• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan

Tack Moolie och tes75 för info om mvc? Tänker nog vänta lite iaf. Idag känns som en massa symptom e borta. Lite läskigt. Kan det vara progesteronet som långsamt försvinner ur kroppen? Tar bara en om dagen nu. Ruvardag 19 och strecken på testen blir långsamt starkare. Var tredje dag ungefär. Men borde inte teststrecket vara starkare än kontrollstecket vid det här laget. Hmm...ja ja...bara att vänta och se.

• Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-16 18:09:26 följande:
    Usch, jag vet att man kan ha symtomfria dagar men jag kan inte år för oron
    Jag känner lite som dig. Svårt att njuta av att vara symptomfri...

Däremot följde jag med två hurtbullar på jätterask promenad idag och då kände jag at jag var gravid eftersom jag fick ont i tjejmagen av ansträngningen.
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-16 20:03:31 följande:
    Just nu hade jag gjort vad som helst för en symptomfri dag...! Hela helgen har varit förstörd... :( Har inte spytt än... Men det ligger nära varenda vaken sekund...
    Det kan jag förstå.... Jag försöker njuta så länge jag kan. Förra gången kom illamåendet v.6-7 sådär...

Just nu håller jag på och velar om jag skall testa i morgon bitti med CB digital och kolla om den byter vecka när jag gör det i morgon. Eller om jag skall vänta till onsdag eftersom jag kommer bli så orolig om den inte slår över annars... Känns som att det kan slå på en dag och onödigt att hetsa upp sig i onödan...

Samtidigt vill man ju veta så fort som möjligt.  Framförallt när symptomen inte är så markanta (ännu).
  • Jenkis
    Sandra8209 skrev 2014-02-17 16:09:46 följande:
    Hej! 

Mina inlägg blir helt konstiga från mobilen så nu försöker jag här istället Glad

Jag fick svagt plus redan på ruvardag 7 & sen har det bara blivit starkare. Är idag på ruvardag 12.
    Det som oroar mig är att jag i lördags hade ljusbrunt lutinus på trosskyddet & det va lite rosa på pappret när jag torkade mig. Bröt ihop totalt & börja planera nästa omgång.
    Men sedan har det inte kommit något mer & strecken blir bara starkare. Behöver jag vara orolig?
    De senaste ivf (3 st) har jag börjat småblöda på ruvardag 10 & sen har det fortsatt.
    Dessa två test tog jag igår & idag.

Jag har fått riktigt blod på pappret på RD 13 morgon, fortsatte blöda hela dagen, testade RD 14 på morgonen och fick plus! Blödde till och från färskt rött blod i mängder som behövde binda och där i mellan allt från tegelfärgat till brunt. Detta höll på i tre veckor och jag fick inte missfall...
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-17 17:40:00 följande:
    Har nog aldrig mått så dåligt vid en influensa. Febern e hanterbar, 38,2 men värken i kroppen står jag inte ut med! Jag har så ont i rygg, lår ben och revben att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Ligger typ ihopkrupen och bara lider av smärta!! Det värsta är att det inte går att ta mer än alvedon och det hjälper inte
    Stackare!!!!

Du skulle ha lite Citodon. Det får man ta som gravid.
  • Jenkis

Ni som är nya! Glöm inte att lägga in er i listtråden! Se högst upp i startinlägget.

• Jenkis
    Jenkis skrev 2014-02-16 16:28:27 följande:
    Till och från mycket mensvärk. Framförallt på nätterna.

Ingen träningsvärk dock. Men tjock... Tror jag skall lägga upp en bild snart
    Har lagt upp en bild nu i bildtråden. Kvällsbild visserligen och man är ju alltid tjockare på kvällen, men min vanligtvis platta mage har redan övergivit mig, även på morgonen.
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-17 20:49:51 följande:
    Det kan jag förstå.... Jag försöker njuta så länge jag kan. Förra gången kom illamåendet v.6-7 sådär...

Just nu håller jag på och velar om jag skall testa i morgon bitti med CB digital och kolla om den byter vecka när jag gör det i morgon. Eller om jag skall vänta till onsdag eftersom jag kommer bli så orolig om den inte slår över annars... Känns som att det kan slå på en dag och onödigt att hetsa upp sig i onödan...

Samtidigt vill man ju veta så fort som möjligt.  Framförallt när symptomen inte är så markanta (ännu).
    Jag är ju i vecka 6+0 nu...! :/ Piggelin är det jag äter från barnen gått och lagt sig tills jag somnar! :( Men visst... Jag ska inte klaga... Kunde ju varit så att det inte tagit sig och då hade det varit ett annat ljud i pipan....! :(
  • lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-17 20:49:51 följande:

Hur länge kan man få veta vecka med CB digital. Skulle köpt idag, men apoteket här hade ej. Kan testen räkna ut vecka långt in i graviditeten?
  • johjen

Hur räknar ni veckorna egentligen? Räknar man från befruktningsdagen dvs ÄP eller återföringsdag? Eller sista mensens första dag?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015