• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-18 21:20:05 följande:
    Förstår, segt att vara förkyld mitt upp i allt. Men du kanske kan köra en huskur? En väldans massa citrus, ingefära chilli, vitlök? Äta Thai med andra ord hehe Ingefära hjälper ju mot illamående också

Var försiktig med ingefäran bara. Kan orsaka missfall, fast det tagits som huskur mot illamående i 100 år typ. Alltså små mängder är ok.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-18 20:42:15 följande:
    Kan man dricka C-vitamin brustabletter som gravid? :/

Ja, helt ok även ihop med dina andra vit
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-18 20:54:07 följande:
    Jag är också 5+2 idag och är jättesvullen. Fast mest på kvällarna. Skönt ändå för mig personligen för igår kände jag nästan inga symptom alls. Jag var inne på en extrakoll förra veckan men de menar inte det tyder på överstimulering. Lycka till! Förstår att det är nervöst!

Kolla i bildtråden!
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-18 21:00:20 följande:
    Vi har börjat med fotoprojekt! :D Ett foto på morgonen varje söndag fram till förlossningen! :D Någon som börjat med något liknande? :)

Lägg upp i bildtråden
  • lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-19 06:16:35 följande:
    Var försiktig med ingefäran bara. Kan orsaka missfall, fast det tagits som huskur mot illamående i 100 år typ. Alltså små mängder är ok.

Oj då. Vad räknas till små mängder? Vet du det?
  • johjen

Nu har jag i natt återigen fått urinvägsinfektions liknande symptom om än inte så kraftiga. Förra helgen hade jag samma upplevelse men då höll det i sig hela natten och fick jag en akuttid för att kolla upp det men då hittades inga bakterier vid snabbtest eller odling. I natt var det ungefär samma sak, en dov smärta i urinröret, behöver gå på toa stup i kvarten typ 5-6 ggr i natt men har inte ont när jag kissar eller känner ngt annat. Kisseriet upphörde efter några timmar och smärtan avtog.. Någon som känner igen sig? Ska till kliniken för ul på fredag och får prata mer med dem då och ska ringa min vårdcentral men blir orolig av vad detta kan vara för något?!

• lisodan

Någon mer än jag som är pigg på morgonen? Kvällsmänniska vanligtvis, nu har jag vaknat kl 4-5 många dagar i rad fast jag kan sova till 8-9 om jag vill. Tvungen att gå och kissa, äta lite bröd för att ej bli illamående. Sen ligger jag vaken i 2 timmar och somnar lite om innan jag ska upp. På kvällarna somnar jag tidigare än vanligt men inte super tidigt. Kanske mellan 22-24 tiden.

• Pluttemor

Det här med ingefäran varnade mamma faktiskt mig om. Hon sa oxå stora mängder är inte bra och jag har lite svårt för att veta vad hur mycket stora mängder då är. Så jag avstår nog helt. Men det har blivit mycket lök o vitlök.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015