• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-13 18:28:38 följande:
    Lisodan: ser man något överhuvudtaget så tidigt på vul? Alltså foster o hjärta osv?

De gjorde vul för att se om äggstockar var mycket förstorade och om jag var mycket svullen. Inte för att kolla foster och hjärta. Det ska vi göra först 4/3.
  • lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-14 10:05:24 följande:
    Tack ni är gulliga!

Än så länge har jag gott hopp, blödningar eller ej Har ju upplevt detta förut och det var inte MF/MA då.

Börjar redan bli tjock! Vet inte om kroppen bara släppte ut hela nedre delen av magen på en gång när stickan visade plus Har ju inte gjort ÄP, så jag har varit smal fram till nu. Har man en gång varit gravid kanske kroppen bara släpper ut liksom

Förra gången började jag med mammabyxor i v. 8.... Blev tjock direkt och så höll det i sig på samma nivå i någon månad till den "riktiga" magen kom.

Snart får vi göra en bildtråd där vi kan lägga upp VUL-bilder och magar .

Idag känns det bättre eftersom jag vet vad som orsakat problemen!

Blev bara sämre och sämre under kvällen igår, så tillslut, efter att ha googlat utsättningssymptom på min medicin, tog jag en dos av medicinen (den låga jag hade innan jag gick ner till noll). Tänkte att är det den kommer jag märka skillnad bara på en dos och kan skilja agnarna från vetet så att säga...

Tyvärr, eller vad jag skall kalla det, så märkte jag skillnad redan senare i går kväll och ännu mer idag, så nu är jag säker på att det är medicinbrist. Har tillsammans med sambon bestämt mig för att återuppta medicineringen där jag slutade innan noll och köra utfasningen långsammare. Det får bli medelvägen så att säga. Vill inte riskera graviditeten genom att vara så j...la envis att jag skall vara medicinfri precis just nu. Trappade ut för fort helt enkelt...

Läkarna tycker ju att jag kan ta medicinen i dessutom fyra gånger så hög dos än vad jag tog innan jag började trappa ut. Det är bara jag som inte vill ta något överhuvudtaget eftersom det slutade så tragiskt förra gången (som läkarna säger att det INTE berodde på medicinen)

Vad skönt att komma fram till det och kunna göra ngt åt det. :)
  • lisodan
    Sandra8209 skrev 2014-02-13 20:51:21 följande:
    Hej.

Här är en till som har plussat. Fick tillbaks två stycken 2-dagars förra onsdagen.

Plussade redan svagt igår (ruvardag 7) & idag var det lite starkare :o)

Detta är vårt fjärde ivf, har blivit gravid en gång innan men började blöda på ruvardag 11.

Så nu är jag såå orolig att börja blöda igen.

Har mensvärk som kommer & går.

Grattis!
  • Jenkis
    fruwiberg skrev 2014-02-14 07:59:16 följande:
    Jag har inga symtom alls. Lite mensvärk som kommer och går men inget annat. Tycker att man borde känna något. Känns som alla man pratar med har massa symtom. Är idag på 5+0, men börjar tro att det kanske har slutat växa något därinne... kanske får köpa ett test till i helgen, blir isåfall mitt 4:e test (alla har varit positiva). Vilken noja man har över detta som man inte ens kan påverka... någon mer som inte har några symtom?
    Jag har inte heller några symptom typ. Jämför mig med förra gången och blir också lite nervös... MEN gjorde ett nytt test i morse där strecket för graviditet var starkare än kontrollstrecket, så uppenbarligen är det något som frodas

Nästa test blir på onsdag och då kör jag CB digital för att se om jag byter vecka som jag skall. Då ringer jag kliniken och meddelar glatt besked. Efter det tar CB:s veckor slut, så då är det slutkollat.
  • Jenkis
    Sandra8209 skrev 2014-02-13 20:51:21 följande:
    Hej.
    Här är en till som har plussat. Fick tillbaks två stycken 2-dagars förra onsdagen.
    Plussade redan svagt igår (ruvardag 7) & idag var det lite starkare :o)

Detta är vårt fjärde ivf, har blivit gravid en gång innan men började blöda på ruvardag 11.
    Så nu är jag såå orolig att börja blöda igen.
    Har mensvärk som kommer & går.
    Grattis! Hoppas blodet håller sig borta, men kom ihåg att det behöver inte betyda det värsta.
  • johjen

I morse kände jag mig typ bakis och lite yr och skakig innan frukost. Har haft ett ganska tufft schema denna vecka med tjänsteresor och långa dagar och kände en sting av illamående i bilen på väg till jobbet. kan ju vara så att jag är väldigt trött med men annars känner jag inte så mycket symptom. Går in i vecka 7 på söndag och VUL nästa fredag - längtar!

• lisodan

He he, jag blir ju nervös för att jag HAR symptom. Är första gången jag är gravid så har ju ingen aning om hur det ska kännas.

Blir också orolig för att teststickorna inte ännu visar tydligare streck än kontrollstrecket. Det blir starkare men går inte så fort. Är 2 dagar efter testdag. Läser att långsam stegring av HCG kan tyda på utomkveds. Någon som erfarenhet, kunskap om detta. Jag har ont (som menssmärta/träningsvärk)men blöder ej. Funderar på att köpa Clearblue iaf, något vi sa att vi skulle skita i för att det var så tydliga streck på stickorna.

Kanske borde försöka hålla mig från att googla ett tag. Ta en paus över helgen.

En annan biverkning, eller vad man ska kalla det, är att sambon är otroligt uppmärksam och gullig nu. Fixar frukost och serverar kaffe i sängen så fort jag ber om det. Eller ännu bättre, så gör han det självmant. Han säger att han tar hand om mig och "Mini", som vi börjat kalla de lilla embryot. Vi är alldeles alldeles fjantiga och nyförälskade....:)

• lisodan
    johjen skrev 2014-02-14 10:28:45 följande:
    I morse kände jag mig typ bakis och lite yr och skakig innan frukost. Har haft ett ganska tufft schema denna vecka med tjänsteresor och långa dagar och kände en sting av illamående i bilen på väg till jobbet. kan ju vara så att jag är väldigt trött med men annars känner jag inte så mycket symptom. Går in i vecka 7 på söndag och VUL nästa fredag - längtar!

Precis så har jag kännt. I snart en vecka och är bara i vecka 5 :). Tips: en coctail av resorb (eller annan vätskeersättning) innan du reser dig upp. Jag preparerar ett glas med sked och en flaska vatten redan på kvällen.

Annars har jag märkt att jag är mycket mer känslig för att blodsockret sjunker under dagen så måste äta mkt oftare. Brukar i vanliga fall äta var 3-4 timma (förutom mellanmål) så det blir OFTA nu. Är dock inte sugen på mat, som jag brukar vara, har svårt att bestämma vad jag ska äta, men tycker det mesta smakar gott när jag väl börjat äta av det.
  • tusa

Hejsan och grattis till alla er nyplussade!! SkålPlus

Jag hoppas få kunna hoppa in här nästa vecka, är ruvare på embryodag 9 idag.

Hoppas ni kan hjälpa med lite svar, ni med facit i hand, så att säga Cool

Jag undrar på vilken embryodag (antal dagar efter ÄP menar jag, E åldern är ju eg. dagen efter..) ni fick antydan till plus första gången och undrar åxå om alla ni som plussat hade något symptom under ruvartiden, eller om någon som inte känt minsta stick i livmodern ändå plussat? 

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015