• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • johjen
    HLC skrev 2014-02-12 17:49:08 följande:
    Hej tjejer!

Är det någon mer som tar Lutinus?

Jag har tagit sedan dagen innan ET och ska enligt planen sluta idag då jag tagit i 18 dagar. Vi har officiell testdag på fredag. Känns inte som jag vill sluta tvärt. Är det någon av er som ska trappa ner?

Jag slutade tvärt igår enligt klinikens ordination. Enligt dem använder man sig lite av hängslen och livremprincipen då kroppen producerar eget progestron när man är gravid,
  • Jullan
    HLC skrev 2014-02-12 17:49:08 följande:
    Hej tjejer!

Är det någon mer som tar Lutinus?

Jag har tagit sedan dagen innan ET och ska enligt planen sluta idag då jag tagit i 18 dagar. Vi har officiell testdag på fredag. Känns inte som jag vill sluta tvärt. Är det någon av er som ska trappa ner?

Jag tar lutinus. Jag har tagit det sedan kvällen den 28 jan och ska ta till och med den 17 feb. Har nog tänkt göra enligt ordinationen, alltså sluta tvärt. Tänker att om det hade funnits behov av att trappa ner så hade de ordinerat det.
  • Pluttemor

Jag tar crinonegel och ska göra det fram till v 12 då jag har haft lite problem med blödningar i början av mina graviditeter. Jag vet att kroppen ska producera progesteron av sig självt men det känns tryggt att ha det en lägre period.

Hur tar ni lutinus? Är det vagitorier eller gel?

• Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-12 08:10:04 följande:
    Då lägger jag in trådens första blödning då... Inte förvånad... Blödde konstant i tre veckor förra gången. Började två dagar senare nu bara och jag hoppas verkligen det slutar tidigare. Blödningar är väldigt vanligt vid ivf/äd.
    Åh nej! Hoppas det håller sig!!
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-12 18:44:13 följande:
    Jag tar crinonegel och ska göra det fram till v 12 då jag har haft lite problem med blödningar i början av mina graviditeter. Jag vet att kroppen ska producera progesteron av sig självt men det känns tryggt att ha det en lägre period.

vagitorier
  • HLC
    johjen skrev 2014-02-12 18:25:27 följande:
    Jag slutade tvärt igår enligt klinikens ordination. Enligt dem använder man sig lite av hängslen och livremprincipen då kroppen producerar eget progestron när man är gravid,

Jullan skrev 2014-02-12 18:28:23 följande:
    Jag tar lutinus. Jag har tagit det sedan kvällen den 28 jan och ska ta till och med den 17 feb. Har nog tänkt göra enligt ordinationen, alltså sluta tvärt. Tänker att om det hade funnits behov av att trappa ner så hade de ordinerat det.

Tack för svar! :) Jag letade rätt på papperet vi fick vid ET och där står 20 dagar och på apotekslappen på kartongen står det 18 dagar. Jag kör 20 och slutar sen :) Kan lugnt säga att jag inte kommer sakna dem!! Även om jag såklart skulle ta dem i 9 månader om det hjälpte :)

Så skönt att ha ett helt härligt gäng att rådfråga!
  • Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-12 18:44:13 följande:

Slidtabletter. :) Vagitorier ser jag som de där konformade sakerna! :P Kanske är samma sak, men ändå! ;) 
  • Pluttemor

Jaha, men använder man något instrument för att föra upp den eller använder man bara fingrarna? :-S

• Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-12 19:35:52 följande:
    Jaha, men använder man något instrument för att föra upp den eller använder man bara fingrarna? :-S
    Det finns en platspinne som man kan föra upp tabletten med eller så kan man använda fingrarna :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015