• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Moolie
    lisodan skrev 2014-02-19 10:07:14 följande:

Med IVF räknas det ej från mensdag men befruktnkngsdag. ÄP alltså. Räkna med att man är 2+0 på ÄP. (Alltså i vecka tre). Vi har ju allas prutat och sprayat olika länge. De flesta appar har att man kan välja mensdag el ägglossning. På ägglossning ska man då skriva in ÄP dagen.
    På ferring-wheel behöver man veta senaste mens. Så jag behöver ha den. :) Eller ska jag säga det en gång till? :P Hahahaha! 
  • lisodan
    tusa skrev 2014-02-19 10:07:02 följande:
     Hmm, hur blir det då? 2v före ÄP/ÄL, va? 

Måste väl bli 22/1?

Så kan man också göra och räkna bakåt. Men då brukar man få skriva in hur lång ens menscykel brukar vara och det vi ju inte heller vid ivf. ET eller FET går.inte heller att räkna på eftersom äggen odlas olika länge. Så ska det bli helt rätt ge Moolie eller nån annan din ÄP dag :)
  • lisodan
    tusa skrev 2014-02-19 10:07:02 följande:
     Hmm, hur blir det då? 2v före ÄP/ÄL, va? 

Måste väl bli 22/1?

Så kan man också göra och räkna bakåt. Men då brukar man få skriva in hur lång ens menscykel brukar vara och det vi ju inte heller vid ivf. ET eller FET går.inte heller att räkna på eftersom äggen odlas olika länge. Så ska det bli helt rätt ge Moolie eller nån annan din ÄP dag :)
  • tusa
    Moolie skrev 2014-02-19 10:08:09 följande:
    På ferring-wheel behöver man veta senaste mens. Så jag behöver ha den. :) Eller ska jag säga det en gång till? :P Hahahaha! 
    Duu det fanns ju här på FL! Den sa BF 28/10 Glad

...är alldeles pirrig och lite hyper känner jag Skrattande ...tänk, det gick verkligen på 1a försöket Förvånad Lääänge kvar, jag vet, men kan inte tänka så, väljer att ta för givet att det blir smått i oktober Cool

Tack Pluttemor {#emotions_dlg.flower} Visst hade du åxå fått tillbaka 2st?
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-19 10:18:06 följande:
    Duu det fanns ju här på FL! Den sa BF 28/10  ...är alldeles pirrig och lite hyper känner jag  ...tänk, det gick verkligen på 1a försöket  Lääänge kvar, jag vet, men kan inte tänka så, väljer att ta för givet att det blir smått i oktober  Tack Pluttemor  Visst hade du åxå fått tillbaka 2st?

Ferring sa den 20e till mig och kliniken sa den 18e! :) Ingen aning om hur det räknas. Uppenbarligen olika! ;) Men vad gör det om de räknar fel med två dagar hit eller dit?! :P
  • lisodan
    Moolie skrev 2014-02-19 10:08:09 följande:

Jamen en del oss har ju sprutat olika länge så det går ej att räkna med sista mensens första mensdag. Men man kan såklart räkna två veckor bakåt fr ÄP och låtsas att man hade mensdag då. Men ej säkert att det var så.: )
  • lisodan
    tusa skrev 2014-02-19 10:18:06 följande:
    Duu det fanns ju här på FL! Den sa BF 28/10 

...är alldeles pirrig och lite hyper känner jag  ...tänk, det gick verkligen på 1a försöket  Lääänge kvar, jag vet, men kan inte tänka så, väljer att ta för givet att det blir smått i oktober 

Tack Pluttemor  Visst hade du åxå fått tillbaka 2st?

Grattis glömde jag skriva :)
  • lisodan
    Danisen skrev 2014-02-19 08:24:38 följande:
    Hej allihopa plussade i natt, (lite knäpp men det får man vara)

Grattis! :)
  • Moolie
    lisodan skrev 2014-02-19 10:22:56 följande:

Jamen en del oss har ju sprutat olika länge så det går ej att räkna med sista mensens första mensdag. Men man kan såklart räkna två veckor bakåt fr ÄP och låtsas att man hade mensdag då. Men ej säkert att det var så.: )
    Ska jag ringa tillverkaren till appen och klaga? Eller vad försöker du komma fram till? :P Släpp det! :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015