• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

Tack Mollie och Tusa jag håller mina tummar för er med denna gång kommer vi klara detta galant det måste bara gå nu!!!! Imorgon ska jag lämna blodprov för att se att värdet ha dubblas sedan i onsdags! Jag får besked kl 14!!! Är värdet bra kanske jag kan slappna av redan då! Hoppas!!!

• hean123
    tusa skrev 2014-02-20 17:14:20 följande:
    Sent idårkväll började det dra i min livmoder åxå, första tecknet! Spände och drog så jag ville inte somna, låg bara och njöt..Solig

Så trist att du haft både X och mf... Jag har haft 2 X, ett på varje sida och så ett MA som upptäcktes i ca 5 månaden.. Så fantastiskt att det fanns en väg för oss med Glad
    Va skönt när du skriver dra i livmodern. Har känt i någon dag nu att det dragit där nere eller hur jag ska säga.. Har tänkt att det är kört, men inget blod än:) har aldrig varit gravid och vet inte hur det kan kännas:/ hade mycket sparsamma bruna flytningar mån-ons men dom är borta nu iaf.. Puh..
  • Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2014-02-20 17:41:44 följande:
    Någon här som håller på med hästar?

Till och från. Tänker du på om du kan rida??
  • Moolie
    hean123 skrev 2014-02-20 17:27:52 följande:
    Va skönt när du skriver dra i livmodern. Har känt i någon dag nu att det dragit där nere eller hur jag ska säga.. Har tänkt att det är kört, men inget blod än:) har aldrig varit gravid och vet inte hur det kan kännas:/ hade mycket sparsamma bruna flytningar mån-ons men dom är borta nu iaf.. Puh..
    Jag har känt det mindre och mindre med dragningarna... Idag knappt alls... Däremot börjar mina magmuskler förändras...! :/ Känns konstigt!! :O

Har så stora problem med magen att jag beställt vegetarisk mat på jobbet! :/ Hoppas det funkar!
  • Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-20 18:20:58 följande:
    Till och från. Tänker du på om du kan rida??

Nä inte rida det tänker jag inte riskera har en dålig arm å hästen är ingen filbunke . Jag var i stallet idag mockade å allt annat förutom att rida. Kändes inte så bra i magen och ryggen . Vill nog inte mocka mer, kändes inte bra. Nojar säker bara antar jag (det är inte min egen utan jag hjälper en med hennes häst).
  • Moolie
    Danisen skrev 2014-02-20 19:07:19 följande:

Nä inte rida det tänker jag inte riskera har en dålig arm å hästen är ingen filbunke smile5.gif . Jag var i stallet idag mockade å allt annat förutom att rida. Kändes inte så bra i magen och ryggen smile4.gif . Vill nog inte mocka mer, kändes inte bra. Nojar säker bara antar jag (det är inte min egen utan jag hjälper en med hennes häst).
    Många gravida lånar ut sina hästar på foder över sommaren. Kanske vore något för dig? Finns även ridskolor. Kanske inte det roligaste. Men välj en liten ideell ryttarförening så blir det nog bra! :)
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-19 21:24:44 följande:

När jag var gravid med sonen hade jag nästan en orgasm i veckan i sömnen alltså, hur skönt som helst
    Vi får snart parkera om den här tråden under sex och samlevnad i stället Tungan ute.

Jag vet inte vilken grotta jag lever i, men jag känner inte igen mig Men jag snappar åt mig alla tips ,he, he.
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-20 07:44:29 följande:
    Har ej så mycket att tillföra diskussionen om sex mer än att vi inte har nåt. Ingen av oss som saknar det heller just nu, så det är skönt att vi synkar där. Vi har en massa intimitet och samhörighet på så många andra plan. Genom kramar, gos, ord och handlingar. Jag är säker på att jag lyckats norpa den bästa mannen i hela Sveriges rike

Men över till nåt helt annat. Läste på GP att det är dags att vaccinera sig nu mot influensa om man är i riskgruppen. Riskgrupp räknas till gravida i andra trimestern. Sen står det att toppen av influensan är nu och åtta veckor framåt. För mig innebär det att jag kommer vara i riskgruppen de sista veckorna av denna topp.

Har någon här vaccinerat sig? Fått några råd om detta? Jag känner mig rädd för att ta medicin just nu i vecka 6. Skulle vanligtvis aldrig vaccinera mig. Samtidigt funderar jag på vad som kan hända om jag får influensa. Räknas gravida till riskgruppen på grund av att influensan kan vara farlig för barnet eller den gravida?
    Jag tänker inte vaccinera mig då jag är helt frisk för övrigt, men jag tycker att man skall fundera vad man själv vill och känner!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015