• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis

Såhär skrev jag i ruvartråden för någon vecka sedan:

Ömma bröst betyder inget för mig.
    Förändrat luktsinne betyder inget.
    Illamående betyder inget.
    Blödningar kan vara både bra eller dåligt för mig. Trötthet betyder inget för mig. Yrsel betyder inget för mig.

Vad jag menar med att det inte betyder något är att jag kan känna så och ändå få minus.

Jag har varit gravid två gånger och båda gångerna har jag haft som krypningar i brösten. Börjar som då och då och blir värre och värre ju fler dagar som går. Känns som bröstvårtorna styvnar hela tiden fast de inte gör det. Känns mest i sidorna till en början. Sen ju mer gravid jag blir får jag mer ont i brösten/vårtorna. Men då vet jag redan om det så att säga. Inget jättetidigt tecken.

• tusa

Pluttemor: Tack för dina erfarenheter Glad Jag vill gärna jämföra, det hjälper mig. Tack för tummarna {#emotions_dlg.flower} 

• Jenkis
    Tusa!

Kolla mitt inlägg i denna tråd #43

Där har jag beskrivit min väg till pluset.
  • tusa
    johjen skrev 2014-02-14 16:15:49 följande:
    Plussade med Clearblue digitalt på Ruvdag 10 men väldigt svagt med stickor, såg knappt något förrän TD som var 5 dagar senare på ruvdag 16. Inga dirkerta symptom, tror de mesta berodde på progestronet.
    Kände du alls nånting i livmodern? Hur många dagar efter ÄP plussade du alltså?
  • tusa
    Jenkis skrev 2014-02-14 16:52:55 följande:
    Tusa!

Kolla mitt inlägg i denna tråd #43

Där har jag beskrivit min väg till pluset.
    Oki! Glad
  • lisodan
    tusa skrev 2014-02-14 13:45:35 följande:
    Hejsan och grattis till alla er nyplussade!! 

Jag hoppas få kunna hoppa in här nästa vecka, är ruvare på embryodag 9 idag.

Hoppas ni kan hjälpa med lite svar, ni med facit i hand, så att säga

Jag undrar på vilken embryodag (antal dagar efter ÄP menar jag, E åldern är ju eg. dagen efter..) ni fick antydan till plus första gången och undrar åxå om alla ni som plussat hade något symptom under ruvartiden, eller om någon som inte känt minsta stick i livmodern ändå plussat? 

Hoppas också du får hoppa in här nästa vecka. Jag kände molvärk och hugg från rd 4-5. Har haft mycket känningar även från spray, sprutor och ovitrelle i början så visste inte vad som var vad. Det som gjorde mig misstänksam och att jag testade tidigt (rd9) var att jag höll på och svimma hemma och att jag kände.mig bakis. Brösten är lite större och ömma nu men.inte alls lika mkt som efter ovitrellen. Tror som andra säger att det kan vara mkt individuellt. Lycka till :)
  • Lyckostjärna

Mitt första symtom var ruvardag 4 och jag har 2 st 2-3 dagars embryo på färskförsök! Jag kände ömma bröst högt uppe på brösten så att säga mot halsen typ svårt att beskriva! Fick även en pirrning/kolsyrakänsla i livmodern till och från och det har jag än idag! Längtar till vul på onsdag! Jag fick utomkveds sist och då kunde jag varken kissa eller nr 2 ordentligt utan smärtade som F-N fick även blödningar pyttelite varje dag från ruvardag 8 så denna gång så tror jag att allt är bra! Det måste bara gå vägen nu! Är så nervös tänk om det blir tvillingar lite häftig känsla!!!! Kram på er!!

• johjen
    tusa skrev 2014-02-14 16:55:40 följande:
    Kände du alls nånting i livmodern? Hur många dagar efter ÄP plussade du alltså?
    Ingenting i livmodern men desto mer någon vecka efter jag plussat. 12 dagar efter ÄP plussade jag.
  • Moolie

Förresten så ville kliniken att jag skulle sluta med Lutinus redan ikväll.... Jag velade lite och de sa att jag kunde få fortsätta helgen ut om jag ville. Så jag tog inget i eftermiddags!

Nu får vi hålla tummarna att bebis kan växa utan klinikens hjälp!

• tusa

Tack, tack hörrni! {#emotions_dlg.flower} Får väl se om jag få komma hit på riktigt nästa vecka! Cool

Stort Grattis till er alla igen Solig

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015