• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-20 22:27:30 följande:

Moolie, det finns en viss genetisk faktor, men sker ju sporadiskt med.

Finns ju 2 olika sorters med: enäggs och tvåäggs.

Vid enäggs är det ju ett ägg som blir befruktat och sedan delar det sig  på mitten. Vet inte i vilket embryostadie.
    Tvåäggs är ju när 2 olika ägg blir befruktade.

Jo men precis...! :) Konstigt att vi har så många enäggs om det bara är "två äggs" som är genetiskt! :)
  • Moolie
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-20 22:15:00 följande:
    Skönt att det inte bara är jag som nojjar. Apropå magproblem så tog jag ett mikrolax nu i kväll. Hade inte varit på toa sen i måndags. Har ätit Pajalagröt till frukost, mycket frukt och haft kokosolja i te och kaffe och det har ändå inte funkat. Känner mig ett par kg lättare och inte alls så uppsvälld som innan.
    PS. Är så glad att det finns en tråd så men får vara lite insnöad tillsammans med andra. Behöver verkligen det!
    Har du möjlighet att beställa mat på jobbet? Eller ni har ingen "bespisning"? Jag jobbar ju som förskollärare... Så för mig är det ju lätt att beställa specialkost.... Men jag rekommenderar att beställa vegetarisk kost! :) Vi äter för mycket kött och... Vad heter det....? Kolhydrater? Nä? Potatis och pasta menar jag! :) Och bröd! :P 
  • Moolie

Förresten ska vi på första ultraljudet den 12e Mars! :) Någon mer som fått tid?! :D 

• Pluttemor

Neej storken! Är det mycket? Det behöver inte vara något dåligt för det. Det kan gå bra ändå. Håller tummarna!!

• St0rken
    Pluttemor skrev 2014-02-21 07:24:21 följande:
    Neej storken! Är det mycket? Det behöver inte vara något dåligt för det. Det kan gå bra ändå. Håller tummarna!!

ganska, molvärk emellanåt.. Jag är så ledsen :( Ringt min klinik som ringer upp mig under dagen. FAN!!!
  • tusa
    St0rken skrev 2014-02-21 07:36:28 följande:

ganska, molvärk emellanåt.. Jag är så ledsen :( Ringt min klinik som ringer upp mig under dagen. FAN!!!
    Hoppas allt är väl!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Pluttemor

Idag hade vi faktiskt sex det var inte tänkt att det skulle bli från början utan vi myste liksom men jag kunde inte låta bli

Och allting kändes så bra bara jag var inte ens nervös för blödning eller nåt. Får se när vi vågar igen, men skönt var det i alla fall

• tusa

Så skönt Pluttemor!! Cool Nog bra om den biten funkar hjälpligt iaf, som sresshantering om inte annat!, för det ska ju makterna veta att vi behöver Tungan ute

Sitter och läser tidigare inlägg här och såg att du ju åxå fick tillbax 2st! Förvånad Då är vi ju 3 här med dubbelchans ju Skrattande Vissst var det din BM som sagt att hade man inte blött fanns stor chans att båda fäst? Jag har inte sett tillstymmelsen till annan färg än Lutinusvitt!!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015