• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tes 75
    johjen skrev 2014-02-19 06:49:44 följande:

Nu har jag i natt återigen fått urinvägsinfektions liknande symptom om än inte så kraftiga. Förra helgen hade jag samma upplevelse men då höll det i sig hela natten och fick jag en akuttid för att kolla upp det men då hittades inga bakterier vid snabbtest eller odling. I natt var det ungefär samma sak, en dov smärta i urinröret, behöver gå på toa stup i kvarten typ 5-6 ggr i natt men har inte ont när jag kissar eller känner ngt annat. Kisseriet upphörde efter några timmar och smärtan avtog.. Någon som känner igen sig? Ska till kliniken för ul på fredag och får prata mer med dem då och ska ringa min vårdcentral men blir orolig av vad detta kan vara för något?!

Alla slemhinnor i kroppen svullnar och blir känsliga när man är gravid, så det kan ju bero på det. Det är t ex vanligt med snuva, lättblödande tandkött, etc. Drick mycket vatten så urinen blir utspädd kanske?
  • Moolie
    St0rken skrev 2014-02-18 22:54:08 följande:
    hehe Jag tyckte det blev konstigt :P 

Jobbade ikväll och tycker inte det känns bra. 
    Försökte jobba lugnt med alla hjälpmedel och så men det är tungt endå :/ 

Tror jag stannar hemma resten av veckan..
    och får vila upp mig till nästa vecka och känna efter då...
    Gör du rätt i! :)
  • Moolie
    Danisen skrev 2014-02-19 08:24:38 följande:

Hej allihopa smile1.gif plussade i natt, (lite knäpp men det får man vara) smile5.gif

Grattis! ;)
  • tusa

Hej hallåj alla kändisar och okändisar!

Plus igår för mig på BIM -1, och är fortfarande i chock Skrattande 

Första IVFn, 2st blasto, ET 10/2.
    1 son, född -00 och en bonus född -04
    Bor i Norrbotten, i "Byn" 
    Svetsare, 36,5år

(Moolie din tekniknörd Tungan ute, kan du inte appa och kolla upp mitt BF?? Cool...för det går väl?)

• Moolie
    tusa skrev 2014-02-19 09:41:00 följande:
    Hej hallåj alla kändisar och okändisar!

Plus igår för mig på BIM -1, och är fortfarande i chock Skrattande 

Första IVFn, 2st blasto, ET 10/2.
    1 son, född -00 och en bonus född -04
    Bor i Norrbotten, i "Byn" 
    Svetsare, 36,5år

(Moolie din tekniknörd Tungan ute, kan du inte appa och kolla upp mitt BF?? Cool...för det går väl?)
    Då måste jag veta när du hade mens sist! :D Ferring-wheel behöver veta det för att räkna! ;) 
  • tusa
    Moolie skrev 2014-02-19 09:45:11 följande:
    Då måste jag veta när du hade mens sist! :D Ferring-wheel behöver veta det för att räkna! ;) 
    Cool Hmm, hur blir det då? 2v före ÄP/ÄL, va? 

Måste väl bli 22/1?
  • lisodan
    Moolie skrev 2014-02-19 09:45:11 följande:

Med IVF räknas det ej från mensdag men befruktnkngsdag. ÄP alltså. Räkna med att man är 2+0 på ÄP. (Alltså i vecka tre). Vi har ju allas prutat och sprayat olika länge. De flesta appar har att man kan välja mensdag el ägglossning. På ägglossning ska man då skriva in ÄP dagen.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015