• St0rken

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej! Flyttar över hit jag med. Vi har försökt i 4 år och har ett MA i bagaget. Detta är vårat 2a IVF och FET. Är på RD 11 idag plussade RD 8. Har Officiell TD den 17/2 RD 18 Jag är jätte rädd att det sk bli MA igen, vågar inte riktigt vara så glad som jag hoppats på att vara. Symtom som jag hade förra gången är desamma när det gäller mardrömmar uch å fy i 3 nätter nu har det varit så. Någon mer som drömmer mardrömmar?

• St0rken

Åååå är det någon som kan hjälpa mig om vilken vecka jag är i får olika hur jag än tänker fick tillbaka ett tvådagars eller tredagars det var ett FET, den 30/1

Hoppas någon är duktigare än mig :P

• St0rken
    Moolie skrev 2014-02-10 19:20:26 följande:
    Vår klinik har satt ett testdatum... Men jag vill inte ringa innan! ;) Jag satt och lyssnade på samtalen de fick in när vi väntade på vårt äggplock... Jag råkade höra ett par samtal med ett halvt öra... Och de får verkligen många samtal från kvinnor och män som är stressade... Så jag känner att vi kan vänta med vårt! :) Vår testdag är alla hjärtans dag! :) Maken frågade vad jag ville göra och jag menade på att det är väl mysigare med en kväll framför brasan med en pizza och en bra film än att sitta på en restaurang. På restauranger sitter man mitt emot varandra och stirrar ungefär... Vi bor i en så liten by att alla känner alla... Man kan inte riktigt prata om det man vill! :) Jag vill prata om bebis! :P  

Jag väntar jag också då ;) Vad fick jag 18de ifrån det är den 17de ;)
  • St0rken
    Moolie skrev 2014-02-18 09:08:32 följande:
    Använd alla hjälpmedel som finns! Arbetade natt som vårdbiträde under 7år... Så jag förstår din oro till 150%! Nu är det läge att använda alla lyfttekniker som finns. Använd bälten, liftar och de får ta och hjälpa till själva. Om de inte kan hjälpa till själva så får ni ta dit någon som ger er hjälpmedel! LIGG PÅ!! :))

Jag använder alla hjälpmedel och använder mer lyftteknik nu än förut. Jag tänker en extra gång innan lyft/förflyttnig. Vi har mkt hjälpmedel och vissa hjälper till lite. Men det är tungt endå :/ Jag är rädd, har väntat så länge på detta vill inte riskera ngt.
  • St0rken
    Moolie skrev 2014-02-18 10:54:48 följande:
    Säg att du varit hos läkaren och de säger att du ska lyssna på kroppen. Jag själv fick mig en spark och ett knä i magen förra veckan... Gick och kissade en gång i kvarten efter det. Så jag belyste för mina kollegor och nu ska jag inte hantera det barnet mer. Så, var lite öppen hur du mår... Att du mår risigt osv men inte kan bli sjukskriven pga det osv.! Kanske någon klocka ringer hos någon?

Det är sådana saker jag delvis är rädd för att någon gör illa mig. Fy så hemskt :/ Jag skulle inte gå tillbaka efter ett slag/spark i magen. Jag ska säga att jag varit hos läkaren, Känner nu bara av att röra mig så drar det molar svårt att förklara "gummisnodd" Nyss enda upp till naveln. Vet att det är livmodern som töjjer ut sig. men är rädd endå :/ Det håller i sig några sekunder bara. Är i V. 6 (5+0) idag.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015