• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 08:38:11 följande:
    Jag vaccinerade mig redan i nov för att jag planerade att bli gravid. Men jag skulle nog avvaktat till 3 trimestern om jag inte var vaccinerad! Jag har hört att man är riskpatient när man är gravid för att man blir tyngre och en graviditet belastar hjärtat! men fråga din dr när du är på ultraljudet! Jag kan tänka mig att det drabbar mamman men är mamman sjuk så är väl inte detta så jättebra för barnet?
    Är det någon mer som mår illa och har yrsel? Inatt låg jag vaken mellan 01-03:30 klarvaken sedan upp 05:55 snark! Känner mig helt bakfull typ!! Kan inte äta något som luktar bara kall frukt och kalla sallader!!
    Tycker illamåendet kommer mer och mer, men fortfarande ok för mig. Jag kan äta det mesta även om jag oftast inte är sugen men ändå vrålhungrig. Frukt, yoghurt o.s.v. går alltid ner. Värre med riktigt mat även om jag kan tvinga ner det fortfarande.

Förra gången blev droppen när jag vaknade mitt i nätterna för att kroppen väckte mig för att den trodde jag skulle kräkas rakt ut i sängen. Det är ju jättehemskt att vakna på det sättet! Då blev det tabletter...
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-02-20 19:07:19 följande:

Nä inte rida det tänker jag inte riskera har en dålig arm å hästen är ingen filbunke . Jag var i stallet idag mockade å allt annat förutom att rida. Kändes inte så bra i magen och ryggen . Vill nog inte mocka mer, kändes inte bra. Nojar säker bara antar jag (det är inte min egen utan jag hjälper en med hennes häst).
    Håller med dig att mocka, lyfta, kratsa hovar, släpa saker inte känns bra. Överhuvudtaget tycker jag inte om att böja mig framåt/trycka ihop magen. Plocka i och ur diskmaskinen är redan jobbigt

Ridningen känns bra tycker jag. Red till v. 18 ungefär förra gången och det var ok för mig. Har också en hetsig häst även om han är snäll är han nervig.
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2014-02-20 20:01:45 följande:
    Håller med dig att mocka, lyfta, kratsa hovar, släpa saker inte känns bra. Överhuvudtaget tycker jag inte om att böja mig framåt/trycka ihop magen. Plocka i och ur diskmaskinen är redan jobbigt

Ridningen känns bra tycker jag. Red till v. 18 ungefär förra gången och det var ok för mig. Har också en hetsig häst även om han är snäll är han nervig.
    Är mer rädd för att bli sparkad i magen än ramla av. Alltså hästen är jättesnäll, men jag har blivit det en gång (annan snäll häst som blev panikrädd) och det tror jag gör mer skada än en ofrivillig avsittning...

Samtidigt vet man ju inte hur framtiden blir och om pyret lever på VUL, så att avstå från sin största stressreducerare i livet i flera månader? Ja kanske eller kanske inte? Det måste var och en ta ställning till.
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-20 19:46:43 följande:
    Vi får snart parkera om den här tråden under sex och samlevnad i stället Tungan ute.

Jag vet inte vilken grotta jag lever i, men jag känner inte igen mig Men jag snappar åt mig alla tips ,he, he.
    Äsch! Högst relevant ju! Tungan uteFlört
  • Hoppfulla Fia

Har fått tid för vul om 3 veckor. Känns helt galet. Tänk om båda tar sig, tänk om ingen tar sig? Är det någon mer som vill ta ny tester hela tiden för att bekräfta? Är så himla glad och samtidigt så rädd att det inte ska hålla.

• johjen

Första UL på kliniken imorgon! Går in i vecka 8 imorgon och hoppas på att få se ett lite hjärta som slår imorgon..

Illamående och bakiskänslan blir bara värre och värre. Vitt bröd och fruktjuice går bra, fick i mig några melonbitar med. Fick i mig ett salladsblad och en gurkbit på en macka hem på flyget med. Höll dock på att spy när vi skulle landa då det var lite lätt turbulens och det räckte får att få spykänslan att öka. Nu äntligen hemma i soffan!

Lustigt att läsa att så många fått orgasm i sömnen, det har hänt mig med 2-3 ggr sedan jag plussade! Härlig biverkning!

• Moolie
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-20 20:39:04 följande:

Har fått tid för vul om 3 veckor. Känns helt galet. Tänk om båda tar sig, tänk om ingen tar sig? Är det någon mer som vill ta ny tester hela tiden för att bekräfta? Är så himla glad och samtidigt så rädd att det inte ska hålla.

Jag testade hela tiden fram till ett par dagar efter testdagen! :) Kör på och testa när du vill!
  • Lyckostjärna

Hoppfulla Fia trots att jag var på ultraljud igår så tog jag ändå ett test idag! Ja det är svårt att tro att detta är sant!!!

• hean123
    Moolie skrev 2014-02-20 18:24:31 följande:
    Jag har känt det mindre och mindre med dragningarna... Idag knappt alls... Däremot börjar mina magmuskler förändras...! :/ Känns konstigt!! :O

Har så stora problem med magen att jag beställt vegetarisk mat på jobbet! :/ Hoppas det funkar!
    Vilken vecka är du i? När hade du testdag? Vi har testdag på lör.. Jag hade inte föreställt mig att det skulle vara så här jobbigt när man väl blev gravid, analyserar allt...:/

Jag tänkte bara "bara man blir gravid så blir allt underbart..."

Fasen vad jag blir irriterad på mig själv, varför inte bara njuta av att vara gravid? Jag är ju självklart överlycklig men så rädd att något ska gå fel..

Tänk om du får en massa magmuskler;)

Jag hoppas du blir bättre i magen snart!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015