• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan
    Moolie skrev 2014-02-19 10:28:38 följande:
    Ska jag ringa tillverkaren till appen och klaga? Eller vad försöker du komma fram till? :P Släpp det! :)

Blir faktiskt lite ledsen när du säger "Släpp det!" Jag försöker bara hjälpa till. Så det inte blir fel datum för någon.

Allt är ju ej som vanligt när man gör ivf så uträkningar blir också annorlunda. Det var bara det jag ville förmedla.
  • Lyckostjärna

Idag var jag på ultraljud jag är vecka 5+2! Man kunde se en stor skugga i livmodern så bebis/bebisar växer på rätt ställe! Vilken lättnad var så rädd för utomkvedshavandeskap igen! Fick ta blodprov idag och på fredag sedan blir det ultraljud igen för att se om det är 1 eller 2! Nu börjar jag fatta att jag verkligen är gravid!! Efter 3 års kämpande here we go!!!! Känner mig inte lika svullen idag! Första dagen utan vaggisar vilken befrielse!!! Har ni också slutat med progesteron nu? Kramar till er ??????

• Lyckostjärna

Jag gjorde ett hjärta efter kramar till er inte massa frågetecken haha detta är ju helt sinnes haha

• lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-19 07:22:19 följande:
    Det här med ingefäran varnade mamma faktiskt mig om. Hon sa oxå stora mängder är inte bra och jag har lite svårt för att veta vad hur mycket stora mängder då är. Så jag avstår nog helt. Men det har blivit mycket lök o vitlök.

Tur att du inte lyssnade till mig! :) och tur att jag själv fick veta det. Tack Jenkis! Hade tänkt köra ingefära i mängder om jag blir mycket illamående. Men får hoppa det. Bra det är med den här tråden!
  • lisodan

Dw

Lyckostjärna skrev 2014-02-19 11:21:33 följande:
    Jag gjorde ett hjärta efter kramar till er inte massa frågetecken haha detta är ju helt sinnes haha

Lyckostjärna skrev 2014-02-19 11:20:20 följande:
    Idag var jag på ultraljud jag är vecka 5+2! Man kunde se en stor skugga i livmodern så bebis/bebisar växer på rätt ställe! Vilken lättnad var så rädd för utomkvedshavandeskap igen! Fick ta blodprov idag och på fredag sedan blir det ultraljud igen för att se om det är 1 eller 2! Nu börjar jag fatta att jag verkligen är gravid!! Efter 3 års kämpande here we go!!!! Känner mig inte lika svullen idag! Första dagen utan vaggisar vilken befrielse!!! Har ni också slutat med progesteron nu? Kramar till er ??????

Gud så härligt! Grattis! Vad spännande om det blit två också. Känner samma sak här, även om vi ej gjort ul ännu. Kan det verkligen vara sant efter 2,5 års försök? :) :) Har tre proggisar kvar och på 5+2 som du. Har trappat ner, så tar bara en om dagen innan jag ska sova.
  • Danisen

Jag har en vaggis kvar till imorgon sen är det slut. Ska bli skönt, hoppas att jag kan få slippa alla finnar då hehe.

• Moolie
    Danisen skrev 2014-02-19 11:35:02 följande:
    Jag har en vaggis kvar till imorgon sen är det slut. Ska bli skönt, hoppas att jag kan få slippa alla finnar då hehe.

Är det DÄRFÖR mina finnar försvann nyss?! :))
  • Pluttemor

Tusa: ja jag har oxå fått tillbaka två. Så det är oroligt pirrigt varje gång jag tänker på det!

Lisodan: håller med om att tråden e bra

Läget idag: förkylningen e fortfarande lika jobbig! Nyser hostar och snorar mig konstant! Febern har dock gett sig helt vilket ändå känns bra

Denna vecka är nervös för mig. Jag vet att jag inte ska tänka så här men jag har varit gravid två gånger tidigare i mitt liv , båda via ivf varav ett resulterade vår underbara son. Men vid mina två tidigare ivf graviditeter har jag börjat blöda cirka 30-33 dagar från ÄP datumet. Första gången blödde jag konstant i nästan en månad och det hela slutade med MA. Andra gången blödde jag med men inte lika mycket. Och saken e den att det datumet börjar närma sig. Jag vet att man inte ska/bör jämföra graviditeterna emellan men jag kan inte rå för att vara nervös

Menar inte att tråka ut någon med mitt själviska inlägg. Är bara nervös.

Kramar

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015