• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Pluttemor
    lisodan skrev 2014-02-14 10:44:08 följande:
    He he, jag blir ju nervös för att jag HAR symptom. Är första gången jag är gravid så har ju ingen aning om hur det ska kännas.

Blir också orolig för att teststickorna inte ännu visar tydligare streck än kontrollstrecket. Det blir starkare men går inte så fort. Är 2 dagar efter testdag. Läser att långsam stegring av HCG kan tyda på utomkveds. Någon som erfarenhet, kunskap om detta. Jag har ont (som menssmärta/träningsvärk)men blöder ej. Funderar på att köpa Clearblue iaf, något vi sa att vi skulle skita i för att det var så tydliga streck på stickorna.

Kanske borde försöka hålla mig från att googla ett tag. Ta en paus över helgen.

En annan biverkning, eller vad man ska kalla det, är att sambon är otroligt uppmärksam och gullig nu. Fixar frukost och serverar kaffe i sängen så fort jag ber om det. Eller ännu bättre, så gör han det självmant. Han säger att han tar hand om mig och "Mini", som vi börjat kalla de lilla embryot. Vi är alldeles alldeles fjantiga och nyförälskade....:)
    Skönt att mannen pysslar om dig  

Jag kallar mina eller min för bönan eller bönorna
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    tusa skrev 2014-02-14 13:58:33 följande:
    ...jo, ni som hade känningar, när började de? 
    började känna vid RD 3-4, brösten började ömma och jag fick ganska mycket mensvärk!  
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Moolie
    tusa skrev 2014-02-14 13:45:35 följande:
    Hejsan och grattis till alla er nyplussade!! SkålPlus

Jag hoppas få kunna hoppa in här nästa vecka, är ruvare på embryodag 9 idag.

Hoppas ni kan hjälpa med lite svar, ni med facit i hand, så att säga Cool

Jag undrar på vilken embryodag (antal dagar efter ÄP menar jag, E åldern är ju eg. dagen efter..) ni fick antydan till plus första gången och undrar åxå om alla ni som plussat hade något symptom under ruvartiden, eller om någon som inte känt minsta stick i livmodern ändå plussat?
    ...jo, ni som hade känningar, när började de? 

Jag plussade på dag 12. Ett svagt plus på dag 11. Negativt dag 10.

Alla mina symptom tror jag är pga. Lutinus.... Så jag är inte säker på om jag ens känner något....! :O

När de började? Ptja, runt då jag plussade! :P Som sagt, möjligt att det är inbillning! ;) 
  • johjen
    tusa skrev 2014-02-14 13:45:35 följande:
    Hejsan och grattis till alla er nyplussade!! SkålPlus

Jag hoppas få kunna hoppa in här nästa vecka, är ruvare på embryodag 9 idag.

Hoppas ni kan hjälpa med lite svar, ni med facit i hand, så att säga Cool

Jag undrar på vilken embryodag (antal dagar efter ÄP menar jag, E åldern är ju eg. dagen efter..) ni fick antydan till plus första gången och undrar åxå om alla ni som plussat hade något symptom under ruvartiden, eller om någon som inte känt minsta stick i livmodern ändå plussat? 
    Plussade med Clearblue digitalt på Ruvdag 10 men väldigt svagt med stickor, såg knappt något förrän TD som var 5 dagar senare på ruvdag 16. Inga dirkerta symptom, tror de mesta berodde på progestronet.
  • tusa
    Pluttemor skrev 2014-02-14 14:27:24 följande:
    började känna vid RD 3-4, brösten började ömma och jag fick ganska mycket mensvärk!  
    Ok, men hade du inte ömma bröst före pga sprutorna/lutinus? Ovitrellen gjorde att mina fullkomligen exploderade! Obestämd

Hur många dagar efter ÄP hade du RD 4?
  • Pluttemor

Tusa: allting e väldigt individuellt och jag tror att det e fel att jämföra sina symtom med andra. Men jag har ruvat totalt 8 gånger och dom tre gånger som brösten ömmat som dom gjort nu med en konstig kliande känsla, det är dom gånger jag varit gravid. Annars har jag bara vid ett tillfälle när jag inte varit gravid fått pyttelite ömma bröst av ptogesteronet.

Så i mitt fall har ömma bröst varit ett klart graviditetstecken för det har sedan hållet i sig i stort sätt hela graviditeten.

Halsbränna är oxå något som jag fått ganska tidigt.

RD 4 måste ha varit 9 eller 10 dagar från ET då mina embryon var 5 dagarsodlade.

Håller tummarna för dig

• Moolie
    tusa skrev 2014-02-14 16:14:37 följande:

Tack Moolie {#emotions_dlg.flower}

Så lite så! :)

Man ska inte lyssna FÖR mycket på sin kropp...! Håll dig sysselsatt och testa med de billiga testerna de dagar du känner dig extra orolig...! :) <3
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-14 16:38:13 följande:
    Tusa: allting e väldigt individuellt och jag tror att det e fel att jämföra sina symtom med andra. Men jag har ruvat totalt 8 gånger och dom tre gånger som brösten ömmat som dom gjort nu med en konstig kliande känsla, det är dom gånger jag varit gravid. Annars har jag bara vid ett tillfälle när jag inte varit gravid fått pyttelite ömma bröst av ptogesteronet.

Så i mitt fall har ömma bröst varit ett klart graviditetstecken för det har sedan hållet i sig i stort sätt hela graviditeten.

Halsbränna är oxå något som jag fått ganska tidigt.

RD 4 måste ha varit 9 eller 10 dagar från ET då mina embryon var 5 dagarsodlade.

Håller tummarna för dig
    Tusa! Håller med Pluttemor!

En speciell kliande, stickande känsla i brösten är det enda som skilt mina symptom från gravid resp icke gravid. Men den här gången har jag inte haft så mycket av dessa känningar utan hade mest i magen innan jag plussade. Hmm skall kolla gamla ruvartråden och kopiera över vad jag skrev då,

I morse satt jag på toa och gjorde mitt tredje test och kände mig så ogravid som jag bar kunde! hade det varit mitt första test hade jag satt en tusing på att jag misslyckats! Så tyvärr kan man inte gå på känslan i kroppen heller... Du kan se dagens test i bildtråden till vår tråd. Länk högst upp i startmeddelandet.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015