• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan
    St0rken skrev 2014-02-21 07:36:28 följande:
    ganska, molvärk emellanåt.. Jag är så ledsen :( Ringt min klinik som ringer upp mig under dagen. FAN!!!

Hoppas att allt går bra! Håller tummarna!
  • Lyckostjärna

Jag fick också tillbaka 2 och dom sa till mig onsdags när var på tidigt ultraljud att det är ganska stor chans att båda har fäst om man inte fått någon blödning!!! Nervöst men sååååå spännande!!!! Hur har det gått för dig idag på ditt ultraljud johen???

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-21 08:02:32 följande:

Idag hade vi faktiskt sex smile2.gif det var inte tänkt att det skulle bli från början utan vi myste liksom men jag kunde inte låta bli smile2.gif

Och allting kändes så bra bara jag var inte ens nervös för blödning eller nåt. Får se när vi vågar igen, men skönt var det i alla fall smile2.gif

Grattis! ;D
  • Hoppfulla Fia
    St0rken skrev 2014-02-21 09:35:53 följande:
    Tack för omtanken, jag väntar fortfarande på att kliniken ska ringa mig :/ blöder mindre nu, vågar inte hoppas på något. Tror det värsta. Kram

Tänket på dig. Av allt jag har kunnat läsa och av min vänners graviditeter så verkar det vara ganska vanligt och ofarligt att blöda i bland. Men jag förstår din panik. Hoppas, hoppas att allt är som det ska!!!!

Jag har inte känt något sedan i går kväll. Inget illamående, inget i magen ingenting!!! Någon som känner igen sig??
  • Hoppfulla Fia

Grattis!!!

Lyckostjärna skrev 2014-02-21 12:34:04 följande:
    Jag fick också tillbaka 2 och dom sa till mig onsdags när var på tidigt ultraljud att det är ganska stor chans att båda har fäst om man inte fått någon blödning!!! Nervöst men sååååå spännande!!!! Hur har det gått för dig idag på ditt ultraljud johen???

• Moolie
    tusa skrev 2014-02-21 09:24:00 följande:
    Tack för klargörandet! På tal om vilket så "forskade" jag om blastocyster när jag fick veta att de ville odla vidare och förutom att pluschanserna ökade avsevärt, så fanns även en, jämfört med "naturliga" grav., 4-5ggr förhöjd chans för just enäggs!? Därför blev jag extra chockad över att få erbjudande om 2 blasto Förvånad, det hade jag absolut inte räknat med.

Läser på ett brittiskt ivf-forum och sett flera där som just fått enäggs efter färskblasto...några historier om trillingar med där de fått 2 och ena delat sig!?

Det är alltså fysiskt nmöjligt att vi inte bara bär en eller två, utan upp till 4st??? Förvånad...tror ju inte det och det skulle faktiskt vara liiite over-kill...

Märkte nu förresten att jag ju redan "visste" att du åxå fått 2...grav.demens som tyvärr inte är ny, utan sitter fortfarande i sedan förra grav., för 14år sedan   Tungan ute
    Wooooow....! 4-lingar?! :O
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-21 09:35:53 följande:

Tack för omtanken, jag väntar fortfarande på att kliniken ska ringa mig :/ blöder mindre nu, vågar inte hoppas på något. Tror det värsta. Kram
    Håller tummarna!!
  • tusa
    Moolie skrev 2014-02-21 12:36:40 följande:
    Wooooow....! 4-lingar?! :O
    NEJ, Moolie, det vill vi faktiskt inte ha!! Glad...EN räcker gott, två skulle vara en bonus, men känner att 3-4st bara skulle vara jobbigt!! Riskerna för komplikationer ökar ju avsevärt också, så även av hälsoskäl och för barnens skull hoppas jag innerligt att där inte är fler än 2!!
  • St0rken
    Pluttemor skrev 2014-02-21 10:24:49 följande:
    Storken. Jag vet att det e svårt att tänka positivt och se ljuset i tunneln. Men jag blödde ganska mycket vid båda mina ivf graviditeter men en gick bra åndå läs min presentation under ivf 4 så kanske lite hopp tänds. Kram
    Vilken solskenshistoria Pluttemor <3
    Vilken vändning..

Blodet har minskat ännu mer och är blandat med lutinuset, men har molande mensvärk i vågor =(
    BM tyckte jag skulle vara lugn (lätt för henne och säga)
    Om jag blödde mkt och det var klumpar så var det missfall, men så lite som jag beskrev det så skulle det vara lugnt. För hon frågade om jag blödde som vid mens eller mer och jag svarade mindre.
    VUL var ingen mening för det är förtidigt  (är i vecka 6 (5+3)) man skulle bara se en slemhinna och antydan till något men ett foster med ett tickande hjärta kunde man inte se nu. Så jag ska dit min vanliga tid den 6 mars på VUL.
  • Lyckostjärna

Blodprovet var bra!! Nytt ultraljud 5 mars jippie! Har inte berättat för chef tänker inte göra det förrän jag ser ett eller två hjärtan slå!!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015