• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Pluttemor

Lyckosrjärna: vilken lättnad att få göra VUL och vad roligt att allt såg bra ut! Blir spännande att se om det e en eller två
    Men kunde man se en eller två hinnesäckar?

Kram

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-19 11:46:57 följande:
    Tusa: ja jag har oxå fått tillbaka två. Så det är oroligt pirrigt varje gång jag tänker på det! Lisodan: håller med om att tråden e bra Läget idag: förkylningen e fortfarande lika jobbig! Nyser hostar och snorar mig konstant! Febern har dock gett sig helt vilket ändå känns bra Denna vecka är nervös för mig. Jag vet att jag inte ska tänka så här men jag har varit gravid två gånger tidigare i mitt liv , båda via ivf varav ett resulterade vår underbara son. Men vid mina två tidigare ivf graviditeter har jag börjat blöda cirka 30-33 dagar från ÄP datumet. Första gången blödde jag konstant i nästan en månad och det hela slutade med MA. Andra gången blödde jag med men inte lika mycket. Och saken e den att det datumet börjar närma sig. Jag vet att man inte ska/bör jämföra graviditeterna emellan men jag kan inte rå för att vara nervös Menar inte att tråka ut någon med mitt själviska inlägg. Är bara nervös. Kramar

Klart du har rätt att klaga av dig på din oro! :) Det behöver man med jämna mellanrum! Har du många test hemma? Om inte, beställ fler! Allt som stillar din oro är värt alla pengar i världen just nu! :)
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-19 12:20:23 följande:
    Vad tidigt ni slutar med era vaggisar? Jag ska fortsätta till V.9 med Lutinus och progynon.. hmm!?!? Att det är så olika överallt. Vi går på Akademiska. Jag är i V. 6 (5+1)

Vår klinik sa att vi skulle sluta på testdagen. Eller ja, vi ringde och berättade om våra plus på testdagen. Och vi skulle sluta ta då! :)
  • St0rken
    Moolie skrev 2014-02-19 12:22:57 följande:
    Vår klinik sa att vi skulle sluta på testdagen. Eller ja, vi ringde och berättade om våra plus på testdagen. Och vi skulle sluta ta då! :)

Okej, men endå hur kan det vara så olika överallt??
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-19 12:30:05 följande:

Okej, men endå hur kan det vara så olika överallt??
    Ingen aning! Men vi fick vänta 18 dagar på vår testdag. Andra får testa 4 dagar tidigare! :) Då där är det med olika!
  • Pluttemor

Moolie: tack! Jag har ett test kvar hemma. Men det är nog inte det som stillar oron. Jag e rädd för att det ska blöda utan någon förvarning så som det har gjort innan.

Kram

• St0rken
    Moolie skrev 2014-02-19 12:57:18 följande:
    Ingen aning! Men vi fick vänta 18 dagar på vår testdag. Andra får testa 4 dagar tidigare! :) Då där är det med olika!

Det är samma testdag som oss vi har också 18 dagar.
  • Danisen
    Moolie skrev 2014-02-19 11:45:56 följande:
    Är det DÄRFÖR mina finnar försvann nyss?! :))

Hehe antagligen. Jag ser ut som en prickig korv haha förhoppningsvis försvinna mina med efter imorgon.
  • Danisen

Vilka vitaminer äter ni? Jag jämförde de jag ätit hela tiden Apoteket kvinna med Aco gravid ända skillnaden var att i kvinna saknas det pantotensyra som är vitamin b5, annars är det nästintill exakt innehåll. De jag äter innehåller så mycket folsyra och b12 som min klinik rekommenderat. Behöver man ha pantotensyra när man är gravid?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015