• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa

Jenkis och Moolie, för mig försvann kåtheten när ovitrellen gick ur och de där "implantationsorgasmerna" som jag vurmade så för fick jag verkligen pressa fram, men gav ju resultat likafullt! Cool
    Kegels is da shit!! 

Bara såå sällan man får tillfälle att skryta, så dyker på det här Flört:

Under en gynundersökning jag gjorde för ett tag sedan ville BM att jag skulle knipa allt jag kunde, och det gjorde jag, så BM utbrast OJ DÅ!, med stora ögon. Så började hon skratta, fortarande med fingrarna där, och frågade imponerat om jag kunde göra om det!? (och det gjorde jag såklart, väldigt smickrad Tungan ute)
    "Vilka orgasmer du måste ha!" sa hon helt avundsjukt 

Ha, ha, ha!! Skrattande   En av mina större stunder, så stolt att jag kunde spricka!! Flört

Nu ikväll, efter en mastig pizzamiddag, så känner jag av livmoder för första gången äntligen! Inga il, mol eller smärtor dock, men det spänner och jag tycker mig t.o.m känna den precis under naveln, men jag vet ju att den naturligtvis inte är där ännu.

Var och åkte slalom idag med sonen och kunde inte knäppa täckbyxorna...hade ett attans sjå att hålla de på plats! Obestämd Vägde mig idag: 75kg!...började ivfn på 70...

För att få lite perspektiv så kan jag berätta att jag vägde 76kg veckan sonen föddes Förvånad...så..om jag börjar där nu, och går upp 21kg, som sist... Det GÅR ju inte?? Det är inte fysiskt möjligt väl?! Förvånad

Har idag berättat för 1a personen, min kusin Glad Hon blev alldeles paff (alla "vet" ju att vi inte kan få fler barn..Tungan ute) , hon fattade liksom inte alls hur det kunde vara möjligt, ha, ha! Hon blev ju glad så klart, meeen, hon själv hade också nyheter...tråkiga. Hon och hennes man sedan 12år har separerat, så det blev ändå inte den där totala glädjesamtalet som jag trodde.. SPELA ROLL!! VI SKA HA EN BÄBIS I OKTOBER Hjärta 

• tusa

Moolie, så där kände jag med, att det var svårt att "tippa över kanten"! Jag liksom våldade, för orgasm skulle jag ha, för Litens liv hängde ju på det, ha, ha Tungan ute

Med sonen blev jag vansinnigt kåt, men inte hans pappa...han bokstavligen rörde mig inte på 7 mån, knappt kramar ens, för då var han rädd att jag skulle "vilja mer"!? Obestämd Gick 6 dagar över BF och det var enda gången han "förbarmade sig" och tog mig bakifrån i ca 30s, tills värkarna började Förvånad....behöver jag säga att han inte är kvar?? För att göra saken ännu värre så bodde vi i Wales och hade bara badkar...alltså ingen dusch...jag bara säger...

Oroa dig inte för sexet efter, det blir bättre! Flört...när man väl kan/vill igen och ja, det kan ju ta ett tag beroende på...

• Lyckostjärna

Jag har vaknat flera mornar med att jag får orgasm utan att ens röra mig det har hänt 3 ggr sedan jag vart gravid nu! Så häftigt men märkligt har aldrig hänt förr

• Pluttemor

Tack för ers kloka ord om sex, som det känns nu så kommer vi nog att avstå helt från sexandet. Vill inte göra något som jag senare kanske ångrar. Men visst saknar jag den intimiteten Det här med kost e ju väldigt spännande att läsa vad ni äter och inte äter. Något som jag har riktig avsmak för är allting sött, och speciellt choklad jag kan inte ens äta allt för söta frukter utan att tycka att det e äckligt. Bläää. Allting som e surt och salt välkomnas dock museums för saltlaktris och citron med salt på! Soltorkade tomater hävde jag i i min äggomeltte idag . Kyckling är dock äckligt :-/ något som jag annars tycker om!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-02-19 21:05:59 följande:
    Jag har vaknat flera mornar med att jag får orgasm utan att ens röra mig det har hänt 3 ggr sedan jag vart gravid nu! Så häftigt men märkligt har aldrig hänt förr

