• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd! Välkommen alla tappra kämpare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-10 06:06
    Listtråd där vi kan fylla i datum för VUL, RUL, BF o.s.v.
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471075.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 10:09
    Bildtråd där vi kan lägga in bilder från ultraljud, bilder på våra magar och annat vi vill visa varann!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72510818.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-21 18:35
    Här är tråden för oss som fått våra mirakelbebisar!

www.familjeliv.se/forum/thread/74724255-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • lisodan
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-21 12:35:34 följande:
    Tänket på dig. Av allt jag har kunnat läsa och av min vänners graviditeter så verkar det vara ganska vanligt och ofarligt att blöda i bland. Men jag förstår din panik. Hoppas, hoppas att allt är som det ska!!!!

Jag har inte känt något sedan i går kväll. Inget illamående, inget i magen ingenting!!! Någon som känner igen sig??

Japp. Går lite fram och tillbaka. Idag på dan kände jag inget. Men åt visserligen nåt varannan timma cirka. Men när jag kom ut på promenad senare kändes det desto mer igen. Aj bröst när jag går och väldans andfådd lätt. Nu på kvällen e magen tillbaka till sin svullna form :)
  • lisodan
    Lyckostjärna skrev 2014-02-21 14:40:48 följande:
    Blodprovet var bra!! Nytt ultraljud 5 mars jippie! Har inte berättat för chef tänker inte göra det förrän jag ser ett eller två hjärtan slå!!!

Härligt! :)
  • Jenkis

Hade ingen aning om att Digitalt CB kan visa fel...

Alltså veckoindikatorn. Förbaskade skittest! Vet inte vad jag skall tro! Visade 2-3 i tisdags och jag tänkte inte så mkt mer på det än att det hade varit kul om den visade 3+ när jag gick in i v. 6 (den visar ju veckor från befruktningen). Tänkte att jag gör om det tre dagar senare så blir det säkert 3+ Men icke...

Tydligen kan de visa fel om man har mycket hormon (enligt tillverkaren), men det kan ju såklart visa rätt med. Att det är något j...la MA på G.

Ja, ja. Kan bara avvakta mitt VUL för några mer pengar på dyrt CB-digital känns inte som någon mening med... blev ju inte ett dugg klokare...

• Lyckostjärna

[quote=72569570][quote-nick]johjen skrev 2014-02-20 20:47:29 följande:[/quote-nick]Första UL på kliniken imorgon! Går in i vecka 8 imorgon och hoppas på att få se ett lite hjärta som slår imorgon..

Illamående och bakiskänslan blir bara värre och värre. Vitt bröd och fruktjuice går bra, fick i mig några melonbitar med. Fick i mig ett salladsblad och en gurkbit på en macka hem på flyget med. Höll dock på att spy när vi skulle landa då det var lite lätt turbulens och det räckte får att få spykänslan att öka. Nu äntligen hemma i soffan!

Lustigt att läsa att så många fått orgasm i sömnen, det har hänt mig med 2-3 ggr sedan jag plussade! Härlig biverkning! [/quot

Hur gick det för dig på ultraljudet idag?

• Lyckostjärna

Oj vad konstigt inlägget blev! Jag försökte svara på Johjen inlägg men jag är ju helt kass på det här att skriva på familjeliv sorry ville bara veta hur det gick på Johjens ultraljud idag?

• lisodan
    Jenkis skrev 2014-02-21 21:07:09 följande:
    Hade ingen aning om att Digitalt CB kan visa fel...

Alltså veckoindikatorn. Förbaskade skittest! Vet inte vad jag skall tro! Visade 2-3 i tisdags och jag tänkte inte så mkt mer på det än att det hade varit kul om den visade 3+ när jag gick in i v. 6 (den visar ju veckor från befruktningen). Tänkte att jag gör om det tre dagar senare så blir det säkert 3+ Men icke...

Tydligen kan de visa fel om man har mycket hormon (enligt tillverkaren), men det kan ju såklart visa rätt med. Att det är något j...la MA på G.

Ja, ja. Kan bara avvakta mitt VUL för några mer pengar på dyrt CB-digital känns inte som någon mening med... blev ju inte ett dugg klokare...

Har du billiga teststickor? Kanske kan testa för att dämpa oron? Hoppas det är hormoner i massor som e orsaken ~ och inget annat!
  • Pluttemor

Det där CB testet tycker jag har en ganska så orättvis reklam om vad man egentligen köper. För det som går på tv så ser det ut som att man kan utläsa vilken vecka man e i fram till vecka 12. Men det stämmer ju inte. Man får bara reda på 1-2... 2-3... Alternativt 4-5 veckor.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015