• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • HLC

Usch... Hela dagen har varit underbar. Ett fint "gravid 2-3 veckor" på testet i morse innan jag äntligen fick ringa kliniken och berätta att jag är gravid. Alla hjärtans dag, fina blommor och super mysig middag med maken. Nykära och lyckliga! Firade att jag nu skulle ta sista Lutinusen.

Tar den och de kommer lite, lite rosa... Världen rasar... Hoppas så innerligt att det inte betyder att vår pärla gett upp... Vilket skitslut på en fantastisk dag!

• tes 75

Ser att ni pratar bröst. Kan anekdotiskt berätta att mina bröst växte genom 2 graviditeter från 70E (vänster något mindre än höger) till 70J på höger bröst och 70G på vänster (!). Såg mkt roligt ut, särskilt eftersom jag bara kunnat amma från vänster så det bröstet var litet och slappt, och höger stort och fast . Storleksskillnaden var kvar efter graviditeterna, höger bröst låg på 1200 ml och vänster på 800, så jag fick bröstreduktion på höger godkänt via Landstinget. Mycket underligt alltihop, tom kirurgerna var helt förbryllade.

• Moolie
    tes 75 skrev 2014-02-15 06:52:56 följande:

Ser att ni pratar bröst. Kan anekdotiskt berätta att mina bröst växte genom 2 graviditeter från 70E (vänster något mindre än höger) till 70J på höger bröst och 70G på vänster (!). Såg mkt roligt ut, särskilt eftersom jag bara kunnat amma från vänster så det bröstet var litet och slappt, och höger stort och fast smile5.gif . Storleksskillnaden var kvar efter graviditeterna, höger bröst låg på 1200 ml och vänster på 800, så jag fick bröstreduktion på höger godkänt via Landstinget. Mycket underligt alltihop, tom kirurgerna var helt förbryllade.

Oj då! :D

Mina bröst är med ganska olika i storlek. Kanske skiljer en halv till en kupstorlek!

Alltså, detta är ju bara SÅ häftigt!! Bläddrade igenom alla veckorna i "gravid app". Helt fantastiskt! :D
  • tes 75
    HLC skrev 2014-02-15 00:07:36 följande:

Usch... Hela dagen har varit underbar. Ett fint "gravid 2-3 veckor" på testet i morse innan jag äntligen fick ringa kliniken och berätta att jag är gravid. Alla hjärtans dag, fina blommor och super mysig middag med maken. Nykära och lyckliga! Firade att jag nu skulle ta sista Lutinusen.

Tar den och de kommer lite, lite rosa... Världen rasar... Hoppas så innerligt att det inte betyder att vår pärla gett upp... Vilket skitslut på en fantastisk dag!

Liten blödning kan väl också vara biverkning av Lutinusen?
  • Moolie

Några fler som har vänner som längtar efter barn??

Mina två närmsta vänner är barnlösa med... Jag har berättat för dem. Men det känns SÅ fel att jag får vara såhär lycklig men inte de... :(

• Jullan
    Moolie skrev 2014-02-15 09:02:16 följande:

Mina två närmsta vänner är barnlösa med... Jag har berättat för dem. Men det känns SÅ fel att jag får vara såhär lycklig men inte de... :(

Åh jag vet jag känner precis likadant. Jag har en kompis som väntat länge på att bli gravid. Har inte berättat för henne än. Vet inte när jag ska säga det till henne. Vet ju själv hur det har känts när kompis efter kompis har kommit och berättat att de är gravida. Jag har varit glad för deras skull men samtidigt så himla ledsen för min egen skull. Svårt!
  • Jullan
    Moolie skrev 2014-02-15 09:02:16 följande:

Hur reagerade dina vänner när du berättade?
  • Pluttemor

HLC: hoppas bara att det är en biverkning av litinusen! Förstår att du e orolig, men när testet ändå visat 2-3 så tycker jag att du kan vara lugn.

Moolie: jag vet hur du menar med det där. Har en som jag känner som oxå är inne i ivf karusellen. Vi ger ofta varandra tips och försöker stötta varandra i hela processen. Hon vet oxå var i processen jag befinner mig så det blev ganska självklart att säga till henne att det gick den här gången och att vi plussade. Jag hoppas så mycket för hennes skull att det ska gå vägen!! Men det e svårt!!

• HLC
    tes 75 skrev 2014-02-15 06:56:08 följande:
    Liten blödning kan väl också vara biverkning av Lutinusen?

Ja, jag hoppas det! Det har inte kommit något mer så jag hoppas att jag slipper det nu när jag slutat med Lutinusen.

Blev faktiskt lite förvånad över min reaktion, blev helt ställd och kastades tillbaka till vårt MA i somras men idag känns det bättre.
  • HLC
    Pluttemor skrev 2014-02-15 09:47:39 följande:
    HLC: hoppas bara att det är en biverkning av litinusen! Förstår att du e orolig, men när testet ändå visat 2-3 så tycker jag att du kan vara lugn.

Jag hoppas verkligen det! Tack för lugnande ord! :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015