• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    St0rken skrev 2014-02-18 12:02:32 följande:

Det är sådana saker jag delvis är rädd för att någon gör illa mig. Fy så hemskt :/ Jag skulle inte gå tillbaka efter ett slag/spark i magen. Jag ska säga att jag varit hos läkaren, Känner nu bara av att röra mig så drar det molar svårt att förklara "gummisnodd" Nyss enda upp till naveln. Vet att det är livmodern som töjjer ut sig. men är rädd endå :/ Det håller i sig några sekunder bara. Är i V. 6 (5+0) idag.
    Enda sättet att få någon slags avlastning eller andra typ av uppgifter är tyvärr att säga till sin arbetsgivare. Även om det är tidigt och vad som kan hända så är det ju NU du behöver stöttning och kanske slippa vissa patienter. Dra dig inte för att gå till läkare eller hitta på att du varit där och fått restriktioner. Om det blir för jobbigt har du rätt att bli omplacerad om din arbetsgivare kan erbjuda dig det. Annars blir det FK som får försörja dig.
  • tes 75
    St0rken skrev 2014-02-18 12:02:32 följande:

Det är sådana saker jag delvis är rädd för att någon gör illa mig. Fy så hemskt :/ Jag skulle inte gå tillbaka efter ett slag/spark i magen. Jag ska säga att jag varit hos läkaren, Känner nu bara av att röra mig så drar det molar svårt att förklara "gummisnodd" Nyss enda upp till naveln. Vet att det är livmodern som töjjer ut sig. men är rädd endå :/ Det håller i sig några sekunder bara. Är i V. 6 (5+0) idag.
    För att lugna din oro vad gäller den där gumminsnodds-smärtan, så är det ligamenten som töjer sig, och de som gör ont. Inget farligt, och den smärtan kan vara riktigt jobbig ibland, särskilt om man råkar försöka stiga ur sängen för snabbt & likn längre fram.

men slag och sparkar ska man vara försiktig med förstås. Dock tål magen rätt mycket, t ex sparkades min son en väldig massa vid blöjbyten när lillasyster låg i magen, då var han 1-1,5 år och ganska stark.
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-17 22:18:16 följande:

Hur länge kan man få veta vecka med CB digital. Skulle köpt idag, men apoteket här hade ej. Kan testen räkna ut vecka långt in i graviditeten?
    CB-digital skall inte tas efter 5+6, för då visar den inte längre rätt. Den kan få för sig att backa i veckorna och det göra ju alla gravida livrädda såklart. Läste manualen så sent som idag då jag gjorde ett sånt i morse. hade hoppats på 3+ i displayen (v. 5 + alltså), men den visade 2-3. Är dock ganska lugn eftersom jag precis ligger på gränsen och inser att jag får ta om det om några dagar helt enkelt.
  • hean123

Bara att inse att man kan hoppa över hit nu:)

Måste bara fråga, är på rd 12 idag och får svaga svaga bruna flytningar när jag är på toa, någon som varit med om detta?

Jag ringde till mitt hemmasjukhus och linnekliniken och meddelade graviditet idag, dom sa att det absolut inte behöver vara någon fara, men kan ju inte riktigt släppa detta.. Kan ju säkert vara lite torr eller så:/

• johjen

Tack för alla inlägg kring veckoräkningen! Jag är då i vecka 6+4 säger man att man är i vecka 6 eller 7 då?

• tes 75
    johjen skrev 2014-02-18 15:39:21 följande:

Tack för alla inlägg kring veckoräkningen! Jag är då i vecka 6+4 säger man att man är i vecka 6 eller 7 då? smile1.gif

I vecka 7!
  • Moolie
    Moolie skrev 2014-02-18 12:06:35 följande:
    Då har vi gått lika länge! Är 6+1! :)

Nej, barn och dementa är ju ungefär i samma "orsak, verkan" stadium = noll. Så ibland kan det vara lite kaosartat. Jag säger till barnen att jag har ont i magen och att de får vara försiktiga med den. Men dementa och gamla kan ju göra saker av ren djävulskap.... Om de tänker så, andra bara gör.... Hur hade du velat göra själv?

Usch ja.... Och man kan inte bara överge sina kollegor i detta heller... 
    Förlåt, 5+1 och är då i vecka 6! :P 
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-18 16:50:06 följande:
    Förlåt, 5+1 och är då i vecka 6! :P 
    Ja, tyckte det var skumt eftersom du ligger en dag före mig bara, men så tänkte jag att jag kanske kom ihåg fel.
  • Lyckostjärna

Jag är så nervös! Ska göra ultraljud imorgon jag är ju bara i vecka 5+2 då för att se att det ligger rätt denna gång därför har jag fått ultraljud så tidigt men är så orolig! Jag är jättesvullen om magen redan! Inga blödningar så det borde inte vara utomkveds! Imorgon kan dom se om det är 1 eller 2 sa sköterskan jag pratade med! Min syster och pappa vet om att vi är gravida så här långt men vi har inte berättat för någon annan! Är ni också svullna? Är orolig om jag är överstimulerad så här tjock kan väl inte vara i vecka 6? Det roliga är att min 11-åriga son från mitt tidigare äktenskap föddes 19/10 och detta BF har jag nu också! Lite kul faktiskt! Jag har blivit lovad kejsarsnitt om allt går vägen denna gång då jag har för trång bäcken för att föda vanligt! Min son blev förlöst med akutsnitt och det vill jag inte uppleva igen! Kram till er alla! Så härligt och läsa allt ni skriver!! Ni är grymma!!!

• Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-18 18:24:25 följande:
    Ja, tyckte det var skumt eftersom du ligger en dag före mig bara, men så tänkte jag att jag kanske kom ihåg fel.
    Som jag skrev innan så måste jag ha appen till att räkna! ;) Haha! Blev fel med en hel vecka när jag räknade själv! ;)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015