• hean123

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bara att inse att man kan hoppa över hit nu:)

Måste bara fråga, är på rd 12 idag och får svaga svaga bruna flytningar när jag är på toa, någon som varit med om detta?

Jag ringde till mitt hemmasjukhus och linnekliniken och meddelade graviditet idag, dom sa att det absolut inte behöver vara någon fara, men kan ju inte riktigt släppa detta.. Kan ju säkert vara lite torr eller så:/

• hean123
    tusa skrev 2014-02-20 17:14:20 följande:
    Sent idårkväll började det dra i min livmoder åxå, första tecknet! Spände och drog så jag ville inte somna, låg bara och njöt..Solig

Så trist att du haft både X och mf... Jag har haft 2 X, ett på varje sida och så ett MA som upptäcktes i ca 5 månaden.. Så fantastiskt att det fanns en väg för oss med Glad
    Va skönt när du skriver dra i livmodern. Har känt i någon dag nu att det dragit där nere eller hur jag ska säga.. Har tänkt att det är kört, men inget blod än:) har aldrig varit gravid och vet inte hur det kan kännas:/ hade mycket sparsamma bruna flytningar mån-ons men dom är borta nu iaf.. Puh..
  • hean123
    Moolie skrev 2014-02-20 18:24:31 följande:
    Jag har känt det mindre och mindre med dragningarna... Idag knappt alls... Däremot börjar mina magmuskler förändras...! :/ Känns konstigt!! :O

Har så stora problem med magen att jag beställt vegetarisk mat på jobbet! :/ Hoppas det funkar!
    Vilken vecka är du i? När hade du testdag? Vi har testdag på lör.. Jag hade inte föreställt mig att det skulle vara så här jobbigt när man väl blev gravid, analyserar allt...:/

Jag tänkte bara "bara man blir gravid så blir allt underbart..."

Fasen vad jag blir irriterad på mig själv, varför inte bara njuta av att vara gravid? Jag är ju självklart överlycklig men så rädd att något ska gå fel..

Tänk om du får en massa magmuskler;)

Jag hoppas du blir bättre i magen snart!
  • hean123
    johjen skrev 2014-02-20 20:47:29 följande:

Första UL på kliniken imorgon! Går in i vecka 8 imorgon och hoppas på att få se ett lite hjärta som slår imorgon..

Illamående och bakiskänslan blir bara värre och värre. Vitt bröd och fruktjuice går bra, fick i mig några melonbitar med. Fick i mig ett salladsblad och en gurkbit på en macka hem på flyget med. Höll dock på att spy när vi skulle landa då det var lite lätt turbulens och det räckte får att få spykänslan att öka. Nu äntligen hemma i soffan!

Lustigt att läsa att så många fått orgasm i sömnen, det har hänt mig med 2-3 ggr sedan jag plussade! Härlig biverkning! smile1.gif

Lycka till imorgon!! :) själv får man vänta till 17 mars.. Låååång väntan.
  • hean123
    Moolie skrev 2014-02-23 16:07:51 följande:

Fick mig en kyss av den sedvanliga FamiljeLivs-mobben. :) Har kvar min användare någon dag till sen ses vi ett annat liv! :)

Hoppas det går bra för alla och att 2014 är ert år!

Kram!

Men nej, som sagt vad händer?

Många kramar till dig!!!
  • hean123
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-23 18:30:20 följande:

en fråga: tar du fortfarande Progesteron? Och hur är det med er andra? Jag fick för 15 dagar och tog alltså min sista i går... Har jag missat något? Ska jag få nya nu när jag är gravid??? Hjälp?
    Jag fick oxå för 15 dagar. Till mig sa dom att dom flesta producerar tillräckligt själv från början.. Jag slutade igår, känns lite konstigt, har gått på hormoner sedan 3 januari och nu ska kroppen sköta sig själv?!:) vilket steg:)
  • hean123
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-23 21:06:00 följande:

Eller hur! Då slutade vi samtidigt. Är du också i vecka 4+4?
    Nä, har kommit lite längre än så, 4+5:)
  • hean123

Hej tjejer! Jättelänge sedan jag skrev något här nu.. Stort grattis till er som fått se små hjärtan på ul! Moolie: håller tummarna så för att ni får bättre besked nästa gång

• hean123

Mä, nu försvann lite av det jag skrivit: Moolie

• hean123

Gör ett tredje och sista försök.. Allt kommer inte med:/ Moolie:<3 tusa stort lycka till idag:) !! Själv har jag tid på måndag och är sååå nervös! Ska försöka få en tid innan helgen..

