt att allt verkar vara ok! {#emotions_dlg.flower} Hoppas innerligt att jag slipper allt blod...

Jag har en konstant ballong under blygdbenet, den blir värre åt kvällen. Har haft lite småstick faktiskt idag.

För tidigt för illamående för mig ännu och ingenting speciellt jag är sugen på, det fick jag inte på hela grav. med sonen heller...bara massa jag fick avsmak för. Jag har däremot problem med att komma ihåg att äta alls, har liksom inga hungerkänslor...dricker hiskeligt mycket kaffe dock Obestämd. Idag var jag och fikade  med en kompis och då tog jag faktisk té!

Fått sätta en gummisnodd runt knappen på byxorna, för de går inte igen längre...+6kg sedan början av ivfn...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015