tusa skrev 2014-03-13 15:24:57 följande:
Vad kan jag säga, ska aldrig mer "lita" på min kropp!!!
Först efter ET var jag ju HELT 100% på att det inte lyckats, jag menar jag visste verkligen! Kände mig tom bara, SÅ kom plusset på stickan!!??
Var lika 100% på att inget hjärta skulle slå idag, men jag hade fel IGEN!!! Det som syntes alldeles säkert var ett embryo med tickande !! Jag grät i gynstolen av lättnad... Det var mycket litet och otydligt, men min man såg hjärtat innan gynekologen!
...sedan hände något som förstörde glädje beskedet aningens, och väntar på att kliniken ska höra av sig så jag får klarhet, men kanske du Jenkis, eller Villsågärna har någon erfarenhet och vet något, för gynekologen kunde inte säga nåt?
Enl. mätningen som gjordes så daterade han mig till sen v.5 eller tidig v.6, vilket ju inte alls stämmer??? Jag gick in i v.8 igår, så det är ju en diff på 2v, vilket låter väääldigt mycket tycker jag? Han kunde inte svara på hur stor storleksdiff som skulle kunna anses normalt heller!? Detta stresade upp mig kopiöst och blev inte heller bättre av att den andra gynekologens kalenderuträkning gav ett BF ca 13/11, vilket ju åxå daterade grav. till 2v senare än vi faktiskt vet att den är...förstår bara inte hur det kan skilja så mycket, eller att yrkesfolk inte kan komma med vettiga förklaringar..
Stort grattis till tickande hjärta! Det låter ju lite konstigt.. Har läst någonstans att ivf barn kan vara mindre i storlek... Kanske har något med det att göra?!
Hoppas du får positiva besked när kliniken ringer upp!! Hejja dig!! <3 håller tummarna! Men som sagt, skönt att dom såg ett tickande hjärta!!
Jag lyckades få en tid tills imorgon för vårt första vul...
Jag är så nervös, ringde gyn imorse och berättade det och då var dom så gullig och ändrade tiden från mån till fre. Så tre dagar tidigare får vi kika iaf:) får se om det blir någon blund inatt..
Har inga bestående symptom tycker jag, så jag blir lite orolig:/...
Men slutar man någonsin oroa sig tro??...
Har tidigare bara haft en graviditet i tankarna, hade inte med i beräkningen den oro man känner som gravid:/