• fruwiberg

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej! Jag plussade igår RD14, ska köpa ett digitalt ikväll med. Då jag inte riktigt vågar tro att det är sant. Vårt första IVF försök, vi har försökt bli gravida 2,5 år innan.

Så om det visar Gravid så blir det ett glatt samtal till kliniken imorgon.

• fruwiberg
    Moolie skrev 2014-02-10 08:59:05 följande:
    Hum... Jag har sett ett graviditetsverktyg som folk använt på Facebook. Har sett att de kan skicka direkt till mailen istället för att publicera på Facebook. IF har ju en. Men den jag tänker på har lila bakgrund och har procent/dagar kvar osv.! Någon som vet vilken jag pratar om? :)

Jag tror du menar babygruppen, finns även som app.
  • fruwiberg

En fråga. Jag har ju ringt kliniken och fått tid för ultraljud i v 7. Tar ni kontakt med MVC nu eller väntar ni till efter?

• fruwiberg

Jag har inga symtom alls. Lite mensvärk som kommer och går men inget annat. Tycker att man borde känna något. Känns som alla man pratar med har massa symtom. Är idag på 5+0, men börjar tro att det kanske har slutat växa något därinne... kanske får köpa ett test till i helgen, blir isåfall mitt 4:e test (alla har varit positiva). Vilken noja man har över detta som man inte ens kan påverka... någon mer som inte har några symtom?

• fruwiberg

Ett litet litet hjärta tickade på skärmen!!

Kändes helt fantastiskt, och äntligen lite mer verkligt att det är något som växer inne i magen! Så nervös innan då jag fortsatt knappt har några symtom förutom tröttheten, men sen gick jag ut med lätta steg!!

Om två veckor ska vi berätta för familj och vänner, vi vill vänta lite till!

Jag håller tummarna för er andra!!

• fruwiberg

Jag hade en mörkbrun flytning i lördagskväll. Så jag sov knappt en blund igår natt och under gårdagen fick jag på toaletten varje timme. Det har inte kommit något mer och inget färskt blod. Snacka om att detta tar på ens psyke.... kan inte v 13-14 komma snart!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015