• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan
    Pluttemor skrev 2014-02-15 22:33:34 följande:
    Hoppas att alla har en bra helg

Mmmmm...så mycket "mensvärk" bara. Blir orolig. Fler här inne med smärtor i livmodern? Jag har antagligen endometrios och undrar om det kan ha ett samband. Fler med endometrios?
  • lisodan
    Sandra8209 skrev 2014-02-15 23:38:56 följande:
    Plussade på ruvardag 7,8

Grattis! Kontakta kliniken om du e orolig för flytningarna. Och testa igen. Om strecket eller plusset blir starkare är det förmodligen ett bra tecken. :)
  • Jullan
    lisodan skrev 2014-02-16 10:06:52 följande:

Mmmmm...så mycket "mensvärk" bara. Blir orolig. Fler här inne med smärtor i livmodern? Jag har antagligen endometrios och undrar om det kan ha ett samband. Fler med endometrios?
    Jag har haft som riktigt rejäl "träningsvärk" i magen hela helgen och ibland har det huggit till ordentligt och sträckt och dragit. Kände mig lite orolig men googlade runt och det var tydligen helt normalt med "träningsvärk". Tog ett test imorse och strecket hade blivit mycket starkare så nu ska jag försöka njuta :) 
  • lisodan
    Jullan skrev 2014-02-16 10:33:42 följande:
    Jag har haft som riktigt rejäl "träningsvärk" i magen hela helgen och ibland har det huggit till ordentligt och sträckt och dragit. Kände mig lite orolig men googlade runt och det var tydligen helt normalt med "träningsvärk". Tog ett test imorse och strecket hade blivit mycket starkare så nu ska jag försöka njuta :) 

Har också träningsvärk (förutom mensvärk). Men ända uppifrån en punkt precis under brösten. Vid solar plexus heter det väl. Känns som musklerna är kortare när jag sträcker på mig. Svullen buk på kvällarna också. Vart sitter din träningsvärk?
  • Pluttemor

Jag har en mensliknande känsla som kommer och går, och det e mer träningsverkskänsla i låren utan att jag har gjort något.

Jag har oxå endometrios.

• Pluttemor

Hur gör ni med sex? Vågar ni? Vi har inget sex allts, vi kelar lite med varandra o så men inte så att det blir "inne i mig" förra gången jag var gravid så blödde jag nästan varje gång då jag hade haft orgasm.

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-16 11:36:54 följande:

Hur gör ni med sex? Vågar ni? Vi har inget sex allts, vi kelar lite med varandra o så men inte så att det blir "inne i mig" smile4.gif förra gången jag var gravid så blödde jag nästan varje gång då jag hade haft orgasm.

Vi har haft sex hela tiden nästan. Min man har haft för ont i sin ena kula emellanåt bara... Då har det inte riktigt gått. Och vissa dagar är jag ganska öm i hela bäcken-området. Men det har kanske varit fyra eller fem dagar totalt... :)

Hur är det om du har lite egensex? :) Blödde du då med?
  • Pluttemor

Jag blödde eller fick flytningar varje gång jag fick orgasm och det var nästan fram till hälften av graviditeten. Efter det kunde jag ha orgasmer och sex som vanligt.

• Jullan
    lisodan skrev 2014-02-16 10:41:02 följande:

Har också träningsvärk (förutom mensvärk). Men ända uppifrån en punkt precis under brösten. Vid solar plexus heter det väl. Känns som musklerna är kortare när jag sträcker på mig. Svullen buk på kvällarna också. Vart sitter din träningsvärk?
    Träningsvärken fyller liksom upp hela magen. Det går ända upp till där revbenen möts. Det kanske är samma ställe som du säger? Det känns lite som att jag inte kan sträcka ut magen ordentligt. Jag är också mer svullen på kvällarna. Men det verkar ju inte vara någon fara så det är väl bara att följa med i allt som känns :)
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-16 11:36:54 följande:
    Hur gör ni med sex? Vågar ni? Vi har inget sex allts, vi kelar lite med varandra o så men inte så att det blir "inne i mig" förra gången jag var gravid så blödde jag nästan varje gång då jag hade haft orgasm.
    Förra gången blödde jag ju hela tiden, så vi vågade inte. Nu kanske vi skulle försöka, men jag tillhör väl dem som inte blir som en kanin, nykär o.s.v. när jag är gravid, så jag slipper helst

I förra tråden vid förra grav var vi två läger. Ett som hade sex hela dagarna typ och ett som inte hade sex alls. Ordet lagom verkar inte förekomma i tidigt grav
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015