• HLC

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej!

Jag hoppar in här hos er! :)

Jag plussade på rd9 och har testdag på fredag på alla hjärtans dag!

Vi har försökt bli med barn i 2 år och har ett MA i v. 18 i bagaget. Nu hoppas vi att den här lilla pärlan vill stanna i 9 månader.

• HLC

Hej!

Jag hoppar in här hos er! :)

Jag plussade på rd9 och har testdag på fredag på alla hjärtans dag!

Vi har försökt bli med barn i 2 år och har ett MA i v. 18 i bagaget. Nu hoppas vi att den här lilla pärlan vill stanna i 9 månader.

• HLC

Hej tjejer!

Är det någon mer som tar Lutinus?

Jag har tagit sedan dagen innan ET och ska enligt planen sluta idag då jag tagit i 18 dagar. Vi har officiell testdag på fredag. Känns inte som jag vill sluta tvärt. Är det någon av er som ska trappa ner?

• HLC
    johjen skrev 2014-02-12 18:25:27 följande:
    Jag slutade tvärt igår enligt klinikens ordination. Enligt dem använder man sig lite av hängslen och livremprincipen då kroppen producerar eget progestron när man är gravid,

Jullan skrev 2014-02-12 18:28:23 följande:
    Jag tar lutinus. Jag har tagit det sedan kvällen den 28 jan och ska ta till och med den 17 feb. Har nog tänkt göra enligt ordinationen, alltså sluta tvärt. Tänker att om det hade funnits behov av att trappa ner så hade de ordinerat det.

Tack för svar! :) Jag letade rätt på papperet vi fick vid ET och där står 20 dagar och på apotekslappen på kartongen står det 18 dagar. Jag kör 20 och slutar sen :) Kan lugnt säga att jag inte kommer sakna dem!! Även om jag såklart skulle ta dem i 9 månader om det hjälpte :)

Så skönt att ha ett helt härligt gäng att rådfråga!
  • HLC
    Jullan skrev 2014-02-13 07:36:53 följande:
    Efter att ha läst på lite mer om progesteron blir jag också lite orolig. Ska nog ringa kliniken och fråga om det går att ta reda på om jag producerar tillräckligt med progesteron själv. Det skulle kännas jättejobbigt att få mf pga progesteronet.

Ja det var lite så jag kände också... Ska fråga kliniken imorgon när jag ska ringa och meddela att jag är gravid. :)
  • HLC

Usch... Hela dagen har varit underbar. Ett fint "gravid 2-3 veckor" på testet i morse innan jag äntligen fick ringa kliniken och berätta att jag är gravid. Alla hjärtans dag, fina blommor och super mysig middag med maken. Nykära och lyckliga! Firade att jag nu skulle ta sista Lutinusen.

Tar den och de kommer lite, lite rosa... Världen rasar... Hoppas så innerligt att det inte betyder att vår pärla gett upp... Vilket skitslut på en fantastisk dag!

• HLC
    tes 75 skrev 2014-02-15 06:56:08 följande:
    Liten blödning kan väl också vara biverkning av Lutinusen?

Ja, jag hoppas det! Det har inte kommit något mer så jag hoppas att jag slipper det nu när jag slutat med Lutinusen.

Blev faktiskt lite förvånad över min reaktion, blev helt ställd och kastades tillbaka till vårt MA i somras men idag känns det bättre.
  • HLC
    Pluttemor skrev 2014-02-15 09:47:39 följande:
    HLC: hoppas bara att det är en biverkning av litinusen! Förstår att du e orolig, men när testet ändå visat 2-3 så tycker jag att du kan vara lugn.

Jag hoppas verkligen det! Tack för lugnande ord! :)
  • HLC

Hej tjejer!

Jag undrar om jag får fråga er som haft utomkveds hur ont hade ni?

Jag har till och från haft lite ont på vänstersidan typ vid äggstocken. Igår kväll på jobbet så fick jag jätteont men så när jag slutat så gav det sig.

Nu när jag gick på toa så kom det en del "gammalt" blod.

Jag har ringt kliniken men de ska inte ringa upp föräns om en timma...

Åh jag vill inte!!! Vill så gärna att det ska gå bra den här gången!

• HLC

Tusen tack för alla svar! :) skönt att vi har varandra!!!

Kliniken ringde upp och jag fick tid en timma senare, de hade egentligen fullt men tog mig mellan två patienter. Tacksam är bara förnamnet på vad jag blev!

Vi fick se ett litet, litet foster på precis rätt ställe och med ett litet hjärta som tickade. Nu ser jag fram emot nästa veckas ul! :)

Stort grattis till er andra med små tickande hjärtan idag också!

• HLC

[quote=72629992][quote-nick]Pluttemor skrev 2014-02-27 18:39:58 följande:[/quote-nick]Åh så skönt HLC att ni fick se ett hjärta!! kunde dom säga vad blödningen berodde på? Glad för din skull.

Tack snälla! :) Det känns skönt. Känns också toppen att vi får kika på lilla ärtan nästa vecka igen.

Nej läkaren sa att det är väldigt vanligt med små blödningar i tidig graviditet och att magontet jag haft troligen beror på att livmodern växer.

• HLC
    Pluttemor skrev 2014-02-27 19:11:25 följande:
    Härligt att höra. Jag har hört av min klinik att om man har sett ett hjärta slå så minskar risken för missfall med 90 %. För att dom flesta missfallen som sker så har det oftast inte varit något hjärtaktivitet alls men att det inte riktigt upptäcks förrän senare.

