• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-16 10:06:52 följande:

Mmmmm...så mycket "mensvärk" bara. Blir orolig. Fler här inne med smärtor i livmodern? Jag har antagligen endometrios och undrar om det kan ha ett samband. Fler med endometrios?
    Till och från mycket mensvärk. Framförallt på nätterna.

Ingen träningsvärk dock. Men tjock... Tror jag skall lägga upp en bild snart
  • Pluttemor

Vi kommer nog att vänta med att ha sex. Det känns som att det skulle skapa mer oro för oss mer än njutning.

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-16 12:51:26 följande:

Jag blödde eller fick flytningar varje gång jag fick orgasm och det var nästan fram till hälften av graviditeten. Efter det kunde jag ha orgasmer och sex som vanligt.

Alltså, sex ska man bara ha för att man vill det. Inte av någon annan anledning! :) Blöder man eller känner kraftig oro ska man inte ha sex!
  • lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-16 11:34:36 följande:
    Jag har en mensliknande känsla som kommer och går, och det e mer träningsverkskänsla i låren utan att jag har gjort något.

Jag har oxå endometrios.

Jag har bara "träningsvärk" i magebn. Men det kan stråla ner i benen från molvärk i livmodern och ljumskarna.

Har du haft mycket besvär av din endometrios tidigare? Själv trodde jag i typ 10 år att det var tarmarna det var fel på. Har gjort en massa undersökningar. Men när jag ej blev gravid och jag samtidigt började ha stenkoll på ägglossningen upptäckte jag att jag hade ont just då i cyklen. Förutom att jag alltid haft mycket ont vid mens. Har ej fått.diagnos med titthålsoperation, men de kan se blodfyllda cystor på vul.
  • lisodan
    Jullan skrev 2014-02-16 13:23:14 följande:
    Träningsvärken fyller liksom upp hela magen. Det går ända upp till där revbenen möts. Det kanske är samma ställe som du säger? Det känns lite som att jag inte kan sträcka ut magen ordentligt. Jag är också mer svullen på kvällarna. Men det verkar ju inte vara någon fara så det är väl bara att följa med i allt som känns :)

Precis så som det är för mig! Låter som samma ställe. Skönt att höra att en ej är ensam :)
  • Pluttemor

Lisodan: jag hade ingen aning om att jag hade endometrios för att jag har aldrig haft smärtsamma menstruationer eller liknande.. Men däremot började jag misstänka endo då jag började läsa om de olika symtomen och sen upptäckte en läkare att jag hade endometrios. Står mer om det i min presentation.

• Jullan
    lisodan skrev 2014-02-16 17:49:48 följande:
    Precis så som det är för mig! Låter som samma ställe. Skönt att höra att en ej är ensam :)

Ja men visst är det :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015