• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-19 19:34:22 följande:
    HAHAHAHA! Humorn fortsätter här! Underbart! Flört Solig
    SoligFlört
  • Lyckostjärna

Tack! Nu fick min man stretcha mig igen och det bara rasslade i ryggslutet och all smärta försvann! Konstigt att jag bara har haft detta en gång tidigare i mitt liv detta var när jag var gravid för snart 12 år sedan så detta är väl mitt så kallade nygravidsymtom! Jag är så lycklig! Tänk att vi ska bli föräldrar! Erkänn att det är häftig och svindlande tanke!!! Kram på er

• Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-19 19:41:14 följande:
    Tack! Nu fick min man stretcha mig igen och det bara rasslade i ryggslutet och all smärta försvann! Konstigt att jag bara har haft detta en gång tidigare i mitt liv detta var när jag var gravid för snart 12 år sedan så detta är väl mitt så kallade nygravidsymtom! Jag är så lycklig! Tänk att vi ska bli föräldrar! Erkänn att det är häftig och svindlande tanke!!! Kram på er
    Definitivt inte fogarna då. De kan man inte stretcha bra liksom
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-02-19 19:08:38 följande:
    Är det någon mer som har fått ont i ryggslutet som strålar ner i benet? Jag har det sedan 4 dagar tillbaka! I förrgår kunde min man stretcha mitt ben så det knakade i ryggslutet och "låsningen" släppte men dagen efter fick jag det igen! Det strålar tex när jag böjer mig i visst läge typ lågt ner i diskmaskinen eller när jag lyfter vänster ben när jag går så kommer ett ilande hugg i ryggslutet! Först tänkte jag ischias sedan blev jag rädd kan det vara foglossning? Jag vet att jag hade samma besvär med min idag 11-åriga son i några månader när jag var gravid och då gick på vattengympa så försvann det men då vägde jag ju bara 48 kg nu är jag ju nästan 10 kg tyngre och nygravid så blev jag lite orolig! Någon som vet något om foglossning?
    ...är hormonellt, kan handikappa en under graviditeten, finns de som får gå med kryckor/rullstol, kan ge kroniska besvär/svårläkt, blir bättre med träning. 

Det är det jag vet Glad Ja, och det blir ju värre med mer tyngd på de "uppluckrade" lederna, så viktigt med muskler som håller ihop
  • johjen

Kan knappt äta en enda grönsak just nu och dagens kost har bestått av 6 skivor vitt bröd med smör och ost (äter aldrig vitt bröd!) 3 köttbullar, några melonbitar och 2 smoothies så några nyttigheter fick jag i mig ändå. Magen pajar ju lite av allt vitt bröd och känner mig lite sunkig men kan verkligen inte äta ngt annat.. Lite jobbigt då jag är på tjänsteresa och ingen på jobbet vet något än.

Ang orgasm har jag ännu inte kunnat få någon sedan jag blev gravid! Brukar inte ha problem med detta annars men sist var jag verkligen jätte pågång men sen försvann känslan och det blev platt fall.. Blir till att försöka igen när jag inte är dödstrött eller mår illa!

• lisodan

Det är konstigt med mat för mig. Jag äter nästan som vanligt. Kanske bara lite mer noggrann med grönsaker och fisk. Men aldrig sugen på nåt så jag måste laga till eller be mannen laga till något jag egentligen inte vill äta. Blir illamående när jag tänker på olika matförslag. Så jag är inte lätt att pleasa just nu när han kommer med förslag. Men när jag väl börjar äta tycker jag det är jättegott och äter mkt fortare än vanligt. Och blir illamående om jag ej äter varannan timma typ.

• Danisen

Jag äter riktigt dåligt. Har ingen aptit är bara sugen på juice, ramlösa och hrmma gjorda snickerskakor. Kommer spy jordnötssmör haha.

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-19 20:19:40 följande:
    Jag vill oxå kunna njuta av sex! Har inte vågat något!! 😳

Om man inte vill/vågar så ska man inte! Man ska lyssna på sig själv så man inte ångrar sig om det skulle hända något!

Man kan ju ta alkohol som exempel. Om jag skulle dricka alkohol under graviditeten (om bara så ett glas) och barnet kommit ut med nedsättningar hade jag klandrat mig själv till döds! Och om man har sex när man inte riktigt är sugen eller inte vill och kanske får en infektion som leder till missfall så ska man inte det. Risken finns att man klandrar sig själv om det skulle hända något (mot förmodan).

Fick veta att det var 14 dagar efter äggplock som man fick börja ha sex igen! 

johjen skrev 2014-02-19 20:09:35 följande:
    Ang orgasm har jag ännu inte kunnat få någon sedan jag blev gravid! Brukar inte ha problem med detta annars men sist var jag verkligen jätte pågång men sen försvann känslan och det blev platt fall.. Blir till att försöka igen när jag inte är dödstrött eller mår illa!
    Jag kan få det när jag är själv.... Men inte tillsammans med min man! Det är jätteskönt och fantastiskt underbart! Men jag förmår mig inte att komma över kanten... Och nu har det börjat bli oskönt själv med....

Och DET är min största sorg med detta! Kan leva med all smärta i världen. Men att mista den mest intima delen av vårt förhållande hugger lite i hjärtat.... Hur blir det sen när barnet är fött? Man har ju hört skräckexempel på kvinnor som inte kan ha sex alls efter förlossningarna.... Huuuuu!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015