• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Pluttemor

Är det någon mer som är dålig i magen? Ursäkta detaljerna men jag upplever min avföring som ganska kletig och det är inte det lättaste att göra nr 2 på toa

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-19 14:46:00 följande:

Är det någon mer som är dålig i magen? Ursäkta detaljerna men jag upplever min avföring som ganska kletig och det är inte det lättaste att göra nr 2 på toa smile4.gif

Jag är både förstoppad och lös! :) Kroppen gör uppror tills hormonerna rättat till sig! :)
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-19 15:03:29 följande:
    Moolie: ja, kroppen gör väl lite som den själv vill
    Precis! Och jag håller på att bli galen av alla hormoner! ;) Värsta konspirationerna mot mig nu om jag verkligen skulle tro på allt jag säger till mig själv! Cool Tur man har tonvis av självkritik i bakfickan!

Värsta känslan jag har just nu är nog att jag känner mig oälskad av alla förutom min man. Men kom på mig själv att min pappa försökte muntra upp mig över telefonen. Men vem snäste tillbaka?! Jo, jag! Flört
  • tusa
    lisodan skrev 2014-02-19 10:25:04 följande:

Grattis glömde jag skriva :)
    Tack! Solig

Ja, det är ju ÄL/ÄP man "räknar ut" med det traditionella "sista mensen", och det behöver vi ju inte, för vi vet ju exakt! Glad Jag knapprade därför in i FL-grejen 14 dagar före ÄP, som "mens", lutealfasen skrev jag 14 dagar och cykellängd 28 dagar, då kommer den att räkna mitt ÄP som ÄL och då blir det rätt!

Vad får du för BF?

...du, hoppas du inte tar åt dig av lite hårda, plumpa ord, vi är nog alla lite hormonstinna och har nära till de flesta känslor, inkl. irritation..{#emotions_dlg.flower}
  • tusa
    Moolie skrev 2014-02-19 10:28:38 följande:
    Ska jag ringa tillverkaren till appen och klaga? Eller vad försöker du komma fram till? :P Släpp det! :)
    Obestämd
  • Lyckostjärna

Man kunde inte se mer en stor skugga på ultraljudet hon sa inget om hinnesäckar, hon sa bara att man ser att det växer något på rätt ställe i livmodern! Mitt blodprov visar 6000 i S-HCG ska ta nytt blodprov för att jämföra på fredag och då får jag även ett ny tid för ultraljud! Idag mår jag riktigt riktigt illa! Jag kan inte äta någonting! Satt och peta i maten idag och ville bara spy! Det enda jag kan äta utan att må illa är mango apelsin och salta mandlar!!! Vad äter ni?

• Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-19 10:22:56 följande:

Jamen en del oss har ju sprutat olika länge så det går ej att räkna med sista mensens första mensdag. Men man kan såklart räkna två veckor bakåt fr ÄP och låtsas att man hade mensdag då. Men ej säkert att det var så.: )
    Jo, men det är ju samma sak. ÄP=ÄL och mensen första dag räknas som den dag 14 dagar före ÄP oavsett om du hade mens då eller ej Alltså man låtsas att man hade mens då.
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-19 10:45:34 följande:

Blir faktiskt lite ledsen när du säger "Släpp det!" Jag försöker bara hjälpa till. Så det inte blir fel datum för någon.

Allt är ju ej som vanligt när man gör ivf så uträkningar blir också annorlunda. Det var bara det jag ville förmedla.
    Vi är väl lite stingsliga och lättsårade av alla hormoner här inne, så jag tror ingen menar något illa. Ibland är det svårt att urskilja nyanser när man skriver/läser, men det är bra att säga till om man blir sårad eller så, så reder det ut sig.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015