• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • hean123
    johjen skrev 2014-02-20 20:47:29 följande:

Första UL på kliniken imorgon! Går in i vecka 8 imorgon och hoppas på att få se ett lite hjärta som slår imorgon..

Illamående och bakiskänslan blir bara värre och värre. Vitt bröd och fruktjuice går bra, fick i mig några melonbitar med. Fick i mig ett salladsblad och en gurkbit på en macka hem på flyget med. Höll dock på att spy när vi skulle landa då det var lite lätt turbulens och det räckte får att få spykänslan att öka. Nu äntligen hemma i soffan!

Lustigt att läsa att så många fått orgasm i sömnen, det har hänt mig med 2-3 ggr sedan jag plussade! Härlig biverkning! smile1.gif

Lycka till imorgon!! :) själv får man vänta till 17 mars.. Låååång väntan.
  • Moolie
    hean123 skrev 2014-02-20 21:18:53 följande:
    Vilken vecka är du i? När hade du testdag? Vi har testdag på lör.. Jag hade inte föreställt mig att det skulle vara så här jobbigt när man väl blev gravid, analyserar allt...:/

Jag tänkte bara "bara man blir gravid så blir allt underbart..."

Fasen vad jag blir irriterad på mig själv, varför inte bara njuta av att vara gravid? Jag är ju självklart överlycklig men så rädd att något ska gå fel..

Tänk om du får en massa magmuskler;)

Jag hoppas du blir bättre i magen snart!
    Jag är i vecka 6, 5+3. Så jag vet inte om det är normalt att det avtar nu?!

Ja, eller hur?! Räknade inte alls med att ha ont och vara så FÖRBENAT trött! Nu vill jag bara bli otymplig så andra SER att jag är gravid... Jag vill inte bara känna mig gravid...

Magmusklerna kan jag drömma om sedan jag slutade rida för 7 år sedan... ;) POFF så var de borta! ;)

Jag som lovade mig själv ett gymkort... Och bilen gick på 7 000kr att reparera igår... Woho...
  • tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 20:39:25 följande:
    Ni är alla underbara människor!!! Älskar den här tråden!!
    SkrattandeHjärta
  • tusa
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-20 20:39:04 följande:
    Har fått tid för vul om 3 veckor. Känns helt galet. Tänk om båda tar sig, tänk om ingen tar sig? Är det någon mer som vill ta ny tester hela tiden för att bekräfta? Är så himla glad och samtidigt så rädd att det inte ska hålla.
    Åh, fick du åxå två? Finns fler här som har tvillingchans??

Precis så känner jag med, tänk om båda faktiskt tog sig...eller ingen..

Nä, inte är det slut med oron bara för ett plus!...nu är det bara nya rädslor..
    Så här var det inte alls med sonen! Visste väl inte bättre då Tungan ute
  • tusa

johjen, lycka till imorgon! Tänk att få se hjärtat slå  Drömmer...då är blir det verkligen på riktigt Hjärta

• Hoppfulla Fia

Skönt att det inte bara är jag som nojjar. Apropå magproblem så tog jag ett mikrolax nu i kväll. Hade inte varit på toa sen i måndags. Har ätit Pajalagröt till frukost, mycket frukt och haft kokosolja i te och kaffe och det har ändå inte funkat. Känner mig ett par kg lättare och inte alls så uppsvälld som innan.

PS. Är så glad att det finns en tråd så men får vara lite insnöad tillsammans med andra. Behöver verkligen det!

• Moolie

Alltså, vi har många tvillingar i släkten (även när jag släktforskat). Och alla är enäggs... Är det genetiskt? Det genetiska borde väl vara hur många ägg man släpper?

Jag kan INGET om det... Mamma och pappa hoppas och min man förfasas! ;) Tre barn, ok. Fyra?! Minibuss?! STOR familj?! Och jag är tacksam för vad som!! ;) Vi har plats! :P

• tusa

Moolie, det finns en viss genetisk faktor, men sker ju sporadiskt med.

Finns ju 2 olika sorters med: enäggs och tvåäggs.

Vid enäggs är det ju ett ägg som blir befruktat och sedan delar det sig  på mitten. Vet inte i vilket embryostadie.
    Tvåäggs är ju när 2 olika ägg blir befruktade.

• Pluttemor

Om jag har förstått det rätt så är det bara ärftligt med tvåäggstvillingar, dvs hur många ägg kvinnan släpper. Det är även vanligare att ju äldre en kvinna blir så är chansen större att hon släpper fler ägg.

Det andra, dvs enäggstvillingar, det är bara slumpen som avgör om det händer eller inte. Har alltså ingen genetisk faktor

• Moolie
    Pluttemor skrev 2014-02-20 23:02:46 följande:

Om jag har förstått det rätt så är det bara ärftligt med tvåäggstvillingar, dvs hur många ägg kvinnan släpper. Det är även vanligare att ju äldre en kvinna blir så är chansen större att hon släpper fler ägg.

Det andra, dvs enäggstvillingar, det är bara slumpen som avgör om det händer eller inte. Har alltså ingen genetisk faktor smile1.gif

Tack! Precis det jag menade! :)

Konstigt att vi har så många enäggs ändå. :P
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015