• Jullan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej! Hoppar också in här. Plussade imorse på RD 11 men har inte TD förrän den 18 feb. Vi har försökt i 1.5 år och det här är vår första IVF.

Är det någon av er andra som tränar? Hur tänker ni isf kring träning såhär supertidigt i graviditeten? Jag har bara gått promenader och kört ett yogapass under ruvartiden men nu börjar jag verkligen bli sugen på att träna på riktigt. Vet inte om jag vågar bara. Kanske lite styrketräning anpassad för gravida?

• Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-10 22:35:29 följande:
    Jag hoppar oxå in här. Plussade i lördags. Fick tillbaka två 5 dagars odlade embryon. Har officiell testdag 11/2. Kommer bli spännande. Vi har en pojke innan via ivf och har nu i 2 år kämpat med syskonförsök, känns så underbart.

Vad spännande att du fick tillbaka 2 embryon!
  • Jullan

Jag har berättat för mamma, pappa och en syster att vi gör ivf. Jag kommer berätta för de att vi plussat så snart vi passerat testdagen. Kommer nog berätta för några nära vänner snart också men annars planerar jag att hålla tyst om detta till ca vecka 12.

Idag ringde jag till kliniken av en annan anledning än för att berätta att jag plussat men barnmorskan jag pratade med antecknade mig som gravid redan nu och så fick vi tid för ultraljud den 12 mars. Så jag behöver tydligen inte ringa dit på TD som är den 18 feb.

Jenkis skrev 2014-02-11 18:21:05 följande:
    Grattis!

Kul att vi ligger så lika med BF och sånt i tråden med. Alla fall så länge det går bra för alla...
    Verkligen roligt att vi ligger så nära varandra allihopa! Jag håller tummarna hårt för att det ska gå bra för oss alla! Jag känner mig blandat superglad och energisk och förväntansfull och samtidigt jätteorolig. Vet inte om det är någon fler här som brukar träna. Jag gick iaf och körde styrketräning på gymmet idag efter jobbet och det gick jättebra och var skönt att få ta i lite även om jag inte vågade köra hårt alls.
  • Jullan
    HLC skrev 2014-02-12 17:49:08 följande:
    Hej tjejer!

Är det någon mer som tar Lutinus?

Jag har tagit sedan dagen innan ET och ska enligt planen sluta idag då jag tagit i 18 dagar. Vi har officiell testdag på fredag. Känns inte som jag vill sluta tvärt. Är det någon av er som ska trappa ner?

Jag tar lutinus. Jag har tagit det sedan kvällen den 28 jan och ska ta till och med den 17 feb. Har nog tänkt göra enligt ordinationen, alltså sluta tvärt. Tänker att om det hade funnits behov av att trappa ner så hade de ordinerat det.
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-12 18:44:13 följande:
    Jag tar crinonegel och ska göra det fram till v 12 då jag har haft lite problem med blödningar i början av mina graviditeter. Jag vet att kroppen ska producera progesteron av sig självt men det känns tryggt att ha det en lägre period.

Hur tar ni lutinus? Är det vagitorier eller gel?
    vagitorier
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-12 19:35:52 följande:
    Jaha, men använder man något instrument för att föra upp den eller använder man bara fingrarna? :-S
    Det finns en platspinne som man kan föra upp tabletten med eller så kan man använda fingrarna :)
  • Jullan
    Moolie skrev 2014-02-12 20:01:20 följande:
    Jag fick tips om "gravid app". :) Lätt namn, eller hur?? ;))
    Tack! Ska kolla in den. Hittade även familjelivs "gravidguiden" som verkade ganska bra.
  • Jullan

Idag tog jag ett CB-test som visade ett starkt plus. Det börja sjunka in att jag faktiskt är gravid nu. Det känns helt galet fantastiskt :) Och att vi är så många som plussat. Det är helt underbart!

• Jullan
    lisodan skrev 2014-02-12 22:23:58 följande:

Jag tar Progesteron vagitorier, men det är väl typ samma? Jag ska trappa ner från idag. 2 om dan ist för 3. Har 10 vagitorier kvar. Känns som jag skulle vilja fortsätta. Tänk om jag inte producerar hormonet själv ännu? Jobbigt att klinikerna väljer olika. Vad ska man tro är bäst?
    Efter att ha läst på lite mer om progesteron blir jag också lite orolig. Ska nog ringa kliniken och fråga om det går att ta reda på om jag producerar tillräckligt med progesteron själv. Det skulle kännas jättejobbigt att få mf pga progesteronet.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015