• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-11 16:36:36 följande:
    Jenkis- vilken bra beskrivning av dina symptom innan du plussade
    Tack! Just nu är jag väldigt yrslig. Har även känt lite mer i brösten på em idag. Vet inte om yrseln beror på matbrist eller om det är ett symptom dock... Idag har jag ätit konstant varannan timme...
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-11 13:07:57 följande:
    Hej! Jag är gärna med här! Jag går på Sahlgrenska och har just ringt och meddelat att jag är gravid idag! Fick tid för ultraljud 19/2 och är så nervös! Vi fick 2 embryo tillbaka den 29/1!!! Kul att läsa att det har lyckats för så många här i denna tråden! Jag är så lycklig men chockad fortfarande! Jag testade plus redan i fredags men tog ett clearblue idag som visade GRAVID 2-3!!!!
    Grattis!

Kul att vi ligger så lika med BF och sånt i tråden med. Alla fall så länge det går bra för alla...
  • Moolie

Någon mer som berättat för kollegor och numer får gliringar för att man är FÖR positiv??

"Ja men du är ju full av hormoner. Klart du känner dig gravid!"

Pratar man med nästa:

"Klart du känner det! Jag var med jätte känslig! Hormoner eller inte!!"

• Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-11 18:27:29 följande:
    Någon mer som berättat för kollegor och numer får gliringar för att man är FÖR positiv??

"Ja men du är ju full av hormoner. Klart du känner dig gravid!"

Pratar man med nästa:
    "Klart du känner det! Jag var med jätte känslig! Hormoner eller inte!!"
    Skall försöka hålla käft så länge som möjligt, men det blir väl svårt eftersom alla vet att vi varit på beh....

Just nu mår jag dessutom helkonstigt trots ätit nyss, så bara tanken på att jobba också är inte kul.
  • Moolie
    Jenkis skrev 2014-02-11 18:57:53 följande:
    Skall försöka hålla käft så länge som möjligt, men det blir väl svårt eftersom alla vet att vi varit på beh....

Just nu mår jag dessutom helkonstigt trots ätit nyss, så bara tanken på att jobba också är inte kul.
    Jo, "alla" hade blivit irriterade på mig pga. min bråda ledighet. Så jag har berättat för de mest positivt inställda personerna på avdelningarna. Och den där kvinnan då... Och ändå arbetar jag på en förskola. Man tänker att hon borde vara lite mer förstående än så. Men jag antar att hon har bestämt sig för att ogilla mig ändå så! ;)

Som mina andra kollegor säger "Bara stäng av öronen när hon pratar!". Men på en förskola ska det inte riktigt gå till så....
  • Pluttemor

Jag har berättat för mina närmsta tre kollegor varav en oxå kämpar med Ivf. Men annars ska jag säga till chefen efter vecka 12 och sen försöka hålla det hemligt så länge som möjligt.

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Jullan

Jag har berättat för mamma, pappa och en syster att vi gör ivf. Jag kommer berätta för de att vi plussat så snart vi passerat testdagen. Kommer nog berätta för några nära vänner snart också men annars planerar jag att hålla tyst om detta till ca vecka 12.

Idag ringde jag till kliniken av en annan anledning än för att berätta att jag plussat men barnmorskan jag pratade med antecknade mig som gravid redan nu och så fick vi tid för ultraljud den 12 mars. Så jag behöver tydligen inte ringa dit på TD som är den 18 feb.

Jenkis skrev 2014-02-11 18:21:05 följande:
    Grattis!

Kul att vi ligger så lika med BF och sånt i tråden med. Alla fall så länge det går bra för alla...
    Verkligen roligt att vi ligger så nära varandra allihopa! Jag håller tummarna hårt för att det ska gå bra för oss alla! Jag känner mig blandat superglad och energisk och förväntansfull och samtidigt jätteorolig. Vet inte om det är någon fler här som brukar träna. Jag gick iaf och körde styrketräning på gymmet idag efter jobbet och det gick jättebra och var skönt att få ta i lite även om jag inte vågade köra hårt alls.
  • Lyckostjärna

Pluttemor förstår att du är nervös! Men försök och njut för varje dag som går! Jag säger YES varenda dag som går utan blödning jag tänker vara glad och positiv denna gång! Det kommer man långt med har jag hört på Sahlgrenska!!! Vi fick ett tidigt ultraljud och det är jag jättetacksam för, och för att se att det ligger rätt! Jag har en stark magkänsla att det kommer gå vägen denna gång! Jag har en liten porlande/kolsyrakänsla som kommer och går! Illamående varje morgon innan jag äter! Jag har stora ömma bröst! Annars känner jag inget speciellt faktiskt!! Lycka till alla, denna gång kommer det gå vägen för alla oss!! Så roligt att vi har så lika BF också!! Det är ett bra tecken tror jag!! Kram till er!!!

• fruwiberg

En fråga. Jag har ju ringt kliniken och fått tid för ultraljud i v 7. Tar ni kontakt med MVC nu eller väntar ni till efter?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015