• hean123
    tusa skrev 2014-03-13 15:24:57 följande:

Solig Vad kan jag säga, ska aldrig mer "lita" på min kropp!!!

Först efter ET var jag ju HELT 100% på att det inte lyckats, jag menar jag visste verkligen! Kände mig tom bara, SÅ kom plusset på stickan!!??

Var lika 100% på att inget hjärta skulle slå idag, men jag hade fel IGEN!!! Skrattande Det som syntes alldeles säkert var ett embryo med tickande Hjärta!! Jag grät i gynstolen av lättnad... Det var mycket litet och otydligt, men min man såg hjärtat innan gynekologen!

...sedan hände något som förstörde glädje beskedet aningens, och väntar på att kliniken ska höra av sig så jag får klarhet, men kanske du Jenkis, eller Villsågärna har någon erfarenhet och vet något, för gynekologen kunde inte säga nåt?

Enl. mätningen som gjordes så daterade han mig till sen v.5 eller tidig v.6, vilket ju inte alls stämmer??? Jag gick in i v.8 igår, så det är ju en diff på 2v, vilket låter väääldigt mycket tycker jag? Han kunde inte svara på hur stor storleksdiff som skulle kunna anses normalt heller!? Detta stresade upp mig kopiöst och blev inte heller bättre av att den andra gynekologens kalenderuträkning gav ett BF ca 13/11, vilket ju åxå daterade grav. till 2v senare än vi faktiskt vet att den är...förstår bara inte hur det kan skilja så mycket, eller att yrkesfolk inte kan komma med vettiga förklaringar..

Stort grattis till tickande hjärta! Det låter ju lite konstigt.. Har läst någonstans att ivf barn kan vara mindre i storlek... Kanske har något med det att göra?!

Hoppas du får positiva besked när kliniken ringer upp!! Hejja dig!! <3 håller tummarna! Men som sagt, skönt att dom såg ett tickande hjärta!!

Jag lyckades få en tid tills imorgon för vårt första vul...

Jag är så nervös, ringde gyn imorse och berättade det och då var dom så gullig och ändrade tiden från mån till fre. Så tre dagar tidigare får vi kika iaf:) får se om det blir någon blund inatt..

Har inga bestående symptom tycker jag, så jag blir lite orolig:/...

Men slutar man någonsin oroa sig tro??...

Har tidigare bara haft en graviditet i tankarna, hade inte med i beräkningen den oro man känner som gravid:/
  • hean123
    Danisen skrev 2014-03-13 14:19:28 följande:

Kommer nyss ifrån vårt vul. Allt såg fint ut, det lilla hjärtat pickade på som bara den smile1.gif hir gicl det för er tusa?

Tänker på dig Moolie, mirakel händer varje dag. Massa styrke kramar.

Grattis:) vad härligt det måste kännas :)
  • hean123
    Moolie skrev 2014-03-13 08:54:27 följande:

Definitiv diagnos den 24e. Kan inte låta bli att hoppas på att hjärtat slår... Även om MITT hjärta vill sluta slå ibland... Usch... Jag vill bara fly från allt... Varför började jag på denna karusellen?! Skulle valt att vara olyckligt vetande! :( Aldrig provat på att vara gravid. Aldrig hoppats eller önskat.

Usch... Såhär dåligt har jag nog aldrig mått...
    Jag hoppas oxå sååå mycket för er skull<3
  • hean123

Kl 10 är det dags för vårt vul! Ska in på jobbet någon timme först och försöka jobba lite...

Hoppas på bra besked.. Lite nervigt är det allt:)

Är sååå trött just nu, haft lite svårt att sova de senaste nätterna, tror det beror på lite oroligheter, jag hoppas det blir bättre om vi får positiva besked "peppar peppar"

• hean123

Gick inge bra på vul... Inget hjärta som slog och det var för litet.. Kom ut lite blod med ultraljudsstaven... Så nu är det bara att vänta på den riktiga blödningen... .. varför ska det vara så himla svårt??? Har iallafall sju i frysen så vi får hoppas på någon av dem:/ men just nu känns allt hopplöst!

• hean123

Tack! Första gången man är gravid oxå går det så här.. Fasen! Jag är i vecka 7+3 idag.. I och med lite blod på ultraljudsstaven blev läkaren mer övertygad.. Så här är det helt kört!!!

Det var ju inte så här det skulle gå!!!

• hean123

Får se vad som sägs, dom skulle ringa upp på måndag och fråga hur det gått och så.. Det blev ganska mycket att ta in när vi var på plats.. Det kanske stämmer att två måste kolla..

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015