• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • tusa

Apropå vaccinering så säger jag bara, snälla läs på!!! 

Kan tillägga att jag själv aldrig någonsin kommer låta någon sticka den  nålen i vare sig mig, eller mina barn..Obestämd

Här är några exempel på allt som finns att läsa om detta... Bilden nedan vet jag inte, om det är det specifika vaccinet vi får i Sverige, men jag tror ju att alla vacciner är förknippade med mycket stora risker...

vaccin.me/2013/01/21/vaccin-orsakar-dodsfall-och-permanenta-hjarnskador-myndigheterna-friserar-statistiken/

newsvoice.se/2013/10/15/dokument-fran-brittiska-regeringen-avslojar-vacciner-ar-skadliga-och-osakra/

www.naturalnews.com/035871_vaccination_immunization_myths.html

• tes 75
    tusa skrev 2014-02-20 10:21:32 följande:
    Apropå vaccinering så säger jag bara, snälla läs på!!! 

Kan tillägga att jag själv aldrig någonsin kommer låta någon sticka den  nålen i vare sig mig, eller mina barn..Obestämd

Här är några exempel på allt som finns att läsa om detta... Bilden nedan vet jag inte, om det är det specifika vaccinet vi får i Sverige, men jag tror ju att alla vacciner är förknippade med mycket stora risker...

vaccin.me/2013/01/21/vaccin-orsakar-dodsfall-.../

newsvoice.se/2013/10/15/dokument-fran-brittis.../

www.naturalnews.com/035871_vaccination_immuni...

Det florerar mycket rykten kring vaccin. Viktigt att i sammanhanget också läsa detta, om att forskaren som sade sig ha funnit ett samband mellan vaccin & autism hade förfalskat sina uppgifter: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/medveten-bluff-bakom-vaccinrappport_5848401.svd
  • tes 75
    tusa skrev 2014-02-20 09:55:43 följande:
    Word!!!
    Det är också rent fysiskt som vaginalväggen blir tunnar med ålder, och då hamnar ju nerverna ännu ytligare Glad

Allt är inte skit med att bli äldre, ha, ha!...och tänk, 15-30 åringar tror they ve got it all sussed out, att iiingen någonsin "knullat så bra som vi"...fulla med självförtroende bär de sin sexualitet på huden liksom, ofta tänker jag att, de skulle bara veta... Tungan ute

He he. Sant! Demon
  • Moolie

Tes75: Ahaaa! Hade jag INGEN aning om!! :) Man ska lära sig något nytt varje dag!

Och angående vaccin. Jag sprutar inte in en enda GREJ i min kropp som inte ska vara där. Hormonerna har varit ett undantag.

Funderar på att inte vaccinera barnet heller. Har inte tagit upp det med min man än bara.

Svininfluensa-vaccinet tog jag. Men av ren naivitet. ALDRIG igen!!

• tes 75
    Moolie skrev 2014-02-20 11:12:23 följande:
    Tes75: Ahaaa! Hade jag INGEN aning om!! :) Man ska lära sig något nytt varje dag!

Och angående vaccin. Jag sprutar inte in en enda GREJ i min kropp som inte ska vara där. Hormonerna har varit ett undantag.
    Funderar på att inte vaccinera barnet heller. Har inte tagit upp det med min man än bara.
    Svininfluensa-vaccinet tog jag. Men av ren naivitet. ALDRIG igen!!
    Förstår att man inte vill göra onaturliga saker med sin kropp, men t ex mässlings- & röda hundvaccinet har ju den fördelen att vi slipper följderna av mässling såsom hjärnskador och följderna av röda hund såsom fara för fostret när man är gravid.
  • lisodan
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 08:38:11 följande:
    Jag vaccinerade mig redan i nov för att jag planerade att bli gravid. Men jag skulle nog avvaktat till 3 trimestern om jag inte var vaccinerad! Jag har hört att man är riskpatient när man är gravid för att man blir tyngre och en graviditet belastar hjärtat! men fråga din dr när du är på ultraljudet! Jag kan tänka mig att det drabbar mamman men är mamman sjuk så är väl inte detta så jättebra för barnet?

Är det någon mer som mår illa och har yrsel? Inatt låg jag vaken mellan 01-03:30 klarvaken sedan upp 05:55 snark! Känner mig helt bakfull typ!! Kan inte äta något som luktar bara kall frukt och kalla sallader!!

Jag trodde nog inte riktigt på att jag skulle bli gravid så hade inte koll på det det.

Sen vi fick pluss har jag varit yr, nästan svimmat två ggr (men bara hänt för att jag rest mig för fort från liggande position), också känt mig bakis och vaknat tidigt. Körde med vätskeersättning ett tag. Känner mig ej bakis längre men istället otroligt varm och svettig när jag vaknar. Och illamående. Men försvinner bara jag äter lite bröd. Jobbigt att ligga vaken!
  • lisodan

Jag tycker det är svårt att veta med vacciner. Men det handlar ju om att undersöka för- och nackdelar. Jag tror många tappat förtroendet för läkemedel och speciellt efter svininfluensavaccinet. Utan att vara jätteinsatt tror jag ändå att det är skillnad på influensavacciner och till exempel röda hund och mässlingen. Röda hund och mässlingen har ju getts till så otroligt många och så länge. Influensavaccinerna är ju nyare eftersom det är nya virus som kommer.

Hade mässlingen själv som liten och var JÄTTESJUK. Farligt sjuk. Så tror jag kommer vilja ge det.

• Moolie
    tes 75 skrev 2014-02-20 11:24:11 följande:
    Förstår att man inte vill göra onaturliga saker med sin kropp, men t ex mässlings- & röda hundvaccinet har ju den fördelen att vi slipper följderna av mässling såsom hjärnskador och följderna av röda hund såsom fara för fostret när man är gravid.
    Ja, men nä. Jag och min man får prata om det när det blir aktuellt. Hans barn har fått allt men de är sjuka för jämnan. Allergier och förlossnings-grejer.

Man gör sig själv en björntjänst genom att stoppa i gifter/virus... Inte ok att bara svälja allt med hull och hår...
  • Lyckostjärna

Ni gör som ni vill men jag jobbar inom vården och är utsatt för influensasmittorisk dagligen i mitt arbete så jag har ju högrisk att få det! Ni andra som inte är utsatta så mycket ni får ju göra som ni vill!!

Åt just en smaskig sallad och jag håller med att bröd hjälper mot illamående och så har jag sodastream hemma så det lite kolsyrat vatten på nätterna när illamående blir för mycket!!! Kram på er

• tes 75
    Moolie skrev 2014-02-20 12:49:31 följande:
    Ja, men nä. Jag och min man får prata om det när det blir aktuellt. Hans barn har fått allt men de är sjuka för jämnan. Allergier och förlossnings-grejer.

Man gör sig själv en björntjänst genom att stoppa i gifter/virus... Inte ok att bara svälja allt med hull och hår...
    Inte svalt något med hull och hår, utan pekar bara på fördelarna också. Sedan har lisodan en bra poäng ovan, att de är skillnad på de nya influensavaccinerna & de vacciner mot difteri, polio, röda hund, mässling & annat som används dagligen sedan 40-50-talen.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015