Tror starkt på en fullgången graviditet när man sett ett hjärta slå

Ja men tyvärr kommer jag nog inte sluta oroa mig förrän vi passerat vårt MA som förmodligen skedde i v. 13 men upptäcktes på RUL i v. 18. Trotts tidigt UL i v. 9 och KUB i v. 12 som båda såg fina och helt normala ut... :-S Men jag hoppas att det är väldigt sällsynt och att varken vi eller någon annan här inne behöver gå igenom det igen!
  • HLC

Tjoho! Idag var vi på vårt planerade VUL och vi fick se en liten pärla som växt fint sen förra veckan och hjärtat slog så tydligt och bra! Skönt efter en vecka med blod hit och dit, illamående och nu dessutom konstaterad UVI som jag misstänkte redan förra veckan. Men med ett litet tickande hjärta, antibiotika och de fantastiska armbanden mot illamående så känns livet härligt igen. Tänker njuta tills jag börjar nojja för nästa grej ;-P Imorgon ska jag anmäla mig till mödravården!

• HLC
    Pluttemor skrev 2014-03-05 20:15:47 följande:
    Grattis HLC

Lillebrorsfaster skrev 2014-03-05 20:21:42 följande:
    Härligt HLC! Vilken vecka är du i nu?

Tack snälla! :) Idag är jag på 7+5.

Blev dessutom glad över att få träffa en av de läkare jag tycker bäst om på kliniken. Hon berättade att hon jobbat med IVF i 20 år! Hejja henne!! :)

Hon sa dessutom till mig att försöka slappna av nu när vi sett hjärtat slå så fint. Vi hade två tidiga UL i förra graviditeten,som slutade i MA i v. 18. Så jag sa att jag inte kommer vara lugn förrän v. 14-15. Men hon menade att risken för missfall faktiskt minskar så dramatiskt när man sett hjärtat slå att hon tyckte att jag skulle försöka sluta oroa mig. Visst kan det hända igen men det känns faktiskt skönt att hon försökte övertala mig lite :)
  • HLC
    Jenkis skrev 2014-03-11 18:41:22 följande:
    Jordnötsmör tror jag skulle passa mig med.

En annan lite rolig och nyttigare sak är att jag gillar fiskbullar!!! Hur är det möjligt? Det var en kund som sa att han skulle äta det till lunch och jag blev så attans sugen att jag höll på att kräkas (vet inte vad det är med mig, men så fort jag får ett sug av något slag mår jag ännu mer illa...). Så jag köpte fiskbullar och formligen vräkte mig dem två dagar på raken. Sinnes... Skulle kunna äta mer igen liksom och det är ingen favvo i vanliga fall.

Haha, oj vad jag har skrattat och känt igen mig i alla mindre onyttiga saker man kan tänka sig att äta just nu!

Mest skrattade jag när jag läste om dina fiskbullar! Det är nämligen det jag äter typ 2/vecka just nu :-P

Min man tycker jag är lite rolig som fastnat för fiskbullar och risgrynsgröt... billig i drift iaf =)
  • HLC

Grattis till alla små hjärtan och stora varma kramar till er som fått tragiska besked! Hade själv ett MA i v. 18 så jag vet att det är tungt! Klen tröst idag men man kommer på något konstigt sätt ut på andra sidan tillslut!

Själv nojjar jag efter två dagar med väldigt lite grav.symtom. Lite, lite illamående och gigantiska bröst men "växtvärken" i magen känns inte alls just nu. Någon annan som känner igen sig?! Jag är idag på 9+0.

• HLC

Stort grattis Lillebrorsfaster!!! :)

Jag känner också igen mig i det många av er skriver om den här extrema hungern! :) Kan äta viss varm mat typ kyckling, pasta och fiskbullar men absolut inte kött! Bäst är dock fil och frukt men det hållet man sig ju inte så mätt på.

Usch aldrig är man nöjd. Har varit nojjig några dagar för att jag inte haft någon växtvärk i magen men så idag kom lite magont och då blir jag orolig för det istället. Blir trött på mig själv!

Har iaf lyckats få tag på en privat gyn som gör ul i min stad och fått en tid på fredag. Det känns skönt!

• HLC
    Lillebrorsfaster skrev 2014-03-20 09:39:50 följande:
    Ringde barnmorskan idag. Kändes tyvärr inte så bra. Först ville hon ta inskrivningen i slutet av v 11, är inte det sent?! Nu blir det slutet av v 9 för att jag sa att det inte kändes bra. Och något extra VUL var det inte tal om innan KUB, då fick vi betala det själva sa hon först. Förklarade läget med missfall och ivf, och då blev hon lite mer len i truten, men kändes ändå inte som att det var självklart att vi skulle få ett extra. Tänker att jag får prata med den specifika barnmorskan jag ska ha om ett extra vul. Ev. byta mottagning om det fortsätter kännas som att man inte blir tagen på allvar.. Usch, känns som man har tillräckligt att oroa sig för, nu kommer jag oroa mig för barnmorskan också..

Vi har inskrivning på måndag och då är jag i v. 11.

Vi får heller inga extra vul trotts MA i v. 18 i höstas. Tror det är ganska vanligt tyvärr. Jag har dock bokat tid hos en privatklinik. Det är det värt för att känna sig lite lugn en stund. Hoppas att du också hittar ett ställe att gå till!
  • HLC

Har startat fredagen på bästa sätt! :) Sett vårt lilla hjärta picka på så fint!

Nu ska jag försöka tvinga mig själv att vara lite lugn och njuta.

Trevlig helg till er alla!

• HLC

Hej tjejer!

Har inte varit inne på tråden på ett litet tag så jag måste läsa ikapp. Har försökt att ta det lugnt, njuta av att faktiskt vara gravid och att få tiden att gå fort, fort, fort. Ikväll är det dags för vårt KUB och nu börjar jag bli riktigt nervös...

Hoppas att det är bra med er alla! :)

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015