• Jullan

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Pluttemor skrev 2014-02-13 08:45:00 följande:
    Man kan alltid säga att man är lite orolig och vill ta det en längre tid, finns väl inget som kan hindra för det? 
    Nä så kanske det är men jag har även läst att det kan finnas en risk för fosterskador men det är inget som jag vet något mer om... Jag ska ringa kliniken och kolla. Kan berätta sen vad de sa.
  • Jullan
    Sandra8209 skrev 2014-02-13 20:51:21 följande:
    Hej.
    Här är en till som har plussat. Fick tillbaks två stycken 2-dagars förra onsdagen.
    Plussade redan svagt igår (ruvardag 7) & idag var det lite starkare :o)

Detta är vårt fjärde ivf, har blivit gravid en gång innan men började blöda på ruvardag 11.
    Så nu är jag såå orolig att börja blöda igen.
    Har mensvärk som kommer & går.
    GRATTIS! Jag håller tummarna för att det inte kommer någon blödning den här gången. Jag har också haft mensvärk som kommit och gått men nu på RD 14 börjar jag tro på att jag faktiskt är gravid :)
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-13 12:17:43 följande:
    Funderar på att hålla mig ifrån FL överhuvudtaget några dagar.

Allting har bara blivit för mycket med ALLT (och inget). Sjukskrev mig idag och gick hem. Har fått något läskigt som hänger ihop med ögonen (och hjärnan). Hjärnan klarar inte av snabba ögonrörelser. Misstänker att det hänger ihop med stress. Min medicinperiod, perioden före pluset och stökigt på jobbet, har definitivt bidragit. Sen blir det inte bättre av att man går och undrar om allt står rätt till + att man får slåss i vården för att få ett VUL i v. 7....

Blödningen som var mer som en färgad flytning igår blev bättre under dagen igår. I morse vid Lutinus var det OK, men bara några timmar senare var det dags igen och idag är det mer än igår. MEN så länge jag inte har väldigt ont och superstora klarröda blodmängder så vet jag ju att det förmodligen går bra. Om det inte är MA förstås...  Tur att man är härdad...
    Förstår att det är jobbigt! Tänker på dig och hoppas att allt går bra för dig!
  • Jullan
    Moolie skrev 2014-02-15 09:02:16 följande:
    Några fler som har vänner som längtar efter barn??

Mina två närmsta vänner är barnlösa med... Jag har berättat för dem. Men det känns SÅ fel att jag får vara såhär lycklig men inte de... :(

Åh jag vet jag känner precis likadant. Jag har en kompis som väntat länge på att bli gravid. Har inte berättat för henne än. Vet inte när jag ska säga det till henne. Vet ju själv hur det har känts när kompis efter kompis har kommit och berättat att de är gravida. Jag har varit glad för deras skull men samtidigt så himla ledsen för min egen skull. Svårt!
  • Jullan
    Moolie skrev 2014-02-15 09:02:16 följande:
    Några fler som har vänner som längtar efter barn??

Mina två närmsta vänner är barnlösa med... Jag har berättat för dem. Men det känns SÅ fel att jag får vara såhär lycklig men inte de... :(

Hur reagerade dina vänner när du berättade?
  • Jullan
    lisodan skrev 2014-02-16 10:06:52 följande:

Mmmmm...så mycket "mensvärk" bara. Blir orolig. Fler här inne med smärtor i livmodern? Jag har antagligen endometrios och undrar om det kan ha ett samband. Fler med endometrios?
    Jag har haft som riktigt rejäl "träningsvärk" i magen hela helgen och ibland har det huggit till ordentligt och sträckt och dragit. Kände mig lite orolig men googlade runt och det var tydligen helt normalt med "träningsvärk". Tog ett test imorse och strecket hade blivit mycket starkare så nu ska jag försöka njuta :) 
  • Jullan
    lisodan skrev 2014-02-16 10:41:02 följande:

Har också träningsvärk (förutom mensvärk). Men ända uppifrån en punkt precis under brösten. Vid solar plexus heter det väl. Känns som musklerna är kortare när jag sträcker på mig. Svullen buk på kvällarna också. Vart sitter din träningsvärk?
    Träningsvärken fyller liksom upp hela magen. Det går ända upp till där revbenen möts. Det kanske är samma ställe som du säger? Det känns lite som att jag inte kan sträcka ut magen ordentligt. Jag är också mer svullen på kvällarna. Men det verkar ju inte vara någon fara så det är väl bara att följa med i allt som känns :)
  • Jullan
    lisodan skrev 2014-02-16 17:49:48 följande:
    Precis så som det är för mig! Låter som samma ställe. Skönt att höra att en ej är ensam :)

Ja men visst är det :)
  • Jullan

Någon mer än jag som är jättehungrig?? Jag kan inte sluta äta :)

• Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-16 22:18:34 följande:
    Tror att jag har åkt på en influensa. E varm och e även förkyld tror ni att en förkylning påverkar minisen?

Jag åkte på en förkylning i onsdags. Vad jag har läst så ska det inte vara någon fara.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015