• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-13 18:28:38 följande:

Lisodan: ser man något överhuvudtaget så tidigt på vul? Alltså foster o hjärta osv?

Har för mig att någon skrev i en annan tråd att man kan se hjärtat?
  • Pluttemor

Jaha.

Vid min första graviditet kunde man inte se hjärtaktivitet, inte ens i vecka 6. Idag är pojken 3,5 år

• Sandra8209

Hej.
    Här är en till som har plussat. Fick tillbaks två stycken 2-dagars förra onsdagen.
    Plussade redan svagt igår (ruvardag 7) & idag var det lite starkare :o)

Detta är vårt fjärde ivf, har blivit gravid en gång innan men började blöda på ruvardag 11.
    Så nu är jag såå orolig att börja blöda igen.
    Har mensvärk som kommer & går.

• Jullan
    Sandra8209 skrev 2014-02-13 20:51:21 följande:
    Hej.
    Här är en till som har plussat. Fick tillbaks två stycken 2-dagars förra onsdagen.

Detta är vårt fjärde ivf, har blivit gravid en gång innan men började blöda på ruvardag 11.
    GRATTIS! Jag håller tummarna för att det inte kommer någon blödning den här gången. Jag har också haft mensvärk som kommit och gått men nu på RD 14 börjar jag tro på att jag faktiskt är gravid :)
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-13 12:17:43 följande:
    Funderar på att hålla mig ifrån FL överhuvudtaget några dagar.

Allting har bara blivit för mycket med ALLT (och inget). Sjukskrev mig idag och gick hem. Har fått något läskigt som hänger ihop med ögonen (och hjärnan). Hjärnan klarar inte av snabba ögonrörelser. Misstänker att det hänger ihop med stress. Min medicinperiod, perioden före pluset och stökigt på jobbet, har definitivt bidragit. Sen blir det inte bättre av att man går och undrar om allt står rätt till + att man får slåss i vården för att få ett VUL i v. 7....

Blödningen som var mer som en färgad flytning igår blev bättre under dagen igår. I morse vid Lutinus var det OK, men bara några timmar senare var det dags igen och idag är det mer än igår. MEN så länge jag inte har väldigt ont och superstora klarröda blodmängder så vet jag ju att det förmodligen går bra. Om det inte är MA förstås...  Tur att man är härdad...
    Förstår att det är jobbigt! Tänker på dig och hoppas att allt går bra för dig!
  • fruwiberg

Jag har inga symtom alls. Lite mensvärk som kommer och går men inget annat. Tycker att man borde känna något. Känns som alla man pratar med har massa symtom. Är idag på 5+0, men börjar tro att det kanske har slutat växa något därinne... kanske får köpa ett test till i helgen, blir isåfall mitt 4:e test (alla har varit positiva). Vilken noja man har över detta som man inte ens kan påverka... någon mer som inte har några symtom?

• tes 75
    fruwiberg skrev 2014-02-14 07:59:16 följande:
    Jag har inga symtom alls. Lite mensvärk som kommer och går men inget annat. Tycker att man borde känna något. Känns som alla man pratar med har massa symtom. Är idag på 5+0, men börjar tro att det kanske har slutat växa något därinne... kanske får köpa ett test till i helgen, blir isåfall mitt 4:e test (alla har varit positiva). Vilken noja man har över detta som man inte ens kan påverka... någon mer som inte har några symtom?
    Slappna av. Och tänk på att i vecka 5 vet inte ens de flesta som blivit gravida naturligt om att de är gravida!
  • Pluttemor
    jag är oxå på samma dag alltså 5+0

Känner inte alls mycket molande värk längre, har ömma bröst till o från, annars är det inget mer än en konstig metallsmak i munnen ibland tror inte att du behöver vara orolig över att det slutat växa något! Det är nog väldigt vanligt att symtom kommer och går Förstår dock din oro, tänker samma sak ibland 
    Sandra8209 skrev 2014-02-13 20:51:21 följande:
    Hej.

Grattis! Hoppas att du inte behöver blöda den här gången!
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Moolie

Enda symptomen jag haft var från slidtabletterna! :) Så jag ska väl inte säga så mycket....!
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-13 13:06:24 följande:

Hoppas det går bra med blödningen. Och ta hand om dig! Testa nån mindfulness app och kom ihåg att andas! Jag har själv dragit på mig käkproblem som är relaterat till stress. Inte att det måste vara samma. Krya på dig! Kram
    Tack ni är gulliga!

Än så länge har jag gott hopp, blödningar eller ej Har ju upplevt detta förut och det var inte MF/MA då.

Börjar redan bli tjock! Vet inte om kroppen bara släppte ut hela nedre delen av magen på en gång när stickan visade plus Har ju inte gjort ÄP, så jag har varit smal fram till nu. Har man en gång varit gravid kanske kroppen bara släpper ut liksom

Förra gången började jag med mammabyxor i v. 8.... Blev tjock direkt och så höll det i sig på samma nivå i någon månad till den "riktiga" magen kom.

Snart får vi göra en bildtråd där vi kan lägga upp VUL-bilder och magar Tungan ute.

Idag känns det bättre eftersom jag vet vad som orsakat problemen!

Blev bara sämre och sämre under kvällen igår, så tillslut, efter att ha googlat utsättningssymptom på min medicin, tog jag en dos av medicinen (den låga jag hade innan jag gick ner till noll). Tänkte att är det den kommer jag märka skillnad bara på en dos och kan skilja agnarna från vetet så att säga...

Tyvärr, eller vad jag skall kalla det, så märkte jag skillnad redan senare i går kväll och ännu mer idag, så nu är jag säker på att det är medicinbrist. Har tillsammans med sambon bestämt mig för att återuppta medicineringen där jag slutade innan noll och köra utfasningen långsammare. Det får bli medelvägen så att säga. Vill inte riskera graviditeten genom att vara så j...la envis att jag skall vara medicinfri precis just nu. Trappade ut för fort helt enkelt...

Läkarna tycker ju att jag kan ta medicinen i dessutom fyra gånger så hög dos än vad jag tog innan jag började trappa ut. Det är bara jag som inte vill ta något överhuvudtaget eftersom det slutade så tragiskt förra gången (som läkarna säger att det INTE berodde på medicinen)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015