• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-12 20:25:31 följande:
    Det går f...n inte att kolla upp något på mitt sjukhus. De har gynekologbrist och tar bara emot folk i ambulans med livshotande blödningar. Man får reda sig själv. Har ju fått tid för VUL i v. 7 i alla fall...

Vad jobbigt! Jag fick tid till extrakoll imorn när jag ringde idag. Har haft ont i magen och mår allmänt konstigt. (Antagligen bara gravidsymptom men skönt att kolla upp. Vilken tur jag har att de tar emot så fort här. :)
  • lisodan
    HLC skrev 2014-02-12 17:49:08 följande:
    Hej tjejer!

Är det någon mer som tar Lutinus?

Jag har tagit sedan dagen innan ET och ska enligt planen sluta idag då jag tagit i 18 dagar. Vi har officiell testdag på fredag. Känns inte som jag vill sluta tvärt. Är det någon av er som ska trappa ner?

Jag tar Progesteron vagitorier, men det är väl typ samma? Jag ska trappa ner från idag. 2 om dan ist för 3. Har 10 vagitorier kvar. Känns som jag skulle vilja fortsätta. Tänk om jag inte producerar hormonet själv ännu? Jobbigt att klinikerna väljer olika. Vad ska man tro är bäst?
  • Jullan

Idag tog jag ett CB-test som visade ett starkt plus. Det börja sjunka in att jag faktiskt är gravid nu. Det känns helt galet fantastiskt :) Och att vi är så många som plussat. Det är helt underbart!

• Jullan
    lisodan skrev 2014-02-12 22:23:58 följande:

Jag tar Progesteron vagitorier, men det är väl typ samma? Jag ska trappa ner från idag. 2 om dan ist för 3. Har 10 vagitorier kvar. Känns som jag skulle vilja fortsätta. Tänk om jag inte producerar hormonet själv ännu? Jobbigt att klinikerna väljer olika. Vad ska man tro är bäst?
    Efter att ha läst på lite mer om progesteron blir jag också lite orolig. Ska nog ringa kliniken och fråga om det går att ta reda på om jag producerar tillräckligt med progesteron själv. Det skulle kännas jättejobbigt att få mf pga progesteronet.
  • Pluttemor
    Jullan skrev 2014-02-13 07:36:53 följande:
    Efter att ha läst på lite mer om progesteron blir jag också lite orolig. Ska nog ringa kliniken och fråga om det går att ta reda på om jag producerar tillräckligt med progesteron själv. Det skulle kännas jättejobbigt att få mf pga progesteronet.
    Man kan alltid säga att man är lite orolig och vill ta det en längre tid, finns väl inget som kan hindra för det? 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • HLC
    Jullan skrev 2014-02-13 07:36:53 följande:

Ja det var lite så jag kände också... Ska fråga kliniken imorgon när jag ska ringa och meddela att jag är gravid. :)
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-13 08:45:00 följande:
    Man kan alltid säga att man är lite orolig och vill ta det en längre tid, finns väl inget som kan hindra för det? 
    Nä så kanske det är men jag har även läst att det kan finnas en risk för fosterskador men det är inget som jag vet något mer om... Jag ska ringa kliniken och kolla. Kan berätta sen vad de sa.
  • Pluttemor
    Jullan skrev 2014-02-13 09:30:56 följande:
    Nä så kanske det är men jag har även läst att det kan finnas en risk för fosterskador men det är inget som jag vet något mer om... Jag ska ringa kliniken och kolla. Kan berätta sen vad de sa.
    jag har hör att man inte ska ta det efter vecka 12 för då är det inte bra.. 

men uppdatera oss gärna
  • lisodan
    Jullan skrev 2014-02-13 09:30:56 följande:

Det verkade som kliniken inte vill skriva ut mer till mig :( men ska dit nu på extrakoll pga en del ont i livmodern/magen samt svullen. Får fråga igen. Annars kanske man kan köpa progesteronkräm så man får i sig lite? Fast jag vågar samtidigt inte trixa....
  • Pluttemor

mina bröst ömmar som tusan idag!! Tänk att man kan bli glad av det! 

Hur mår alla i tråden, 

känns som att det e jag sjäv här Drömmer

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015