• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis

Jaha brudar!

Ni äter väl era vitaminer som ni skall nu?

Viktigt är:
    Folsyra, minst 500 mikrogram
    A-vitamin (jo faktiskt, men inte för mycket), max 800 IE
    D-vitamin, 20-25 mikrogram
    E-vitamin, max 10 mg = 15IE = 10 000 mikrogram
    Magnesium, max 150 mg
    Zink  max 25 mg

B-vitaminkomplexet också viktiga! De utsöndras med urinen, så där är maxdoserna inte lika känsliga.

• Jenkis

Undrar om man kan hitta någon bra BM nu då. Ingen brådska såklart, men jag skall luska lite bland vänner och bekanta för att få fram den som kan passa mig bäst.

Måste ju vara någon som förstår det här med IVF/ÄD och att man kanske får barn sent i livet.

• Jenkis
    Misstänker att jag kan vara gravid 3+0. Tycker att jag känner så i magen. Dragningar i sidorna. Tänker att jag är helt dum i huvudet 3+1 eftersom jag inte känner någonting... Fortsätter misstänka 3+2, då jag fortsätter att känna i magen, tycker alla lukter är obehagliga, känner liiiite i brösten, blir helt slut av fysisk ansträngning och lite allmänt yrslig. Storgråter halva dagen för att det på något sätt känns som jag är gravid fast jag knappt har symptom och att hjärnan talar om för mig att jag är inbillningssjuk. Jag vill bara få svart på vitt! Försöker koncentrera mig på jobbet, men kan inte tänka på annat än att jag vill veta NU! Testar på dag 3+4, vilket är ruvardag 8. Blir inte så mycket klokare eftersom testet är så svagt... Men det ser ju inte ut som ett helt blankt test, för många sådana har jag ju gjort i mitt liv... Tycker mig känna något mer i brösten då och då. Lite mer som mensvärk då och då. Testar igen 3+6 och då är testet starkare. Jippi! Fortfarande inte mycket symptom 4+0, men njuter av det, för jag vet att symptomen kan bli lite väl kraftiga när man minst anar det...

Ovanstående är min historia till pluset Om sådär två veckor börjar illamåendet

• Pluttemor

Jenkis, jag köpte gravid vitaminer på apoteket igår, dom innehåller lite av allt det där du skrev ovan, det viktigaste är väl folsyran, och det finns det i dom  

ush, idag och igår har jag haft ganska mycket molande värk, och mycket värk i ryggen idag, Brösten ömmar nästan ingenting alls idag och då vet man inte vad man ska tro, 

Jag tog ju ett test igår som visade gravid 4-5 veckor ( clearblue) Men känner samtidigt inte att det går att slappna av! 

När brösten slutat ömma vid tidigare graviditeter så har jag alltid fått en blödning dumma bröst! hur e det med era symtom? Kommer dom och går eller är dom där hela tiden? 

Varför kan man bara inte få njuta!! 

Kramar!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-11 10:52:12 följande:
    Jenkis, jag köpte gravid vitaminer på apoteket igår, dom innehåller lite av allt det där du skrev ovan, det viktigaste är väl folsyran, och det finns det i dom  

ush, idag och igår har jag haft ganska mycket molande värk, och mycket värk i ryggen idag, Brösten ömmar nästan ingenting alls idag och då vet man inte vad man ska tro, 

Jag tog ju ett test igår som visade gravid 4-5 veckor ( clearblue) Men känner samtidigt inte att det går att slappna av! 

När brösten slutat ömma vid tidigare graviditeter så har jag alltid fått en blödning dumma bröst! hur e det med era symtom? Kommer dom och går eller är dom där hela tiden? 

Varför kan man bara inte få njuta!! 

Kramar!
    Symptomen kommer och går flera gånger per dag. Har inte så mycket symptom alls. Framförallt inte i brösten... Lite nervöst ja. Försöker hålla mig positiv och tänka att det beror på att jag "nyss" varit gravid.
  • Lyckostjärna

Hej! Jag är gärna med här! Jag går på Sahlgrenska och har just ringt och meddelat att jag är gravid idag! Fick tid för ultraljud 19/2 och är så nervös! Vi fick 2 embryo tillbaka den 29/1!!! Kul att läsa att det har lyckats för så många här i denna tråden! Jag är så lycklig men chockad fortfarande! Jag testade plus redan i fredags men tog ett clearblue idag som visade GRAVID 2-3!!!!

• Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-02-11 13:07:57 följande:
    Hej! Jag är gärna med här! Jag går på Sahlgrenska och har just ringt och meddelat att jag är gravid idag! Fick tid för ultraljud 19/2 och är så nervös! Vi fick 2 embryo tillbaka den 29/1!!! Kul att läsa att det har lyckats för så många här i denna tråden! Jag är så lycklig men chockad fortfarande! Jag testade plus redan i fredags men tog ett clearblue idag som visade GRAVID 2-3!!!!
    Grattis! Då är vi två som har fått tillbaka två
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Lyckostjärna

Tack! Grattis till dig också pluttemor! Jag har en son på 11 år som kom till naturligt! Så visst hade det varit kul med tvillingar nu! Hon sa på Sahlgrenska idag eftersom jag inte fått någon blödning så är chansen väldigt stor att båda två har fäst!!! Så nervöst!! Jag är glad att jag bara är gravid, allt annat är bonus!!! Vilken datum hade du ET?

• Lyckostjärna

Detta var vårat 5:e försök! Sist blev det ett X men fick då blödning ruvardag 8 och extrem smärta! Grattis till ER alla som har blivit gravida här!!!

• Pluttemor

Lyckostjärna, jag hade ET den 29:e jan. Och då var det två st 5 dagars odlade.

Jag e lite nervös inför vul den 4/3, just för att vid båda mina graviditeter har jag blödit innan och behövt söka till akuten på kvinnokliniken.

Men så ska det inte vara den här gången har jag bestämt

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015