När jag var gravid med sonen hade jag nästan en orgasm i veckan i sömnen alltså, hur skönt som helst
  • Pluttemor

Tusa: du får gärna dela med dig om tips i hur du e bra på att knipa! Jag var väldigt dålig på det när BM en gång testade mig

• tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-02-19 21:05:59 följande:
    Vet duu, läste på ett engelskt ivf-forum och där var det massor med tjejer som berättade precis det!!?? Många som i vanliga fall nästan aldrig ens kunde få det, vaknade i extas typ varje natt, och det började under ruvartiden Cool De var inne på nån teori om att det kunde vara hormonmedicineringen de fick då, vet inte vad det skulle kunna vara, men nåt progesteron väl?
  • Moolie

WHAT?! Jag får orgasm sådär normalt lätt. Ibland inte alls. Ibland två gånger osv.. Men i sömnen?? Lyxigt!

Intimitet kan man ju ha ändå! :) meddelade min man idag att vi bara ska fokusera på att ha det skönt och inget mer. Man får ta för sig mer av det man vill ha bara! :) Sex är (som ni säkert förstått) otroligt viktigt för mig. För mig är det relationens grundstenar. Andra har asexuella relationer. Ser otroligt olika ut! Och det ska man inte skämmas för!! :) Så länge man trivs så är det bra! :)

• tusa

Pluttemor: Än känner jag ingen ting gällande mat, vare sig till eller från, däremot så försöker jag äta bättre än jag gör i normala fall...nu när jag inte jobbar så har jag bara otroligt svårt för att komma ihåg att äta alls under hela dagen! Kan aldrig äta frukost, men brukade äta på 9-fikat och så lunch så klart, faller isg ju naturligt på jobbet, blir ju hungrig då också. Nu när jag inte rör mig lika mycket kommer ju inte hungern heller liksom, så får titta på klockan och bestämma att NU ska jag äta!!

Med sonen kommer jag ihåg att jag totalt tappade aptiten i flera månader, mådde konstant spyilla, dygnet runt, men spydde inte en enda gång... Kunde inte alls äta rött kött, fisk och kyckling kunde gå, OM jag inte känt lukten av det medan det lagades! Levde nog ett halvår på té, rostade mackor och mysli med mjölk.. Obestämd

Som knipövning är nog den absolut bästa rekommendationen orgasmer! Speciellt om man är otränad i början, för du kan verkligen inte "jobba fel", det blir automatiskt rätt muskler och när du har lite kraft så blir det lättare att "torrknipa". Se till att du "tar tag" i orgasmen och "håller i den", så att du inte bara låter den komma "rullande" över dig, ddra liksom upp den mot magen. Jag ser till att jag får några orgasmer/dag (inte religiöst alla dagar..), lite som rutin, oavsett om jag är kåt eller inte. Tänk också på att efter den första är det inte slut!...det är bara uppvärmning Flört Kan vara svårt att få till O Nr. 2 och 3. Bry dig inte om att det kan bli obehagligt t.o.m, jobba dig igenom det liksom så lossnar det sedan och O Nr. 4-10 flyter på av sig själva, blir djupare och kan bli multipla med utlösning och allt! Solig

Finns ju geishakulor o olika tyngder med, men jag tyckte inte de gjorde nån skillnad..

• Moolie

De där knip-kulorna är för stora för mig. Och de kommer bara i one size. Gjorde FRUKTANSVÄRT ont att sätta in dem oavsett glidmedel. Hade dem inne i ungefär en minut sen stod jag inte ut längre.

Hoppas man håller sig lika tight sen med.

Och om det hör till saken så kan jag inte komma av vaginal penetration! :P Har aldrig gjort och kommer förmodligen aldrig göra heller! :P 

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015