• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan

Förstår att ni är oroliga. Förkylning är säkert inte farligt. Däremot är det säkert bra att försöka få ner febern med alvedon. Men det kanske är viktigare senare i graviditeten. Om någon ringer och frågar får ni gärna skriva vad de sa. Kan vara bra att veta.

• Moolie
    lisodan skrev 2014-02-17 10:52:43 följande:

Någon som vet när man bör skriva in sig på mvc?

Vi får KUB och ultraljud från vecka 11 till vecka 14! :) så någonstans där skulle jag gissa!
  • tes 75
    lisodan skrev 2014-02-17 10:52:43 följande:
    Någon som vet när man bör skriva in sig på mvc?
    Bara ring och säg att du är grvid, så brukar man komma på första besök runt v 10 har jag för mig.
  • Pluttemor

Jag har pratat med sjukvårdsrådgivningen och dom bad mig att ta kontakt med min klinik och fråga om något som heter antiviralt medel. Jag frågade vad det var? Och hon sa att det kan förhindra virusspridningen.

Jag har aldrig hört talas om det och ringde min fert.enhet. Hon sa att hon skulle rådgöra med en doktor och återkomma men att dom vanligtvis inte skriver ut sånt.

• Pluttemor

Men vi var inte inne på om det e farligt för embryot med en influensa/feber/förkylning i början på graviditeten.

• Sandra8209

Hej! 

Mina inlägg blir helt konstiga från mobilen så nu försöker jag här istället Glad

Jag fick svagt plus redan på ruvardag 7 & sen har det bara blivit starkare. Är idag på ruvardag 12.
    Det som oroar mig är att jag i lördags hade ljusbrunt lutinus på trosskyddet & det va lite rosa på pappret när jag torkade mig. Bröt ihop totalt & börja planera nästa omgång.
    Men sedan har det inte kommit något mer & strecken blir bara starkare. Behöver jag vara orolig?
    De senaste ivf (3 st) har jag börjat småblöda på ruvardag 10 & sen har det fortsatt.
    Dessa två test tog jag igår & idag.

• Pluttemor

Har nog aldrig mått så dåligt vid en influensa. Febern e hanterbar, 38,2 men värken i kroppen står jag inte ut med! Jag har så ont i rygg, lår ben och revben att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Ligger typ ihopkrupen och bara lider av smärta!! Det värsta är att det inte går att ta mer än alvedon och det hjälper inte

• lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-17 17:40:00 följande:
    Har nog aldrig mått så dåligt vid en influensa. Febern e hanterbar, 38,2 men värken i kroppen står jag inte ut med! Jag har så ont i rygg, lår ben och revben att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Ligger typ ihopkrupen och bara lider av smärta!! Det värsta är att det inte går att ta mer än alvedon och det hjälper inte

Usch vad jobbigt! Krya på dig!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015