• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-14 18:57:36 följande:
    Mitt första symtom var ruvardag 4 och jag har 2 st 2-3 dagars embryo på färskförsök! Jag kände ömma bröst högt uppe på brösten så att säga mot halsen typ svårt att beskriva! Fick även en pirrning/kolsyrakänsla i livmodern till och från och det har jag än idag! Längtar till vul på onsdag! Jag fick utomkveds sist och då kunde jag varken kissa eller nr 2 ordentligt utan smärtade som F-N fick även blödningar pyttelite varje dag från ruvardag 8 så denna gång så tror jag att allt är bra! Det måste bara gå vägen nu! Är så nervös tänk om det blir tvillingar lite häftig känsla!!!! Kram på er!!
    Det bubblar även i min livmoder med! Det började det göra runt RD 5-6 om jag inte minns fel. Blir mer när jag rör mig mycket och mindre när jag är stilla. Känner det mindre nu, men känner fortfarande varje dag. Trodde inte det var ett symptom utan att tarmarna fått något ryck bara.
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-14 19:21:59 följande:
    Förresten så ville kliniken att jag skulle sluta med Lutinus redan ikväll.... Jag velade lite och de sa att jag kunde få fortsätta helgen ut om jag ville. Så jag tog inget i eftermiddags!

Nu får vi hålla tummarna att bebis kan växa utan klinikens hjälp!
    Jag har fått order om att trappa ut Lutinusen, så det kan du ju alltid göra om du känner dig otrygg.
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-02-14 21:01:29 följande:
    Tack, tack hörrni! {#emotions_dlg.flower} Får väl se om jag få komma hit på riktigt nästa vecka! Cool

Stort Grattis till er alla igen Solig
    Såklart du får! Välkommen!
  • Jenkis

Gravidtights är bland det skönaste som finns! Kan rekommendera HM:s. Alla fall de som de sålde för ett år sedan. Bar upp mina idag från källaren och såklart kunde jag inte låta bli att ta dem på mig Skönt att slippa diket som de vanliga tightsen skapar. Spelar ingen roll om du är gravid, fet eller svullen. Sitter som en smäck

• Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-14 21:36:44 följande:
    Jag har fått order om att trappa ut Lutinusen, så det kan du ju alltid göra om du känner dig otrygg.
    Jag känner mig väl ganska trygg... Men oron finns ju där hela tiden ändå...! Trodde inte jag skulle vara såhär orolig hela tiden... Och ändå har det bara gått knappt fem veckor... Efter KUB och ultraljud tror jag att jag kommer vara lugnare...! HOPPAS jag! ;)
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-14 21:42:20 följande:

Gravidtights är bland det skönaste som finns! Kan rekommendera HM:s. Alla fall de som de sålde för ett år sedan. Bar upp mina idag från källaren och såklart kunde jag inte låta bli att ta dem på mig smile1.gif Skönt att slippa diket som de vanliga tightsen skapar. Spelar ingen roll om du är gravid, fet eller svullen. Sitter som en smäck smile5.gif

Jag vill ha en tränings BH med... Någon som har tips?? Mina twilfit passar ju inte... Maken min ville inte att jag skulle ha amnings BH än heller... Tänkte ju ekonomiskt. Men icke! ;)
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-14 21:52:29 följande:
    Jag vill ha en tränings BH med... Någon som har tips?? Mina twilfit passar ju inte... Maken min ville inte att jag skulle ha amnings BH än heller... Tänkte ju ekonomiskt. Men icke! ;)
    Har denna när jag rider både som gravid och ogravid och tycker den är jättebra för så lite pengar! Finns i Lindex butik också.

http://www.sportamore.se/produkt/49963-swegmark-activate-w-svart?gclid=CICMnqHAzLwCFcHDcgodQ1IAdQ
  • Jenkis

Kanske skall tillägga att jag har rätt små bröst. 70 C har jag på vanlig BH och det motsvarar 80 A eller 75 B.

På ovanstående har jag 75 rätt och slätt och den sitter bra oavsett gravid eller ej. Men det är ju så olika. En del går ju upp flera kupstorlekar som gravida och det gjorde inte jag.

Köpa amningsbh kan man ju göra om man vill. Det har jag gjort för att de är sköna utan byglar, men när mjölken kommer igång efter sådär två-tre dagar efter förlossningen så blir brösten enorma och den storlek du har nu blir nog för liten tyvärr.

• Jenkis
    Jenkis skrev 2014-02-14 21:56:25 följande:
    Har denna när jag rider både som gravid och ogravid och tycker den är jättebra för så lite pengar! Finns i Lindex butik också.

www.sportamore.se/produkt/49963-swegmark-acti...
    Dessutom super att slippa dra skiten över huvudet och klämma de ömma rattarna!!!
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-14 21:56:25 följande:

http://www.sportamore.se/produkt/49963-swegmark-activate-w-svart?gclid=CICMnqHAzLwCFcHDcgodQ1IAdQ
    SHIT så skön den såg ut!!

Mina BHar jag rider i har aldrig passat ordentligt... De skumpar runt eller så får ja inte BHn över axlarna... Slutade med att jag köpte en amnings BH i ren frustration! Och den satt som en smäck! :P

Jag ligger på 80D idag... Men mina BHar har börjat bli för små pga hormonerna... Synd att man inte kan räkna ut hur mycket brösten växer... Är ju så olika....
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015